  • 21. Data: 2009-08-12 07:20:18
    Temat: Re: rysy na stropie
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    cinews:h5sgns$uv7$1@news.onet.pl...

    > Chyba zbyt proste chociaz mozliwe. Posadzki miksokretowe maja minimalna
    > ilosc wody a pekaja mimo prawidlowych wielkosci pol i dylatacji.

    Mówisz pewnie o swojej w której nie dałeś włókien i siatkę dałeś w
    bezsensownym miejscu...
    ;-)

  • 22. Data: 2009-08-12 07:49:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    >No a ile się zawaliło od tego czasu? Ile było remontowanych? Ile było
    >ratowanych? Ile stropów podstemplowano? Ile domów stoi z pęknięciem że
    >rękę można wcisnąć?

    Widywałem i widuje mnóstwo domów z lat 50-60tych i nie spotkałem sie z
    takimi kataklizmami o których piszesz

    >Wkurza mnie takie bajdurzenie siejące właśnie zamęt w głowie. Jeżeli
    >jest 1% budowli robionych w/w sposobem, a które nie doznały żadnego
    >szwanku przez 40 lat to max i jest to raczej błąd statystyczny
    >(odchylenie) niż prawidłowość.

    Ja myślę ze max 1% doznało jakiś szwanków.
    Zdecydowana wiekszość tych domów stoi, a ze sa remontowane to naturalne. Ale
    remonty te nie dotycza konstrukcji stropów itp. Domy te sa teraz okładane
    styro, przerabiane z kostki mazowieckiej na coś wizualnie ładniejszego itp.
    I nie pisz bzdur że sie zawalaja , stropy pękają itp.

    A odnośnie "atestowanego" betonu. Kiedys róznica w cenie b20 a b15 to było
    kilkadziesiąt zł. Teraz jak ktoś wcześniej pisał ta różnica to 10zł. Czyli
    równowartość worka cementu. Czyli poprzez dodanie 25kg cementu z b15 robi
    sie b20;))

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 23. Data: 2009-08-12 08:29:19
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Arek pisze:
    > Witam, wczoraj byl zalewany strop z gruchy b20, podlany w 4 godz po
    > zalaniu.Pojawily sie takie rysy, czy mam sie tym martwic?
    >
    > http://i44.photobucket.com/albums/f13/arecki1338/DSC
    F1968m.jpg
    > http://i44.photobucket.com/albums/f13/arecki1338/DSC
    F1969m.jpg

    co sie skurczyło to juz 'po ptokach'....
    Ale nośności stropu to zbytnio nie nie zaszkodzi. Rozumiem, że to fotka
    górnej powierzchni stropu? ).
    Betony B>=20 wymagają dużej staranności w pielegnacji, i braku
    usprawniania betonowania przez nowatorskie inaczej pomysły typu 'dolej
    troszkę wody, bedzie łatwiej rozgarniać'... czy 'po co te siatki tak
    wysoko nad ścianami- zawszem robilim bez i trzyma'.....
    Patrząc na układ rys, raczej nie są rysy nad zbrojeniem górnym powstałe
    na skutek zbyt małej otuliny. Wygląda na typowe skurczowe.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 24. Data: 2009-08-12 08:38:38
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    wiadomoscinews:h5sgk6$p70$1@news.interia.pl...

    polewajac woda z konewki czerpanej ze studni. Domy te stoja do dzis bez szwanku.

> [...]
    > jest 1% budowli robionych w/w sposobem, a które nie doznały żadnego
    > szwanku przez 40 lat to max i jest to raczej błąd statystyczny

    sugerujesz, że 99 budynków na 100, z tych wybudowanych w latach
    40-50-60tych juz sie rozpadła, lub zamierza to za chwile zrobić? Była
    gdzies wojna a ja nic nie wiem?
    Odwróc proporcje a i tak bedzie to znacznie za dużo!

    Pozdrawiam
    Michał

  • 25. Data: 2009-08-12 08:46:49
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 12 Sie, 09:49, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ja myślę ze max 1% doznało jakiś szwanków.
    > Zdecydowana wiekszość tych domów stoi, a ze sa remontowane to naturalne.

    Nie. Zdecydowana większość TYCH domów juz nie stoi. Te domy które były
    normalnie robione (czyli beton przygotowywany oddzielnie i lane to
    stoją. Te o których piszesz to już w większości nie stoją.
    ;-)

    Urwane stropy (w całości) były często pokazywane w telewizji jakieś 20
    lat temu....
    Sam znam kilka przypadków, gdzie stropy były stemplowane żeby można
    było jeszcze bezpiecznie mieszkać. Nawet jak poczytasz archiwum tej
    grupy to znajdziesz pytania jak zabezpieczyć strop bo się
    niebezpiecznie ugina...

    > Ale
    > remonty te nie dotycza konstrukcji stropów itp. Domy te sa teraz okładane
    > styro, przerabiane z kostki mazowieckiej na coś wizualnie ładniejszego itp.

