  • 11. Data: 2010-01-28 09:31:46
    Temat: Re: różnica w kotłach c.o. firmy De Dietrich
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    ----- Original Message -----
    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sent: Thursday, January 28, 2010 8:59 AM
    Subject: Re: różnica w kotłach c.o. firmy De Dietrich

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    >
    > Jak się na to zdecydujesz za 5-10lat to kocioł bedzie sie nadawał na złom.
    > Bezsensu kupować coś i płacić dwa razy drożej z czego mozliwości od razu
    > nie można/nie chce się korzystać
    > Za 5-10lat bedzie kolejna generacja kotłów albo Bóg wie co.

    Może i masz racje tyle, że mój kocioł jest nowy na rynku, więc zanim
    technologiczne się zestarzeje to o obecnych na rynku zapomnimy.
    Powtórzę się jeszcze raz. To jest tak jak z samochodem, czemu wolimy kupować
    najnowsze wersje, a tu nagle mam kupować to, co starsze?

    Jakaś hipokryzja z tym budownictwem.

  • 12. Data: 2010-01-28 09:32:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > masz też goły? A co będzie jak zabraknie Ci wody.

    Bez sensu kupować coś z rozbudowana ilościa opcji jak się z tego nie
    korzysta.
    Np taki telefon słuzy mi on do odbierania połączeń i tzw. goły z
    powodzeniem by wystarczył. SMs nie wysyłam, fotek nie robie, z netam przez
    tel sie niełacze

    > Dziwna moda, zapanowała na grupie. wszyscy licytują się, kto taniej kupił
    > nie ważne co. Jeśli ktoś się znajdzie, kto kupił coś drożej i nie w
    > najprostszej wersji to musi byś jakiś nieudacznik który dał się nabrać na
    > sztuczki marketingowe.
    > Wiec ja nigdy nie chciałem mieć najtańszego i najprostszego kotła tak jak
    > i pozostałych urządzeń w domu. Nie jest to mój pierwszy dom, więc wiem co
    > mi potrzeba.

    Ale przeciez sam wczesniej pisałes że wiekszości dostepnych z funkcji tego
    kotła nie używasz.
    Ale każdy wie co dla niego najlepsze.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2010-01-28 09:38:11
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Jaka ma najmniejsza moc? MCR ma 6kW, max 24kW

    MCA 15 ma zakres 3,4-15,8kW

  • 14. Data: 2010-01-28 09:47:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > kupować
    > najnowsze wersje, a tu nagle mam kupować to, co starsze?

    To nie chodzi o wersjje nowsze czy starsze. Bardzo prawdopodobne np. że
    bebechy MCR i MCA sa takie same.
    Chodzi mi o to ze nie wrato przepłacąc za dodatkowe funkcje/mozliwości jesli
    nie zamierzamy z nichj korzystac teraz/w najblizszej przyszłości
    A jak jest z samochodami to juz pisałem kiedys. Polacy masowo kupuja
    samochody tzw. "terenowe" do jazdy po miescie.
    Gadałem kiedys z przedstawicielem producenta pralek znanej marki(nazwe
    przemilczę) . Spotakłem go u kupla w sklepie AGD. Wiesz co robili?.
    Wymieniali obudowy w pralkach które zalegały na sklepie- takla akcja wtedy
    była. Dosłownie. Te nowe obudowy miały bardziej nowoczesny kształt inaczej
    ułozone wyłaczniki i jakies dodatkowe kontrolki. No i oczywiscie inny
    nadruk(nr modelu)
    Po takim liftingu pralka zyskiwała nową cenę(wyzszą). Bo był to juz nowszy
    model;)))
    Kumpel gadał że tak samo robią z lodówkami- np wymieniaja metalowe półki na
    szklane półki i lodówka jest drozsza bo nowszy model
    A poczytaj sobie dyskusje nad wyższościa Forda Galaxy od VW Sharana.
    Dyskusje który lepszy są bardzo zacięte i długie. Ford podobno bardziej
    awaryjny itp.
    Tylko ze te auta+ Seat Alhambra sa robione na tej samej tasmie produkcyjnej
    w tej samej fabryce. Różnia sie tylko detalami.

