  • 11. Data: 2013-02-07 10:47:41
    Temat: Re: schody ile cm?
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Feb 7, 9:39 am, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Ja mam u siebie zabiegowe ze spocznikiem-szerokośc stopnia coś koło 90cm.
    > Wg mnie jest ok
    > Oczywiście wyminąć się z teściowa komfortowo nie wyminiesz ale ile takich sytuacji
    będziesz miał na rok ze tesciowa wchodzi a Ty schodzisz akurat?

    Pytanie jeszcze zasadnicze - co teściowa robi na górze?

    U mnie jest podobny układ i chodzi się całkiem wygodnie (dla mnie
    większym problemem są i tak bramki przeciwdzieciowe na schodach - one
    niestety mają w świetle po 50 cm niestety. Choć budowlańcy mówili że
    "będzie cisnąć". Disclaimer - nie wnosiłem dużej kanapy na górę; mała
    weszła bez problemu.

    Z 2 strony w starym domu miałem chyba 210 cm klatki schodowej a i tak
    chodzenie z niektórymi meblami było mocno kłopotliwe.

    mucher

  • 12. Data: 2013-02-07 18:23:24
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > hi
    > w projekcie domu mam schody szerokosci ok 95cm. budowlaniec ocenil ze to
    > troche malo... obecnie w domu mam 90cm i szalu nie ma. ile powinny miec
    > schody tak aby swobodnie sie minac z tesciowa? dodam iz na spoczynku maja
    > 190cm. sa jakies normy?
    >

    > pozdrawiam

    ok
    dzieki za podpowiedzi :)
    z ta tesciowa to oczywiscie przenosnia... jestem troche wyczulony poniewaz
    teraz mam dosc waska klatke i zawsze sa problmy i obawy jak trzeba jakis
    gabaryt wniesc.
    sprawdze i moze chociaz do 100cm uda sie powiekszyc ;)

  • 13. Data: 2013-02-07 19:46:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 lutego 2013 09:39:43 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ja mam u siebie zabiegowe ze spocznikiem-szerokośc stopnia coś koło 90cm.

    Sprostowanie:
    Zmierzyłem mają 80cm.
    Użytkowo żadnych niedogodności

  • 14. Data: 2013-02-08 00:46:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 lutego 2013 19:46:12 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Sprostowanie:
    > Zmierzyłem mają 80cm.
    > Użytkowo żadnych niedogodności

    Maluuuutko! Po pijaku pewnie dobrze sie wchodzi bo mozna sie dwoma rekami bocznych
    scian latwo trzymac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2013-02-08 08:17:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 00:46:18 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Maluuuutko! Po pijaku pewnie dobrze sie wchodzi bo mozna sie dwoma rekami >bocznych
    scian latwo trzymac ;)

    Nie jest tak źle.
    To schody zabiegowe ze spocznikiem
    http://www.voila.pl/345/lhamj/?1
    Tak to wygląda i użytkowo ok.
    Nie robiłem szerszych bo większa dziura w stropie potrzebna a to więcej miejsca
    straconego na parterze i piętrze itp.
    Jakiś kompromis musi być;)

  • 16. Data: 2013-02-08 08:51:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Kris.
    Nie chcę cię straszyć, ale znam przypadek, dziecko urwało sobie palca na
    takich schodach zabiegowych z bardzo podobnymi barierkami.
    Poślizgnęło się na zakręcie i łapiąc czegokolwiek paluszek zaklinował się
    między metalowe wywijasy. Palec wyszkoczył z zawiasów.

    Marek

  • 17. Data: 2013-02-08 09:27:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 08:51:17 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    >
    > Poślizgnęło się na zakręcie i łapiąc czegokolwiek paluszek zaklinował się
    >
    > między metalowe wywijasy. Palec wyszkoczył z zawiasów.
    Wszystko możliwe.
    Wszystkiemu nie zapobiegniesz. I w drewnianym kościele można cegłą w łeb oberwać.;)
    Moja córka to już prawie nastolatka więc trochę rozsądku ma.
    W domu rodziców były strome schody tzw "kacze łapy"
    http://www.voila.pl/350/l6vfo/?1
    cos bardzo podobnego do tych- to była dopiero jazda;)- jak się tam wprowadzilismy to
    praktycznie kazdy domownik w pierwszych tygodniach zleciał albo cos w tym stylu.
    P{óźniej jednak doszlismy do wprawy i juz było ok.
    Tylko na gości trzeba było uwazać i ostrzegać.

  • 18. Data: 2013-02-08 13:20:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu piątek, 8 lutego 2013 08:51:17 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    >W domu rodziców były strome schody tzw "kacze łapy"
    >http://www.voila.pl/350/l6vfo/?1

    Jaki jest cel montownia takich schodow?

  • 19. Data: 2013-02-08 13:30:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 13:20:12 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Jaki jest cel montownia takich schodow?

    Myślę że jedynym powodem jest mało miejsca na "klatce schodowej"
    Moi rodzice jak kupili dom to schody były jeszcze gorsze po stopnie nie "kacze" tylko
    zwykłe. Trudno to w sumie było schodami nazwac a raczej wygodniejsza drabina.
    Miejsca nie było aby zrobić zabiegowe czy coś w tym stylu więc zdecydowaliśmy się
    dorobić "kacze" stopnie. Zawsze to wygodniej noge postawic na desce szerokości 30cm
    niz na desce 15cm. Było to spoooro wygodniejsze od "drabiny"
    Kwestia przyzwyczajenia i można było bezproblemowo z tego korzystać. Zreszta sa takm
    do dzisiaj- u góry mieszkaja lokatorzy i już ze dwa lata póki co nóg nie połamali;))
    Wchodzenie/schodzenie trzeba tylko zacząć od własciwej nogi;))
    Da się z tym życ;))

  • 20. Data: 2013-02-08 15:32:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 08:17:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > To schody zabiegowe ze spocznikiem
    > http://www.voila.pl/345/lhamj/?1
    > Tak to wygląda i użytkowo ok.

    O nie - cofam! Stanowczo nie podjalbym sie proby wejscia czy zejscia z nich po pijaku
    ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.