  • 1. Data: 2013-08-07 20:47:22
    Temat: rozdzielnica w domu
    Od: "KS" <...@o...pl>

    Witam,

    Czy istnieje jakas reguła lub dobry zwyczej co do tego w którym miejscu
    rozdzielnicy doprowadzone jest zasilanie?
    Np. jak mamy tzw FR-a, to czy jest zalecane dla niego jakieś miejsce np lewy
    górny róg?
    Jeśli to istotne to kabel zasilający wchodzi do rozdzielnicy z dołu.

    K.S

  • 2. Data: 2013-08-07 23:08:04
    Temat: Re: rozdzielnica w domu
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "KS" <...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozdzielnicy doprowadzone jest zasilanie?
    > Np. jak mamy tzw FR-a, to czy jest zalecane dla niego jakieś miejsce np

    nie ma takich zwyczajów/przepisów

    b.

  • 3. Data: 2013-08-08 08:58:05
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Zasadniczo nie ma regul,ale ogranicznik mocy(czy jak to zwal)-mala ,plombowana
    skrzynka z trzema esami powinien być nad rozdzielnicą lub na wsokości górnej jej
    krawędzi.Od niego zasilasz rozdzielnicę,czyli od góry,najlepiej zgodnie z kierunkiem
    pisma.Dokladne reguly ustala widzimisię odbierającego,czyli ZE- różne w różnych
    rejonach.
    Rada:jeśli nie ma przeciwskazań,na ograniczniku daj(zażycz sobie)pojedyncze
    nadmiarowe D,a na tablicy sygnalizator napięcia,pojedyncze różnicówki i dopiero
    zab.obwodów.I dokladnie opisuj tablicę.
    Pozdro.Dolniak

  • 4. Data: 2013-08-08 09:18:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jan dolniak wrote:
> [...]
    > sobie)pojedyncze nadmiarowe D,a na tablicy sygnalizator
    > napięcia,pojedyncze różnicówki i dopiero zab.obwodów.I dokladnie

    Hm...

    no własnei co kraj to obyczaj....

    ale ograniczniki będace głównym zabezpieczeniem są zwykle w szafce na
    zewnątrz wraz z licznikiem energii elektrycznej.

  • 5. Data: 2013-08-08 10:20:59
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Hm... no własnei co kraj to obyczaj.... ale ograniczniki będace głównym
    zabezpieczeniem są zwykle w szafce na zewnątrz wraz z licznikiem energii
    elektrycznej.
    No wlaśnie.W skrzynce na zewnątrz mam zab.przedlicznikowe(rbk z BM),zalicznikowe-oba
    topiki,plombowane,potem pion na którego końcu,wewnątrz są esy(u mnie-bo sam
    robilem-16D,ale widywalem i B)plombowane,z dostepem do klapek.
    Z innego worka-wiele zależy od wykonawcy.Sąsiadowi zrobili hydrant na wprost
    bramy.Tak wypadlo.Z jednej strony to praktyczne,bo ma warszat samochodowy.Z
    drugiej-niekoniecznie,bo już niejeden w niego przyuważyl.A (wiem)moglo wypaść trochę
    dalej...