  • 11. Data: 2009-03-15 20:14:07
    Temat: Re: ściana 18,8cm a 25 cm
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "KS" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gpjd8k$3ib$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam,
    >
    > Od jakiegos czasu chodzi mi po głowie myśl zeby do budowy domu (parter z
    > poddaszem) zamiast pustaka ceramicznego 25cm uzyć maxa (np. z Kozłowic) o
    > grubości 18,8 cm, a uzyskane 6cm przeznaczyc na izolacje. Z tego co czytam
    > to wytrzymałośc pustaka jest wystarczająca, minimalna szerokośc ściany też
    > jest zachowana.
    > Zastanawiam się dlaczego jest to raczej mało popularne rozwiazanie?

    Da się zrobić domek parterowy nawet na ściance ceglanej 12cm (ze słupkami
    żelbetonowymi). Tyle tylko, że od masy ściany zależy akumulacja ciepła oraz
    tłumienie hałasu. I te 24cm jest dziś jakimś tam kompromisem dla domków
    budowanych w zabudowie o małym obciążeniu hałasem. Budując w mieście dopiero
    60cm ceramiki da ci jako taki komfort.

  • 12. Data: 2009-03-15 20:15:59
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    > ale zakłądam że wziołeś też konstruktora i poprosiłeś go o przeliczenie
    > tego wszytskiego.

    Architekt i kierbud w jednej osobie nie widzi problemu.
    Co do przeliczania to w oryginalnym projekcie jest BK 24 cm ja chę mieć 19
    cm MAX wytrzymałośc MAX-a na ścikanie jest znacznnie wieksza od BK, a na
    pewno duzo wieksza niz to wynika ze zmiany grubości z 24 na 19. Co tu
    jeszcze liczyć?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 13. Data: 2009-03-15 20:38:08
    Od: "Krzysztof" <p...@b...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Krzysztof" <p...@b...pl> wrote in message

    > Ja mam ściany 30cm z Poro.

    A ten jak zwykle wyskoczył jak kiki z konopii :-|

  • 14. Data: 2009-03-15 20:44:52
    Od: "Adi7" <a...@g...com>

    > A ten jak zwykle wyskoczył jak kiki z konopii :-|

    dobre :)

  • 15. Data: 2009-03-15 21:53:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Adi7" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > najgorszy inwestor to i co sie dziwić wykonawcom, apropo temat nie
    > dotyczy tego jakiej grubosci ściany masz tylko czy 18 cm wystarczy, swoją
    > drogą porotherm to dla mnie największe badziewie :)

    No to ja nie stwierdzam.:-)
    Porotherm 44

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-03-15 21:55:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > to wytrzymałośc pustaka jest wystarczająca, minimalna szerokośc ściany też

    A ja tak z ciekawosci, co stoi na przeszkodzie przykleic 6cm wiecej
    styropianu na pustak grubosci 25cm?
    Stawiasz na granicy dzialki??

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-03-15 22:08:49
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Adi7" <a...@g...com> wrote in message

    > najgorszy inwestor to i co sie dziwić wykonawcom, apropo temat nie
    > dotyczy tego jakiej grubosci ściany masz tylko czy 18 cm wystarczy, swoją
    > drogą porotherm to dla mnie największe badziewie :)

    Wiem i bym drugi raz nie użył Porothermu

  • 18. Data: 2009-03-15 22:35:24
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    Budynek jest wytyczony jakies 2-3 cm od teoretycznej granicy (taka działka).
    A nie che go zmniejszać wewnątrz, ani zmniejszać grubości izolacji.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 19. Data: 2009-03-16 00:19:12
    Od: a...@g...com

    On 15 Mar, 23:35, "KS" <k...@o...pl> wrote:
    > Budynek jest wytyczony jakies 2-3 cm od teoretycznej granicy (taka działka).
    > A nie che go zmniejszać wewnątrz, ani zmniejszać grubości izolacji.

    Jedyny klopot jaki mozesz miec to ukrycie roznego rodzaju instalacji -
    przede wszystkim chodzi o kanalize (ale tez np. odkurzacz centralny).
    O ile piony jeszcze od bidy wkujesz i schowasz albo poukrywasz w
    rogach karton gipsem, to problem bedzie z poziomami. Jezeli bedziesz
    mial np. w kuchni kanalize biegnaca przez pol sciany, to nie wiem czy
    kierbud pozwoli na wykucie bruzdy na pol sciany - dla rury 75 w
    praktyce wyjdzie Ci dziura gleboka na 80-90mm, czyli zostanie tylko
    polowa oparcia tej sciany na wiekszej dlugosci.. Z tym moze byc
    problem i tylko tego bym sie obawial! Ja mam porotherm 25 i tylko z
    tego powodu zastanawialem sie, czy nie dac jednak 30-stki.. Jezeli to
    rozwiazesz to voila :-) Jestem ZA jezeli chodzi o grubsza warstwe
    ocieplenia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2009-03-16 03:43:56
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > jest zachowana.
    > Zastanawiam się dlaczego jest to raczej mało popularne rozwiazanie?

