  • 1. Data: 2011-10-14 19:22:30
    Temat: roznica poziomów ( kafle i panele) co robic?
    Od: "Lukas" <g...@o...pl>

    Witam

    Po rozbiciu sciany miedzy kuchnią, a salonem powstala ok. 1,5cm różnica w
    poziomie mna podlodze. W momencie polozenia kafli (co ma jutro sie odbyc)
    dojdzie pewnie drugie połtora czyli wyjdzie w sumie jakies 3 cm, miedzy
    polozonymi kaflami , a podlogą, gdzie maja iść panele. No i co robic???

    1. Wylewka odpada, bo we wtorek beda kladli juz panele, termin nieodwolalny,
    wiec w ciagu 3 dni nic mi nie wyschnie, a jesli nawet , to jeszcze miesiac
    bedzie dochodziło do siebie, w Casto powiedzieli mi , ze woda musi gdzies
    odparowac, i nawet jesli dam na to folie to i tak nie polecaja.

    2. Dac podwojny podklad czyli 2 x 7 mm do tego panel to i tak nie wyjdzie 3
    cm.Mozna cos jeszcze dodac, ale wtedy moze to plywac...

    3. Gosciu podpowiedzial mi , ze dac plyte OSB czy jak ona tam sie nazywa o
    grubosci 2 cm , do tego podklad oi na to p anel. Mowi, ze widzial tak u
    sąsiada i gitara. PLyte dan na piane montazowa, do tego dac dyble w paru
    miejscach i dzieci po dzieciach,

    Miedzy panelami i kaflami pojdzie T-ownik, przyklejony na bezbarwny Patek
    Superfix, w Casto mowili i nawet widzialem, ze nie do oderwania za cholere.
    Trzyma sie to ? Ma ktos z Was? nie odstaje listwa, nie odkleja sie, nie
    powstaje szczelina miedzy listwa, a np. podlogą i potem piach z zgrzytanie ?

    Co sądzicie o tym ? Do mnie przemawia opcja 3, ale kompletnie nie znam sie
    na tym

  • 2. Data: 2011-10-14 19:32:23
    Temat: Re: roznica poziomów ( kafle i panele) co robic?
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Płyta OSB lub Durelis pod panele. Płyta powinna poleżeć parę dni w pom. by
    nabrać wilgotności otoczenia zanim ją przykołkujesz do posadzki. Nie jestem
    przekonany czy trzeba ją mocować. Jeśłi wylewka jest bardzo równa, to połóż
    płyty na podkładzie piankowym i git.Listwa maskująca na kołki a nie na klej.
    Są systemy z niewidocznymi kołkami. Klej puści jak nie jutro to za rok.

    Dawid

  • 3. Data: 2011-10-14 20:02:16
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Po rozbiciu sciany miedzy kuchni , a salonem powstala ok. 1,5cm r nica w
    > poziomie mna podlodze. W momencie polozenia kafli (co ma jutro sie odbyc)
    > dojdzie pewnie drugie po tora czyli wyjdzie w sumie jakies 3 cm, miedzy
    > polozonymi kaflami , a podlog , gdzie maja i panele. No i  co robic???

    3 cm to dużo, raczej żadną listwą tego nie załatwisz, na schodek znowu
    za mało... bezboleśnie będzie się użytkowało, jeśli zrobisz dosyć
    szeroki skośny łącznik do tego, taki na szerokość stopy

> [...]
    > bedzie dochodzi o do siebie, w Casto powiedzieli mi , ze woda musi gdzies
    > odparowac, i nawet jesli dam na to  folie to i tak nie polecaja.

    w budowlance nie ma terminów nieodwołalnych... :-) szczególnie ze
    strony wykonawców...:-)))
    ja bym się tym nie przejmował, tylko zrobił raz a dobrze, a wylewka to
    właśnie takie solidne wykonanie...
    tylko... podnosisz poziom salonu, wyrównując do kuchni... a co z
    pozostałymi pomieszczeniami??? bo potem możesz się zdziwić jak
    dojdziesz z równaniem do drzwi wejściowych...

