  • 11. Data: 2013-11-13 22:48:32
    Temat: Re: rozmowy działkowców
    Od: k...@o...pl

    W dniu środa, 13 listopada 2013 03:01:43 UTC+1 użytkownik Moon napisał:
    > Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo interesujace, ale jak uważacie, co one "robią", te liście? Jaki mają
    >
    > wpływ na smak, czy cośtam? Ciekawi mnie to, bo do następnego sezonu kawał
    >
    > czasu. Na szczęście wiśnie mam...
    >
    > Niepokoi mnie też trochę większa ilość cukru od wagi owoców w przepisie.
    a mnie ten kwasek cytrynowy. Nie wierzyłam w te liście i nie dałam, nalewka ma piękny
    kolor, moc, ale pierwsze wrażenie jest nieciekawe. A miało być tak pięknie... nie
    wiem czy jeszcze raz ją zrobię, zwłaszcza, że nalewka z pigwy wydaje mi się
    najlepsza. No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę lub pigwowca u siebie?

    kiwiko

  • 12. Data: 2013-11-14 00:04:53
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-11-13 22:48, k...@o...pl pisze:

> [...]
    najlepsza. No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę lub pigwowca u siebie?

    W przypadku aronii niezbędne jest przemrożenie owoców przed zalaniem
    spirytusem. Usuwa to charakterystyczną goryczkę.

    A za najlepszą uważam nalewkę z czermechy ;)

    --
    M.

  • 13. Data: 2013-11-14 01:32:08
    Od: "Moon" <l...@v...net>

    Użytkownik "NEWS" <r...@g...com> napisał w wiadomości

    > Do słoika 1 litr wsypuję umyte owoce aronii i zalewam w proporcji 1:1
    > spirytus oraz biała wódka
    > do takiego słoika wchodzi około 0,5 l mieszanki alkoholowej.
    > Odstawiam to wszystko na około 1 miesiąc. Po miesiącu odlewam ekstrakt
    > a owoce zasypuję cukrem i mieszam je tak aby wszystkie owoce obtoczone
    > były cukrem.
    > to wszystko ładuje do słoików i po około dwóch tygodniach (obserwuje jak
    > puściło sok)
    > ponownie zlewam płynną zawartość i dolewam do tego co wcześniej zlałem.

    W przyszłym sezonie spróbuję tej metody, dzięki za przepis.

    Moon

  • 14. Data: 2013-11-14 01:34:02
    Od: "Moon" <l...@v...net>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Nie wierzyłam w te liście i nie dałam, nalewka ma piękny kolor, moc, ale
    > pierwsze wrażenie jest nieciekawe. A miało być tak pięknie...

    No właśnie... pierwsze wrażenia porównując do nalewki z cz. porzeczki, lub
    wiśniówki, czy trześniówki są mizerne.

    Moon

  • 15. Data: 2013-11-14 01:36:57
    Od: "Moon" <l...@v...net>

    Użytkownik "Marek K" <m...@P...pl> napisał w wiadomości

    >A za najlepszą uważam nalewkę z czermechy ;)

    Aha!
    Czeremcha, czyli w moim rejonie "korcianka" ma owocki jakby stworzone do
    robienia nalewek. Ale... spróbowałem najpierw zrobić z nich syrop i... nie
    wyszło!
    Nie puściły w ogóle soku, tylko roztopił się cukier i miałem pływające
    zdechłe owoce w bezbarwnej masie cukrowej. Wywaliłem to do potoku:).
    Jak to robisz, walisz spiryt na owoce?

    Moon

  • 16. Data: 2013-11-14 09:29:33
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > No właśnie... pierwsze wrażenia porównując do nalewki z cz. porzeczki,
    > lub wiśniówki, czy trześniówki są mizerne.

    Hejka. Po latach eksperymentów doszedłem do wniosku, że najbardziej mi
    odpowiada nalewka malinowa. Dodatkowo wykorzystujemy ponalewkowe owoce malin
    pasteryzując je w słoiczkach na zimowe przeziębienia.
    Pozdrawiam przetworowo Ja...cki
    PS Odsączone maliny spróbowałem zalać w słoiczkach sokiem z aronii. Mnie to
    smakuje ale żonie nie bardzo.

  • 17. Data: 2013-11-14 20:46:33
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    k...@o...pl napisał(a):
    [...]
    > No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę lub pigwowca u siebie?

    Pigwę ma moja mamuśka (od zaprzyjaźnionej pani doktor) zaś pigwowce
    rosną u mnie na wsi przy drogach. I ja sobie posadziłem kilka ze 3...4
    lata temu. Ino nie chcą skubańce ruszyć z miejsca - myślę, że te, które
    już na wsi rosną, to przyjęły się i rozrosły jeszcze wtedy, gdy było w
    miarę mokro.
    A teraz nie dość, że ziemia licha (piaski), to jeszcze od ~30 lat susza
    na skutek działania leja depresyjnego odkrywki.
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 18. Data: 2013-11-14 20:48:43
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Moon napisał(a):

    > Użytkownik "Marek K" <m...@P...pl> napisał w wiadomości

    Bezabsolimą! ;)

> [...]
    > Nie puściły w ogóle soku, tylko roztopił się cukier i miałem pływające
    > zdechłe owoce w bezbarwnej masie cukrowej. Wywaliłem to do potoku:).

    No... Jak to nalewkę ;)
    Czyli wsypujemy do słoja owoce, dosypujemy trochę cukru i zalewamy
    bimbrem. Albo mieszanką spirtu i wódki - tak, aby moc była około 65%.
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 19. Data: 2013-11-14 22:46:19
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-13 22:48, k...@o...pl pisze:
    > No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę lub pigwowca u siebie?

    Tak posadziłam, a właściwie posiałam.
    Pigwa zaczęła owocować, ale nie wiem czemu owoce zaczynają spadać z
    drzewa jeszcze niedojrzałe.
    Może nie odpowiada jej sąsiedztwo orzecha włoskiego.
    Nalewka z samej pigwy nie jest tak dobra jak w towarzystwie owoców pigwowca.

    Pozdrawiam Krycha.
    P.S. Ciekawy smak ma nalewka z tarniny.
    --
    ,,Polak, jak mu przyjdzie fantazja do głowy, może być całkiem porządnym
    człowiekiem."

  • 20. Data: 2013-11-14 22:59:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > P.S. Ciekawy smak ma nalewka z tarniny.

    Z tarniny dobre wino. Owoce zbierane oczywiście po przymrozkach.
    Można je po zebraniu nawet podsuszyć. Natomiast co do ciekawych
    smaków wysokoprocentowych, to jest coś takiego, jak listówka.
    Robi się to z czarnej porzeczki. Ale nie z owoców, tylko z kwiatów
    i młodych liści zbieranych razm z kwiatami. Zalewa się je po prostu
    gorzałą. Nie w porę o tym piszę, ale do wiosny mógłbym zapomnieć
    albo by się okazja do napisania nie trafiła. A warto spróbować tej
    osobliwości.

    --
    Jarek