  • 21. Data: 2009-04-13 09:42:46
    Temat: Re: schody na poddasze, jakie?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 12 Apr 2009 05:51:24 +0200, wolim napisał(a):

    > Nie gniewaj się, ale nie wierzę, że coś, co doświadczonemu stolarzowi
    > zajęłoby min. tydzień czasu pracy Ty zrobiłeś w 6 godzin i do tego ładnie
    > wygląda ;D

    Wygląda podobnie do tych, jakie pokazał na zdjęciu Marek Dyjor, jedyna
    różnica, że stopnie są u mnie drewniane.
    Niewiara ludzi mnie zawsze zastanawia, szczególnie niewiara we własne
    umiejętności.

    Cóż jest trudnego w ostruganiu dwóch belek, wytrasowaniu 12 wcięć na
    stopnie pod kątem 60 stopni, wycięciu piłą tarczową tychże wcięć (dwa
    cięcia po bokach i kilka pomiędzy, a potem usunięcie dłutem pozostałości),
    wywierceniu 6 otworów 6 mm, włożeniu stopni we wcięcia, prętów w otwory,
    skręceniu całości, a na koniec pomalowaniu lakierem do parkietów?

    To nie czary mary, to proste schody. Za bardziej skomplikowane bym się nie
    brał, jednak to banalna konstrukcja.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 22. Data: 2009-04-15 12:53:29
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    >z robót wykończeniowych to mi pozostało i juz robiłem rozeznanie i troszkę
    >się załamałem:
    > 1. poręcze np z nierdzewki 700zł /m2 x 10m to jest jakies 7000zł do tego
    > balustrada na balkonie i juz 8000zł
    > 2. do tego stopni 17 np drewnianych i sobie zażyczyli 8500zł
    >
    > przeciez za tyle to można dach położyć :)
    >
    > może podpowiecie jakies tańsze rozwiązania?
    Zrób sobie np takie schodyu jak z linka poniżej. U nas na Pomorzu zrobia je
    za 5-7 tys.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84bb997001696b82
    .html

    Krzysiek

  • 23. Data: 2009-04-15 13:21:48
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 15 Kwi, 14:53, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Zrób sobie np takie schodyu jak z linka poniżej. U nas na Pomorzu zrobia je

    A to ciekawe - ja co prawda potrzebuję czegoś nowoczesnego - ale to
    tylko kwestia wykończeń.
    A można wiedzieć jaki jest rozmiar tego otworu w suficie i jaka
    wysokość pomieszczenia ?

    Pozdrawiam
    Mat

  • 24. Data: 2009-04-15 13:44:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >tylko kwestia wykończeń.
    >A można wiedzieć jaki jest rozmiar tego otworu w suficie i jaka

    Te to akurat nie moje. Ja mam troszkę inna konstrukcję(ze spocznikiem).
    U mnie dziura w stropie to chyba była 2,1 na 2,1 metra. Za swoje schody
    zapłaciłem poniżej 5 tys- komplet
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f69581135f2ff9fc
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15bd3e42926f41e2
    .html

    Na fotkach jeszcze bez drewna ale cena była za całość z montażem

    Krzysiek