  • 11. Data: 2013-10-14 12:04:41
    Temat: Re: sasiad mi miesza w głowie - rekuperator
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, October 14, 2013 11:57:39 AM UTC+2, Adam wrote:
    > Stawiam na 15+10 :)

    Nieno, pisał twórca wątku, że ma 20+5.

    L.

  • 12. Data: 2013-10-14 12:05:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 12:04:41 UTC+2 użytkownik Lisciasty
    > Nieno, pisał twórca wątku, że ma 20+5.

    A faktycznie! No to zeby tylko nie mial 20cm upchane w krokwie 15, czy 18cm ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-10-14 12:18:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-14 12:04, Lisciasty pisze:

    > Nieno, pisał twórca wątku, że ma 20+5.

    Ops faktycznie.
    Sredni pomysl powiem szczerze. Mojego kumpla tak fachowcy zalatwili. Kup
    se pan krokwie 20cm to bez dodatkowych zabiegow ulozy sie welne i plyty
    niemal odrazu. Raz, ze zaplacil za krokwie ktorych nie potrzebuje jak za
    zloto, dwa to najgorsze rozwiazanie z mozliwych.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2013-10-14 12:26:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
> [...]
    > niemal odrazu. Raz, ze zaplacil za krokwie ktorych nie potrzebuje jak za
    > zloto, dwa to najgorsze rozwiazanie z mozliwych.

    a ja moze i bym założył krokwie wyższe a węższe. Trzeba pytac konstruktora
    co on na to.

    b.

  • 15. Data: 2013-10-14 14:20:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-14 12:26, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    >

    > a ja moze i bym założył krokwie wyższe a węższe. Trzeba pytac
    > konstruktora co on na to.

    No dokladnie, ale nie po to tylko zeby upchac tam welne a po krokwiach nic.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2013-10-14 15:39:03
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 08:23:39 UTC+2 użytkownik Lisciasty
    napisał:

    > Rozumiem, że lepiej nie być zachłannym, za to smażyć się na poddaszu latem? Ciekawa
    teoria, jednak do mnie nie przemawia :]

    Do mnie nie przemawia argument, że za mało powyżej normy.
    Argument poniżej przemawia, argument o zbyt małej izolacji przemawia, ale że za mało
    powyżej normy brzmi głupio.

    --
    ZZ@private

  • 17. Data: 2013-10-14 16:25:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 15:39:03 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:

    > Argument poniżej przemawia, argument o zbyt małej izolacji przemawia, ale że za >
    mało powyżej normy brzmi głupio.

    Trzeba dostosować argumenty do odbiorcy :> Skoro odbiorca się gotuje, ale mimo to
    twierdzi że ma wystarczającą izolację, no to co można napisać?
    Większość ludzi patrzy na normy jak na wyrocznię, norma spełniona - jest spokój, nie
    ma co sobie głowy zawracać myśleniem ;)

    L.

  • 18. Data: 2013-10-14 17:13:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 16:25:33 UTC+2 użytkownik Lisciasty
    napisał:

    > Większość ludzi patrzy na normy jak na wyrocznię, norma spełniona - jest spokój,
    nie ma co sobie głowy zawracać myśleniem ;)

    To przerazajace co ta wiekszosc ludzi mysli. Ci nieswiadomi (czyli wiekszosc
    budujacych) zupelnie nie maja pojecia ze im cieplejsza sciana tym mniej
    ciepla przez nia ucieka. Wydaje im sie, ze tylko do pewnej granicy (pewnie
    wlasnie normy) cieplo ucieka, a potem to juz nie ma znaczenia.
    A sprzedawcy latwo kit wcisnac, bo U, czy lambdy to przeciez jakies
    dziesietne, setne, a nawet tysieczne liczby, kompletnie bez znaczenia :-)

    Zdawaloby sie, ze jak juz ktos dom buduje to ma troche oleju w glowie, czesto
    jednak wiedza z zakresu podstaw fizyki wynosi u nich ZERO ;) Z kilkudziesieciu
    znajomych ktorzy wybudowali / buduja domy znam tylko jednego naprawde
    kumatego (moj sasiad zreszta) z ktorym na tematy ogrzewania, sterownikow,
    instalacji mozemy rozmawiac godzinami ;) Reszta wybudowala jakos tak bez
    swiadomosci. W sumie tez bym tak chcial nie wnikac w szczegoly i niczym sie
    nie przejmowac ale charakter mi nie pozwala ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2013-10-14 20:07:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 11:03:30 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No nie rob sobie jaj z ta welna bez roznicy.

    Wbrew pozorom, tak to wygląda.
    Pokiwałem się nad obliczeniami, zakładając:
    - 20 cm wełny między krokwiami
    - krokwie co 0,7m szerokość 8cm
    - krokwie sosnowe, ułożone niekorzystnie (od góry do dołu wzdłuż słojów)
    - na tym warstwa 5 cm wełny bez przerw

    Dla wełny 0,034 wyszło mi U=0,2 natomiast dla wełny 0,04 U=0,22. 10% różnicy, więc
    szału nie ma. Wszystko psują te nieszczęsne krokwie :] To powyżej to dla idealnych
    warunków ułożenia, tzn. wełna przylega równo do krokwi, warstwa 5cm jest idealna i
    bez przerw. Jakby dodać jakieś 25% naddatku na poczet partactwa, to taki dach nie
    zmieściłby się w normie :>

    L.

  • 20. Data: 2013-10-14 21:18:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-14 20:07, Lisciasty pisze:

> [...]
    bez przerw. Jakby dodać jakieś 25% naddatku na poczet partactwa, to taki dach nie

    10% roznicy to kilka setek na sezon. Tylko, ze..
    Jak znasz z praktyki zakladane do obliczen welny to wiesz, ze welna 0,04
    w praktyce nie da sie ocieplic poddasza zachowujac deklarowane
    parametry. Twoje teoretyczne obliczenia rzecz jasna nie beda zgodne z
    praktyka, ale dla kiepskiej welny w stopniu geometrycznym. Wiec roznice
    miedzy welnami beda znacznie wieksze niz wskazywalyby na to obliczenia.

    Pozdro.. TK