  • 1. Data: 2011-01-25 12:03:42
    Temat: rolety zewnętrzne
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Cześć.Gdzie rozsądniej będzie zamontować rolety zewnętrzne,do muru czy
    do ramy okiennej,a i jeszcze jakiego producenta polecacie.

  • 2. Data: 2011-01-25 13:46:58
    Temat: Re: rolety zewnętrzne
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-25 13:03, maniek pisze:
    > Cześć.Gdzie rozsądniej będzie zamontować rolety zewnętrzne,do muru czy
    > do ramy okiennej,a i jeszcze jakiego producenta polecacie.

    Są do kupienia nadproża ze skrzynią na rolety. Bardzo przydatne
    zwłaszcza jak się robi mur jednowarstwowy.

    Jak to się nazywa ile kosztuje i gdzie kupić nie wiem - znajomy, który
    się właśnie buduje takie sobie zamontował.

    Ariusz

  • 3. Data: 2011-01-25 17:47:27
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 25 Sty, 14:46, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 2011-01-25 13:03, maniek pisze:
    > Są do kupienia nadproża ze skrzynią na rolety. Bardzo przydatne
    > zwłaszcza jak się robi mur jednowarstwowy.

    A ktoś teraz jeszcze robi mur jednowarstwowy?

    Przy roletach Integro będą najmniejsze straty na mostku.

  • 4. Data: 2011-01-25 18:08:40
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 25 Sty, 13:03, maniek <m...@o...pl> wrote:
    > Cześć.Gdzie rozsądniej będzie zamontować rolety zewnętrzne,do muru czy
    > do ramy okiennej,a i jeszcze jakiego producenta polecacie.

    IMO lepiej do muru ale w samym otworze okiennym.
    Tak aby miedzy szyba a oknem nie bylo za duzego odstepu ale zeby okno
    z roleta sie nie stykalo.
    To ograniczy konwekcje zimą.
    No i jesli sie da to lepiej montowac w kasecie albo nad oknem albo w
    otworze nad oknem ale nie bezposrednio nad nim a troche na zewnatrz.

    Poszukaj rolet z pianka w srodku.

    I wez pod uwage ze w sypialni jesli rolety sa zasloniete gorzej sie
    budzi bez slonca...

  • 5. Data: 2011-01-25 20:44:36
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Cześć.Gdzie rozsądniej będzie zamontować rolety zewnętrzne,do muru czy
    do ramy okiennej,a i jeszcze jakiego producenta polecacie.

    Ja mam zamontowane w otworze okiennym: skrzynka/kaseta do muru, prowadnice
    do ramy okna.

    Ostrzegano mnie, że w otworze będą zabierać światło, ale ja jakoś nie
    zauważyłem różnicy.
    Z tego co widziałe, to kasety montowane nad otworem powodują zacieki na
    murze, które dla mnie są nie do przyjęcia, ale o gustach się nie dyskutuje.
    Rolety są z firmy Krak - Żal, aluminiowe z pianką poliuretanową w środku
    między lamelkami, aotomatyczna oraz ręczna blokada rolet po zamknięciu/
    opuszczeniu, w zależności od gabarytów okna. Podnoszenie ręczne (elektryczne
    mają akumulatory które w przypadku braku prądu pozwalają na jedno lub
    dwukrotne podniesienie lub opuszczenie rolet).

    Na plus: ciszej, cieplej, w dzień możesz zrobić sobie noc i spać wygodniej
    po nocnej zmianie.
    Na minus: jakoś nie znalazłem, ale pewnie są, tylko ja tolerancyjny jestem.

    pozdro

    jasiek

  • 6. Data: 2011-01-26 08:11:09
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-25 18:47, enemyunknown pisze:

    > A ktoś teraz jeszcze robi mur jednowarstwowy?
    >
    > Przy roletach Integro będą najmniejsze straty na mostku.
    Moim zdaniem robić ocieplenie styropianem kiedy mamy w tej samej cenie
    dostępne takie same lub lepsze parametry to pomyłka.

    Mieszkam w Ytongu 36,5 wg norm 0,28. Suporex + 12 cm styropianu
    identyczny parametr. Ja jestem bardzo zadowolony - dom ciepły zimą i
    przyjemny latem.
    Teraz mój znajomy buduje z Ytonga ECO - ma 0,22 lub 0,24 nie pamiętam.
    Oczywiście trzeba ocieplać wieńce i nadproża. należy zachować dyscyplinę
    budowlaną ale robiąc styropianem również trzeba i nie wiem czy nie bardziej.
    No cóż nie będę Cię odwlekał od styropianu chcesz masz, każdy ma swoje
    racje.

    Co do zaś nadproży - mają one rewizję od środka więc Zachodzi obawa
    mostku, z tym że ocieplone one są pianką neoprenową.

    Poza tym nadproża te nadają się do zatynkowania i ocieplenia styropnianem

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-01-26 18:41:53
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 26 Sty, 09:11, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mieszkam w Ytongu 36,5 wg norm 0,28. Suporex + 12 cm styropianu
    > identyczny parametr. Ja jestem bardzo zadowolony - dom ciepły zimą i
    0,28 to ledwo się łapie w normę. Co to za odmian Ytonga w ogóle? W
    internecie są sprzeczne informacje
    i dla gęstości 400 mam U=0,31 a dla 500 mam U=0,42. Raczej nędznie...

    Suporex(600) + 12 cm to U=0,22 z najgorszym styropianem.