    > 2. Dac podwojny podklad czyli 2 x 7 mm do tego panel to i tak nie wyjdzie 3
    > cm.Mozna cos jeszcze dodac, ale wtedy moze to plywac...

    nie polecam... nie tyle będzie pływać, co się uginać w miejscu
    nacisku, a podnosić przy brzegach...

> [...]
    > grubosci 2 cm , do tego podklad oi na to p anel. Mowi, ze widzial tak u
    > s siada i gitara. PLyte dan na piane montazowa, do tego dac dyble w paru

    na szybko da się tak zrobić, ale nie piana, bo raz, że podniesie ci
    się po montażu, a dwa, że się ugniecie pod naciskiem, ale tam, gdzie
    najczęściej chodzisz, tylko klej montażowy i to na całość, najlepiej
    rozprowadzony pacą zębatą równo po powierzchni, jak zostawisz pustkę,
    to będzie pudło rezonansowe... nawet kotwić tego nie trzeba później

> [...]
    > powstaje szczelina miedzy listwa, a np. podlog i potem piach z zgrzytanie ?

    mam takie listwy na styku kafli i paneli drewnianych, po sezonie
    grzewczym zawsze muszę je podklejać, niestety drewno pracuje i naciska
    z dużą siłą, teraz przy naprawie, dolny koniec poszarpałem
    kombinerkami robiąc zadziory i przykleiłem, na razie trzyma, ale tobie
    polecam takie listwy:
    http://www.listwy.net/profile_do_glazury_metalowe11.
    html
    niekoniecznie do łuków, widziałem normalne proste, wklejasz pod kafle,
    a drewno ma możliwość ruchu

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-10-14 20:20:26
    Od: "Lukas" <g...@o...pl>

    Więc tak:
    Jesli chodzi o różnica poziomów to wszedzie jest ok, tylko jakims cudem tam
    gdzie byl pokoj jest nizej, tazke wylewka lub ta plyta osb zalatwiłaby
    sprawę i tak chyba zrobię. Remont mieszkania ciagnie sie jak flaki z olejem
    i nie chce znowy czekac 2-3 ygodnie , az wyschnie mi wylewka.

    A co do listw. Dokladnie takie jak w linku chcialem kupic, to są pewniaki ,
    sa w casto tyle, ze moze w nią wejsc plytk ao max. grubosci 8mm, moj gres
    ma 1 cm , a na takie lsitwy trzeba czekac z kolei w innym sklepie 3-4 dni, a
    jutro płytki maja byc kładzione :-), stąd moje pytanie na szybko o ten
    T-ownik. Po prostu myslalem, ze jak dam na ten patek lub bezbawrny silikon i
    przykleje to bokiem i i od gory do płytki to nikt tego nie ruszy, a druga
    strona gdzie bedzie dochodzil panel bedzie swobodnie sobie sie stykać z
    listwą. Ten teownik ma szer. ok 1 no max.do 1,5 cm , wiec sily nia niego nie
    beda dzialac duze, poza tym az nie chce mi sie wierzyc, ze moze sie to
    odkleic, ten patek to jak mowili w casto i widzialem podklejony wystawowoe
    listyw to masakra, z calej sily nei moglem oderwac, az gosciu sie smial :-)

    Podloge z panelami chce miec rowną, wiec jakies spadki , wieszke , mniejsze
    nie wchodza w grę

    Z gory dzieki za odpowiedzi

    ps. do kolegi S_13 .. a czym kleiles te listyw na początku? Silionem, jakims
    klejem ? Moze nieodpowiedni klej?

  • 5. Data: 2011-10-14 20:37:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > ps. do kolegi S_13 .. a czym kleiles te listyw na pocz tku? Silionem, jakims
    > klejem ? Moze nieodpowiedni klej?

    oj nie pamiętam teraz, ale na pewno nie najtańszy z marketu... owszem
    po przyklejeniu nic ich nie ruszało, ale z czasem... szczególnie, że u
    mnie ta podłogówka...
    ale dużo nie ryzykujesz, jak się odkleją to poprawisz...

    pozdrawiam
    s_13