    Marketing czyni cuda

    Krzysiek

  • 15. Data: 2010-01-28 09:55:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Nie wiem ile zapłaciłem za sam kocioł, bo robi mi to firma kompleksowo. Od
    > kanalizy do ostatniego kranu w ogrodzie. Ponieważ robię to kompleksowo to
    > mam MCA w cenie MCR.

    To chyba raczej zart.

> [...]
    > nie ważne co. Jeśli ktoś się znajdzie, kto kupił coś drożej i nie w
    > najprostszej wersji to musi byś jakiś nieudacznik który dał się nabrać na

    Wcale nie. Kociol poza stratami finansowymi nic wiecej Ci nie daje.
    Ustawiasz i pali gaz, taka jego rola. Im drozszy do tego palacy podobne
    ilosci paliwa to gdzie widzisz sens placenia za to wiecej jak wykorzystasz
    go w podstawowy sposob??

    > Wiec ja nigdy nie chciałem mieć najtańszego i najprostszego kotła tak jak
    > i pozostałych urządzeń w domu. Nie jest to mój pierwszy dom, więc wiem co
    > mi potrzeba.

    Sterownik w kotle do obslugi pompy ciepla ktorej nie masz, solarow ktorych
    nie masz i kilkunastu obiegow grrzewczych jak zdazylem juz wyczytac? Tego
    potrzebujesz do ogrzewania? Wiesz ile kosztuje plyta sterownika Diematic? Ja
    pytalem serwisanta gwarancyjnego, spytaj swojego, podobno lubi sie psuc,
    obys nie musial sie przekonywac.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-01-28 09:59:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > MCA 15 ma zakres 3,4-15,8kW

    A 15 kW to nie dziwne. 25kW ma 5,5 - 25 kW. Przy podobnej mocy roznica
    miedzy nimi jest niewielka.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-01-28 10:07:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > To nie chodzi o wersjje nowsze czy starsze. Bardzo prawdopodobne np. że
    > bebechy MCR i MCA sa takie same.

    Nie sa, sprawdzilem, przy najmniej wygladaja inaczej. Za to jest cichszy i
    ma bardziej rozbudowana automatyke. Do normalnych zastosowan za bardzo
    rozbudowana automatyke. Moja kolezanka ma kociol tej samej firmy, lodowke z
    tym samym sterowaniem co MCA. Korzysta tak naprawde wylacznie z tych samych
    zastosowan co ja, placac przy okazji za kociol przy najmniej dwa razy
    wiecej. Gdyby mialo to szanse sie zwrocic to moze ma to sens, ale nasze
    kotly zestarzeja sie w mniej wiecej tym samym czasie, za to ja bede pare
    tysiecy do przodu o ile jej w miedzy czasie nic nie pierdyknie z tym
    sterowaniem, bo to kolejne tysiace.

    > Tylko ze te auta+ Seat Alhambra sa robione na tej samej tasmie
    > produkcyjnej w tej samej fabryce. Różnia sie tylko detalami.

    Dokladnie tak, to te same samochody. Nie wiem jak z silnikime Forda, ale
    reszta dokladnie ta sama.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2010-01-28 11:27:19
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > To chyba raczej zart.

    Wyobraź sobie że nie !

> [...]
    > ilosci paliwa to gdzie widzisz sens placenia za to wiecej jak wykorzystasz

    Tylko te straty moga być większe lub mniejsze, ten bedzie generował
    minimalne.

    Napisałem że w tej chwili kocioł pracuje w podstawowy sposób ale nie wiem
    jak będzie pracował za dwa lata. W tej chwili nie widze w moim przypadku np.
    żadnego sensu montowania solarów itp. ale może to się zmieni?

> [...]
    > potrzebujesz do ogrzewania? Wiesz ile kosztuje plyta sterownika Diematic?
    > Ja pytalem serwisanta gwarancyjnego, spytaj swojego, podobno lubi sie

    Chodziło mi głównie o to aby mieć możliwość rozbudowy i niski dolny zakres
    modulacji a tobie pewnie chodziło o co innego i nie zamierzam tego podważać.