    Tak i tych rys nie widać. Widziałem natomiast jak je naprawiali
    zszywając ścianę metalowymi klamrami... potem szło rzeczywiście styro
    i nic teraz nie widać ...
    ;-)

> [...]
    > równowartość worka cementu. Czyli poprzez dodanie 25kg cementu z b15 robi

    Jest jeszcze jeden aspekt sprawy... konstruktor podaje zbyt mocny
    beton, aby zabezpieczyć się przed bylejakością prac wykonawców.
    Wykonawcy wiedzą o tym że konstrukcje są przewymiarowane, więc
    beztrosko ignorują wszelkie zalecenia wykonawcze , czym nie tylko
    wyrównują w dół poziom bezpieczeństwa konstrukcji, ale wręcz
    przeginają w drugą stronę... Czyli zwykle efekt jest odwrotny od
    zamierzonego. Jako przykład... ponad 20 lat temu pracowałem na
    budowie, a dokładnie rozrabialiśmy beton łopatami na placyku, a potem
    ten beton szedł na strop . Murarz kontrolował czy są dobre proporcje i
    konsystencja. Po wylaniu przez ponad 2 tygodnie nikt (poza murarzem)
    nie miał prawa wejść na ten strop (mówił że nogi z d.. nam powyrywa
    jak ktoś tam wejdzie). Dzisiaj po kilku dniach murarze stawiają na
    świeżym stropie palety z silikatami ....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 26. Data: 2009-08-12 08:53:22
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 12 Sie, 10:38, MichałG <g...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > sugerujesz, że 99 budynków na 100, z tych wybudowanych w latach
    > 40-50-60tych juz sie rozpadła, lub zamierza to za chwile zrobić?

    Nie, sugeruję że 99 budynków na 100 nie było w ogóle robiona tak jak
    przedpiszca pisze. A 99 na 100 z tych pozostałych JUŻ nie stoi.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 27. Data: 2009-08-12 09:06:46
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Co więcej pamiętam ze kiedyś się zalecało aby dom budować
    > dwusezonowo  najpierw stan surowy przykryty a w nastepnym roku
    > wykończeniówka i zamieszkanie na jesieni.

    Kiedyś ludzie zyli dluzej dzisiaj zyja szybciej :-)
    Nie ma czasu na takie marnotrawstwo.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 28. Data: 2009-08-12 09:22:26
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Krzemo pisze:

> [...]
    >
    > Nie, sugeruję że 99 budynków na 100 nie było w ogóle robiona tak jak
    > przedpiszca pisze. A 99 na 100 z tych pozostałych JUŻ nie stoi.
    to zmienia postać rzeczy... o całe 1% z 1% ... ;).

    Mimo to uważam, ze snujesz katastroficzne wizje.
    Owszem wiele było budynków wykonanych dziwnymi sposobami, szczególnie na
    terenach bidawiejskich. Ale nie wymagaj od takich 'kostrukcji'
    trwałości. Miały być tanie. A że mieszka w tym juz 3cie pokolenie to
    świadczy tylko tym, że nawet tak prymitywne budowle maja niezła
    trwałośc... ;)

    Beton przygotowany w skrzyni i dostarczany na strop łopatą przez 3 (lub
    wiecej) poziomy rusztowania (bez wyciągu!)moze mieć całkiem przyzwoitą
    markę, skład i wytrzymałosc. Popatrz na betonowe konstrukcje z lat
    20-30tych, niedługo 100lat - wiekszośc tak była wykonywana i wcale nie
    zamierza sie rozpaść.
    Jednak robili to (nadzorowali) ludzie którzy mieli pojecie o tym co robią.
    Sam to napisałeś w poście wyżej.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 29. Data: 2009-08-12 11:47:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "freewolny" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wolisz, zebyśmy komuś z rysami na stropie i to nie od spodu, kto jak sam
    > przyznaje, że zwilżył płytę tylko raz, gdzie nie wiemy, czy strop ma 2
    > metry rozpiętości, czy dwanaście doradzili, żeby spał spokojnie bo
    > wszystko jest OK?

    To lepiej niech rozbierze ten strop i zaleje drugi bez pewnosci, ze rysy
    watpliwego zagrozenia nie powstana?
    Nie napisalem ze tak powinno byc, ale wylanie stropu czy posadzki bez rys
    skurczowych coraz bardziej wydaje mi sie co najmniej bardzo trudne, o ile w
    ogole mozliwe. Przekonuje mnie o tym kolejny etap budowy i kolejny beton na
    sporej powierzchni. Nie wiem, czy lepiej straszyc wirtualnymi zagrozeniami
    tylko z powodu, ze hipotetycznie ktos tam zechce postawic sobie akwarium za
    50 lat.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-08-12 11:51:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    >jest 1% budowli robionych w/w sposobem, a które nie doznały żadnego
    >szwanku przez 40 lat to max i jest to raczej błąd statystyczny

    Bo ja wiem?
    Odwiedz moze kilka starowek w naszym pieknym kraju. Drezno tez nie
    zaszkodzi, Prage czy Wenecje.

    Pozdro.. TK