> [...]
    > No cóż nie będę Cię odwlekał od styropianu chcesz masz, każdy ma swoje
    Ytong Energo ma U = 0,25, a kosztuje dwa razy tyle co zwykły suporex.

    > Co do zaś nadproży - mają one rewizję od środka więc Zachodzi obawa
    > mostku, z tym że ocieplone one są pianką neoprenową.
    >
    > Poza tym nadproża te nadają się do zatynkowania i ocieplenia styropnianem
    Jasne. Chodzi tylko o to, że wszystkie rolety, które się montuje pod
    nadprożami
    mają szpary, i są takimi "dziurami", przez które sączy się ciągły
    wiaterek.
    Nie ma znaczenia, czy jest nadproże zintegrowane z roletą, czy jest to
    roleta typu BeClever.

  • 8. Data: 2011-01-28 08:28:34
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-26 19:41, enemyunknown pisze:

    > 0,28 to ledwo się łapie w normę. Co to za odmian Ytonga w ogóle? W
    > internecie są sprzeczne informacje
    > i dla gęstości 400 mam U=0,31 a dla 500 mam U=0,42. Raczej nędznie...

    Fakt w internecie masz sporo sprzecznych informacji.
    Nie mogę dziś na stronie producenta znaleźć danych - na szybko to co niżej

    http://www.xella.pl/html/pol/pl/ytong_elementy_drobn
    owymiarowe.php

    Z tego co jednak pamiętam (i potwierdza to kilka stron) to ten mój klasy
    400 i grubości 36,5 ma U 0,29 (nie 0,28)

    Tabela wyżej dotyczy chyba Energo

    > Suporex(600) + 12 cm to U=0,22 z najgorszym styropianem.

    O to chyba mocno naciągane te 0,22 - nie mam czasu szukać po necie
    wiarygodnych informacji bo jest ich sporo ale, które są prawdziwe.

    Z tego co pamiętam - jak szukałem materiału dla siebie znalazłem sporo
    wiarygodnych danych - i suporex + styropian miały idetyczne parametry.
    Ale tylko Ytong bo np. już inni producenci tego typu pustaków nie
    wypadali już tak dobrze.

    Zapraszam Cię do mojego domu - zobaczysz jak mam ciepło jak wygląda mur,
    pokaże Ci rachunki za gaz i drewno...

    Kuzyn mieszka w domu ocieplonym styropianem 10 i ma o wiele zimniej,
    drożej, a mniejszy dom

    > Ytong Energo ma U = 0,25, a kosztuje dwa razy tyle co zwykły suporex.

    Jakieś 20% więcej od zwykłego Ytonga, za to już ten o szerokości 40 cm
    sporo więcej.

> [...]
    > wiaterek.
    > Nie ma znaczenia, czy jest nadproże zintegrowane z roletą, czy jest to
    W zasadzie nie ma - tylko jakbyś widział to nadproże miałbyś wątpliwości
    czy czasem nie będzie to wstawienie sobie wywietrznika nad każde okno. A
    faktycznie jest tam sporo neoprenu - który dobrze izoluje. Znam sprawę z
    wędkowania - wchodzę w neoprenowych spodniobutach do wody która temp.
    bliską 0 st.i jest w nich ciepło, a neopren ma tylko 4 mm.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-01-28 09:04:21
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    [ciach]

> [...]
    > wiarygodnych danych - i suporex + styropian miały idetyczne parametry.
    > Ale tylko Ytong bo np. już inni producenci tego typu pustaków nie

    oj coś zbyt mocne skróty myślowe zastosowałem doprecyzuję:

    > Z tego co pamiętam - jak szukałem materiału dla siebie znalazłem sporo
    > wiarygodnych danych - i suporex + styropian miały idetyczne parametry -
    jak Ytong 36,5

    > Ale tylko Ytong bo np. już inni producenci tego typu pustaków Z
    BETONU KOMURKOWEGO nie wypadali już tak dobrze.

    Np. Solbet chwalił się identycznymi parametrami jak Ytong ale ich dane
    były PONOĆ zaokrąglane np bie mieli pustaka klasy 400, a 420 więc nie
    mógł on mieć identycznych parametrów jak Ytong.
    Chciałem to zweryfikować w rozmowie z przedstawicielami firmy na targach
    ale oni olali Targi, a ja olałem Solbet

  • 10. Data: 2011-01-28 20:07:50
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 28 Sty, 09:28, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > O to chyba mocno naciągane te 0,22 - nie mam czasu szukać po necie
    > wiarygodnych informacji bo jest ich sporo ale, które są prawdziwe.

    http://www.termoorganika.com.pl/kalkulator/kalkterm.
    html

    Kalkulator się nie może mylić. Niestety, jak ktoś chce mieć ciepłe
    ściany, to styropian albo wełna jest konieczny.

    > Zapraszam Cię do mojego domu - zobaczysz jak mam ciepło jak wygląda mur,
    > pokaże Ci rachunki za gaz i drewno...
    A staranność wykonania? a kształt? a powierzchnia? ile drewna poszło?
    bez takich informacji nie ma co porównywać dwóch różnych domów.

> [...]
    > wędkowania - wchodzę w neoprenowych spodniobutach do wody która temp.
    > bliską 0 st.i jest w nich ciepło, a neopren ma tylko 4 mm.
    Ale w tych spodniobutach chyba nie masz szpar przez które wiher
    przelatuje? ;)
    Zresztą tak jak mówisz - nadproża z roletami to tak jakby były
    nawiewniki nad oknami.