  • 1. Data: 2011-02-09 10:21:35
    Temat: sadzenie cebuli
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek?
    i kiedy?

  • 2. Data: 2011-02-10 00:04:08
    Temat: Re: sadzenie cebuli
    Od: "moon" <m...@y...com>

    ?Rafał wrote:
    > czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek?
    > i kiedy?

    to zależy ile masz hektarów.

    moon

  • 3. Data: 2011-02-10 14:17:15
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    e tam
    dla siebie tylko

  • 4. Data: 2011-02-10 14:55:19
    Od: "moon" <m...@y...com>

    ?Rafał wrote:
    > e tam
    > dla siebie tylko

    kup w sklepie, to naprawdę szkoda roboty.

    moon

  • 5. Data: 2011-02-11 07:03:04
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    > kup w sklepie, to naprawdę szkoda roboty.

    hm to po co ogrody i ta grupa?

  • 6. Data: 2011-02-11 08:37:59
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek?

    > i kiedy?

    Posadź małe cebulki,czyli dymkę,do wczesnego zużycia.Posiej nasiona,będzie
    z tego siewu,z przerywania szczypior,dymka na przyszły sezon,z małych cebulek.
    Oraz większe cebule które będą się dobrze przechowywać.
    Małe cebulki muszą być wysuszone w cieple,aby w trakcie tego wygrzewania zabić
    zawiązek pędu kwiatowego,i to dopiero będzie dymka.Od dymić,bo kiedyś ten proces
    odbywał się przy piecu.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 7. Data: 2011-02-11 10:45:53
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ok dzięki bardzo

  • 8. Data: 2011-02-11 22:55:05
    Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek?
    > i kiedy?

    Jeśli rozpoczynasz przygodę z ogrodem to proponuję uprawę z małych cebulek,
    czyli dymki. Mirzan bardzo ładnie Ci to opisał, jednak...
    Uprawianie cebuli z nasion jest może dobre dla większych ogrodów. Ja mam
    jedną małą grządkę cebuli, w zasadzie na zielone i jesień i nie używam
    nasion. Przy kupnie dymki sugeruję wybierać tę większą ok 1,5 cm średnicy.
    Czasami w sklepach jest mała dymka tak ok. pół cm. średnicy i w zasadzie
    nie wiadomo czy to nasiona czy dymka. Jak nie zgnije to ptaki wybiorą na
    zielone i po cebuli.
    Kiedy sadzić cebulę? Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Jak ziemia
    obeschnie, ogrzeje się, minie niebezpieczeństwo śniegu i mrozów - to tak
    może być między połową marca a początkiem maja. W zależności od pogody.

    Antoni Broniak

  • 9. Data: 2011-02-12 18:06:06
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości

    > czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek? i kiedy?

    Hejka. Zaniechałem uprawy cebuli z siewu (nasion) ze względu na
    mączniaka. Wiosną tez przestałem się spieszyć z sadzeniem dymki. Uważam, że
    lepiej posadzić gdy się ziemia dostatecznie nagrzeje.
    Pozdrawiam allilosulfinowo Ja...cki

  • 10. Data: 2011-02-12 18:23:59
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]

    > mączniaka. Wiosną tez przestałem się spieszyć z sadzeniem dymki. Uważam, że

    > lepiej posadzić gdy się ziemia dostatecznie nagrzeje.

    Czytałem o zastosowaniu kwasu salicylowego,w zwalczaniu chorób grzybowych
    roślin.Podobno wywołuje naturalną odporność na cały sezon uprawowy.Może zwalczy
    mączniaka? Wypróbuję w tym roku,na czym się tylko da.
    Pozdrawiam.mirzan