    Dziwna sprawa, czemu martwisz się o to ile kosztuje płyta? Czy jak kupujesz
    Sonego czy innego Samsunga to też zadajesz sobie takie pytanie. Ten piec nie
    jest od Pana Kazia z garażu więc czemu ma to paść? Jestem jakoś dziwnie
    spokojny o ten piec.

  • 19. Data: 2010-01-28 11:34:21
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Marketing czyni cuda

    To pozostaje tylko nie wyrzucać starego Mińska, pralki Franii a do
    ogrzewania zostać przy starym Junkersie.
    Tym spsobem nie damy sobie wcisnąć kitu.

    Ci co pracowali w barach i restauracjach też mówią, że to co tam sie dzieje
    to woła o pomstę do nieba. A my dalej walimy do knajp, kupujemy garmaż czy
    pijemy piwo z butelki.

  • 20. Data: 2010-01-28 12:08:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > To pozostaje tylko nie wyrzucać starego Mińska, pralki Franii a do
    > ogrzewania zostać przy starym Junkersie.
    Ale sa tez pralki za ok 10tyszł które maja super bajery(programator
    reagujący na zmiany czasu z letniego na zimowy) możliwość aktualizacji
    oprogramowania przez siec itp.
    Piorą pewnie tak samo jak najpopularniejsze pralki w cenie 2tys zł

    Dalej nie rozumiesz?
    Ja nie jestem przeciwnikiem kupowania nowych rzeczy wynalazków itp. Tylko
    jestem przeciwnikiem kupowania czegoś co nie bede wykorzystywał.
    Nie kupie garnka do ryżu czy makaronu bo nie lubie ani ryżu ani makaronu.
    Nowoczesnego ekspresu do kawy(a ktoś tu kiedys pisał o takim za 6,5tyszł)
    tez nie kupie tylko kupie czajnik bo zarówna ja jak i żona pijemy kawe
    tradycyjnie zalewając ja wrzątkiem.
    Budując dom dwa lata temu nioe umieszczałem w ścianach kanałów do went
    mechanicznej bo jej nie planowałem. Jak zdecyduje sie na jej założenie to
    przy okazji wiekszego remontu sobie te kanały i cały osprzet zamontuje. Wiem
    ze bedzie trudniej/troche drożej jak na etapie budowy ale jest to do
    zrobienia
    Nie umieszczałem w scianach po 5 skretek i koncentryków w kazdym pokoju bo
    nie planowałem i nie planuje w najblizszych latach mieć telewizora itp w
    kazdym pokoju. A znam takich co takie kable na wszelki wypadek w ścianach
    mają od lat kilku już
    Jak kiedyś stwierdze że jednak telewizor w pokoju córki jest potzrebny to
    wtedy tam kabel doprowadzę.
    Trochę bałaganu i kurzy przy tym bedzie ale wszystko jest do zrobienia.
    Więc nie kupiłbym tez kotła dwa razy drozszego ale z mozliwością podłaczenia
    solarów, pompy ciepła i 15 innych urzadzeń skoro nie zamierzam tego tereaz
    czy w najblizszej przyszłości montować.
    Ale tez uwązam ze kazdy robi wg własnym potzreb i upodobań. Moja opinia
    jest taka jak wyżej a kazdy robi po swojemu
    Przeinwestować łatwo szczególnie jak jest na koncie uruchomiona kolejna
    transza kredytu

    > Tym spsobem nie damy sobie wcisnąć kitu.
    >
    > Ci co pracowali w barach i restauracjach też mówią, że to co tam sie
    > dzieje to woła o pomstę do nieba. A my dalej walimy do knajp, kupujemy
    > garmaż czy pijemy piwo z butelki.

    Jak chcesz się napić piwa to chyba kupujesz butelke lub idziesz do baru.
    Raczej nie kupisz lini technologicznej do jego produkcji w garazu bbo może
    kiedys zwechcesz go sobie wyprodukować

    P.s
    Mięsa mielonego w sklepach, czy gotowych obsypanych przyprawami kawałków
    miesa na grill nie kupuje.;)))

    Krzysiek