    Mlody, powinienes kombinowac w druga strone. Oszczedzanie na grubosci sciany
    zewnetrznej by te "oszczednosc" potem wpakowac w styropian uwazam za
    popyrtanie z poplataniem. O ile jeszcze ocieplanie budynkow gierkowskich czy
    im podobnych mozna jakos racjonalnie, jako koniecznosc uzasadnic, o tyle
    budowanie nowych, przy dostepie do dobrych pod wzgledem termicznym i
    wytrzymalosciowym materialow zblizonych do tradycyjnych,
    uwazam za nie tylko nieuzasadnione technologicznie i ekonomicznie lecz dla ich
    wieloletniej trwalosci wrecz grozne.
    I niech mi tu znajcy otumanieni madrymi artykulami "nalkowymi" liczacymi
    kalorie czy joule, ani dilerzy tego styropianu nie tlumacza, ze styropian jest
    panaceum na wszystkie choroby. Nawet moga mnie zwyzywac od kolkow i matolkow
    ale ja swoje wiem i naprawde takie myslenie i kalkulacje odradzam.
    Tlumaczylem to juz tutaj kilkakrotnie wiec nie chce sie powtarzac ale moze
    ktos wspomni moje slowa za 50 lat... Przewiduje, ze po tym czasie a moze nawet
    o wiele wczesniej okaze sie, ze moda ocieplania domow styropianem jest czyms w
    rodzaju przekretu stulecia.
    Czy nie zauwazyliscie, ze te globalne "ociplenie" to normalna propaganda,
    polityka, majaca na celu zastraszenie gawiedzi, nie majaca z dzialalnoscia
    czlowieka absolutnie nic wspolnego? Gawiedzi, gdyz rownolegle z tym idzie
    reforma szkolnictwa, ograniczanie wiedzy z zakresu nauk scislych na korzysc
    uczenia wlasciwie nie wiem czego bo i historie nam pieknie falszuja i
    odwracaja uwage od rzeczy istotnych jak np. zadluzenie narodowe, ktore
    osiagnelo juz niespotykany w dziejach poziom graniczacy z kolonizacja kraju.
    Samych nieplaconych procentow czyli lichwy od tego dlugu naroslo juz ponad 100
    miliardow PLN. I z czego to placic jak caly dorobek tego "be komunizmu" oddano
    w obce rece?
    Wszyscy chca byc menidzerami, derektorami korporacji, doradcami finansowymi,
    informatykami, sprzedajnymi publicystami, itp. tylko fachowcow do roboty
    jakos nie ma. Wiec ta nasza zlota mlodziez nie ma pojecia, ze jest przez jakas
    niewidoczna a obejmujaca caly glob czyli globalna pajeczyne, odgornie
    sterowana.
    I nie budujcie domow duzych gdyz na stare lata moze sie okazac, ze nie
    bedziecie mieli pieniedzy nie tylko na ich utrzymanie, remonty, lecz na
    zaplacenie podatkow. Kolejne ekipy rzadzace juz na pewno zadbaja o to, aby te
    podatki wyrownac z podatkami jakie place ja tu w USA, ktory to kraj jest
    przecie wzorem cnot wszelakich. Pani w supermarkecie zarabia tu 7 dolarow na
    godzine i jeszcze jest zadowolona, ze ma prace!
    Tak na oko, (bo to oczywiscie tajemnica jak to ile zarabiasz) w stanie NY,
    obywatel utrzymywany w wierze, ze mieszka w raju, placi srednio 10 tys.
    dolarow rocznie samego podatku od domu. Ja place za swoja rudere 5 tysiecy i
    jej nie rozwalam i nie buduje "rezydencji" gdyz grozi mi podatek roczny rzedu
    15 tys. dolarow. Na tej podstawie stwierdzenie powyzsze.
    Chcialbym sie mylic ale wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazuja.
    A my sie tu bedziemy przezbywac, czy styropianu 15 cm wystarczy gdy powinno
    byc 40 bo pol kalorii na metr to tez pieniadz...
    I nie wolno kleic na placki tylko obwodowo, bo jak ktos naklei na placki to w
    imie wyzszych celow zostanie dozywotnio wykluczony z lokalnej smietanki
    towarzyskiej...
    To tyle tytulem kazania na niedziele dzisiejsza:)
    Pzdr.
    Tornad