  • 1. Data: 2011-09-15 19:59:41
    Temat: sadzenie drzew owocowych
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    Witam,

    Jestem tutaj po raz pierwszy ale zapewne nie po raz ostatni.
    Przypadl mi obowiazek zaopiekowania sie ogrodkiem rodzicow. Dotychczas
    rosly na nim jakies krzewy ozdobne, iglaki, tuje i trawniki.
    Zdecydowalem, ze wytne te iglaki i posadze 3 drzewka owocowe (sliwke,
    jablko i czeresnie).
    W zwiazku z tym, prosze o porade jak przygotowac miejsce na posadzenie
    tych drzewek.
    Jak na razie wykopalem dol (ok 0.5m srednicy, 0.5 m gleboki).
    Do ok 30-40cm glebokosci jest czarna ziemia a ponizej juz
    piasek/glina/ił.
    - Czy jest wskazane, aby na dno dolu wrzucic nawoz naturalny (i pewnie
    lekko przysypac ziemia). Sasiad moze mi dac nawoz kurzy.
    - Czy nawozenie takim nawozem to dobry pomysl?
    - Czy wymiary dołu sa wlasciwe?
    - Czy przysypujac korzenie drzewka moge uzyc tez wybranego piasku czy
    raczej postarac sie o ziemie?

    Aha, drzewek jeszcze nie kupilem, na razie przygotowuje teren
    Dzieki za rady.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-09-15 22:01:13
    Temat: Re: sadzenie drzew owocowych
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Wojtek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rosly na nim jakies krzewy ozdobne, iglaki, tuje i trawniki.
    > Zdecydowalem, ze wytne te iglaki i posadze 3 drzewka owocowe (sliwke,

    Bardzo dobry pomysł. Zamień jadowite na jadalne.

> [...]
    > piasek/glina/ił.
    > - Czy jest wskazane, aby na dno dolu wrzucic nawoz naturalny (i pewnie

    Wskazane, ale "z głową"

    > Sasiad moze mi dac nawoz kurzy.
    > - Czy nawozenie takim nawozem to dobry pomysl?

    Raczej po rozcieńczeniu do podlewania w sezonie wegetacyjnym.

    > - Czy wymiary dołu sa wlasciwe?

    Byłyby trochę głębsze, to roslinki by się nie pogniewały.

    > - Czy przysypujac korzenie drzewka moge uzyc tez wybranego piasku czy
    > raczej postarac sie o ziemie?

    Dodaj trochę dobrej ziemi do tego piachu/gliny.

    > Aha, drzewek jeszcze nie kupilem, na razie przygotowuje teren

    Kupując drzewka nie zapomnij o palikach.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2011-09-16 06:32:38
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/16/11 12:01 AM, skryba ogrodowy wrote:
    > Pozdrawiam pogodnie
    > skryba

    Serdeczne dzieki za rady, zrobie tak jak radzisz :)

    --
    pozdr
    Wojtek