  • 11. Data: 2015-02-21 00:23:16
    Temat: Re: rynny
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 00:09:38 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:

    > Jeżeli za rzadko podeprzesz r.poziome,to się powyginają-lub nie zdążą.
    > Widywalem takie,które zjechaly ze śniegiem.

    Tak jak mowisz -> sek w tym zeby je ustawic tak, ze snieg zjedzie nad rynna,
    a woda bedzie wpadala do :) Jak snieg zjezdzajac z dachu bedzie zahaczal
    rynne to predzej czy pozniej cos sie urwie :-) U mnie jak czasem taka
    gruba, zbita czapa sniego-lodowa sie zsuwa to strach sie bac co by bylo
    jakby stanac pod tym :) Dlatego przy garazu i wejsciu mam lopatki
    przeciwsniegowe - spisuja sie idealnie, tam snieg sie spokojnie topi,
    nie zjezdza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2015-02-21 09:01:04
    Od: dolniak <d...@g...com>

> [...]
    > a woda bedzie wpadala do :) Jak snieg zjezdzajac z dachu bedzie zahaczal
    > rynne to predzej czy pozniej cos sie urwie :-) U mnie jak czasem taka

    PŁotki to bardzo dobre rozwiązanie.Na niektórych dachach wręcz konieczne.
    Bez nich też się da:rynna nie powinna wystawać więcej niż1/3 szerokości.Mnie bardziej
    zależalo żeby przypomnieć,że rynny to nie tylko na wodę:śnieg,lód i liście niestety
    też .A czasem najwięcej jest liści...
    pozdro dolniak

  • 13. Data: 2015-02-21 09:14:12
    Od: dolniak <d...@g...com>

    U mnie jak czasem taka
    > gruba, zbita czapa sniego-lodowa sie zsuwa to strach sie bac co by bylo
    > jakby stanac pod tym :)
    Na dobrze zrobionym dachu śnieg powinien zsuwać sie sypki,pod wlasnym ciężarem.Albo
    leżeć do wiosny i topnieć.Jeżeli zsuwa się zlodowacialy,
    to cos nie jest tak.poobserwuj-choć tej zimy będzie raczej ciężko.

  • 14. Data: 2015-02-21 09:20:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 09:14:14 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:

    > Na dobrze zrobionym dachu śnieg powinien zsuwać sie sypki,pod wlasnym ciężarem.Albo
    leżeć do wiosny i topnieć.Jeżeli zsuwa się zlodowacialy,
    > to cos nie jest tak.poobserwuj-choć tej zimy będzie raczej ciężko.

    Nie ma czegos takiego jak dobrze czy zle zrobiony dach pod wzgledem zsuwania
    sie sniegu IMHO :-) Dach jest rowny, dachowka polozona prosto - po prostu
    mam niski kat nachylenia (35st) i z czasem zdarzaja sie takie sytuacje
    pogodowe, ze robi sie czapa - w tym roku akurat nie bo bylo malo sniegu
    ale czasem jak nawali 30-40cm sniegu, potem zagrzeje slonce i w nocy chwyci
    mroz to nie ma sily - na dachu robi sie lod :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-02-21 12:31:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 lutego 2015 22:46:50 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > E jak osobne? A skad niby wezmiesz rynne 17m w calosci? :-)

    złozone będa normalnie z typowych kawałków - a dwie to dwie - dwa dodatkowe dekle na
    środku z małą dylatacją.
    Ale to chyba przekombinowane, mają pracowac na łączeniach i tyle.

    b.