  • 21. Data: 2009-03-16 05:23:27
    Temat: Re: ściana 18,8cm a 25 cm
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    > Budynek jest wytyczony jakies 2-3 cm od teoretycznej granicy (taka
    > działka).
    > A nie che go zmniejszać wewnątrz, ani zmniejszać grubości izolacji.

    Jedyny klopot jaki mozesz miec to ukrycie roznego rodzaju instalacji -
    przede wszystkim chodzi o kanalize (ale tez np. odkurzacz centralny).
    O ile piony jeszcze od bidy wkujesz i schowasz albo poukrywasz w
    rogach karton gipsem, to problem bedzie z poziomami. Jezeli bedziesz
    mial np. w kuchni kanalize biegnaca przez pol sciany, to nie wiem czy
    kierbud pozwoli na wykucie bruzdy na pol sciany - dla rury 75 w
    praktyce wyjdzie Ci dziura gleboka na 80-90mm, czyli zostanie tylko
    polowa oparcia tej sciany na wiekszej dlugosci.. Z tym moze byc
    problem i tylko tego bym sie obawial! Ja mam porotherm 25 i tylko z
    tego powodu zastanawialem sie, czy nie dac jednak 30-stki.. Jezeli to
    rozwiazesz to voila :-) Jestem ZA jezeli chodzi o grubsza warstwe
    ocieplenia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

    Trochę źle napisałem. Budynek jest wytyczony 2-3 cm od przepisowych 4
    metrów.
    Co do kucia pod kanalize to rzeczywście jest to spore osłabienie ściany.
    Trzeba by unikać kucia w poziomie.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 22. Data: 2009-03-16 07:45:25
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Mar, 04:43, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

    > Mlody, powinienes kombinowac w druga strone. Oszczedzanie na grubosci sciany
    > zewnetrznej by te "oszczednosc" potem wpakowac w styropian uwazam za
    > popyrtanie z poplataniem. O ile jeszcze ocieplanie budynkow gierkowskich czy
    > im podobnych mozna jakos racjonalnie, jako koniecznosc uzasadnic, o tyle
    > budowanie nowych, przy dostepie do dobrych pod wzgledem termicznym i
    > wytrzymalosciowym materialow zblizonych do tradycyjnych,
    > uwazam za nie tylko nieuzasadnione technologicznie i ekonomicznie lecz dla ich
    > wieloletniej trwalosci wrecz grozne.

    Grubość ściany to grubość wszystkich warstw (w tym ocieplenia jeśli
    takowe występuje). Nie widzę tu żadnych "oszczędności" na grubości.
    Jedynie zmianę materiałów . I jeżeli warstwy są dobrane prawidłowo, to
    nie ma żadnych przeciwwskazań do takowej zmiany (wbrew fobii co
    poniektórych). W zasadzie jeżeli ktoś decyduje się na dom np. pasywny
    to niestety IMHO nie ma wyboru - przecież nie będzie budował ściany 2m
    szerokości z np. porothermu. Zamiast tego wystarczy prawdopodobnie 50
    cm muru (w tym 30 cm dobrego styropianu).

    > Wiec ta nasza zlota mlodziez nie ma pojecia, ze jest przez jakas
    > niewidoczna a obejmujaca caly glob czyli globalna pajeczyne, odgornie
    > sterowana.

    Depresja maniakalna? Mania prześladowcza? Czy schizofrenia
    paranoidalna? A może PIS?
    ;-)
    Jeżeli wszędzie widzisz rękę "Onych" to najwyższy czas się już zacząć
    leczyć....
    ;-)

    > I nie wolno kleic na placki tylko obwodowo, bo jak ktos naklei na placki to w
    > imie wyzszych celow zostanie dozywotnio wykluczony z lokalnej smietanki
    > towarzyskiej...

    Nie - po prostu zostanie "fahoffcem" ....
    ;-)

    > To tyle tytulem kazania na niedziele dzisiejsza:)

    I Bogu niech będą DZIĘĘĘKIIIIII !!!!
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 23. Data: 2009-03-16 07:52:25
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 15 Mar, 20:42, "KS" <k...@o...pl> wrote:

    > Strop ma byc filigran, czyli prawie monolit.Zrobiłem sobie małe obliczenia
    > mocy 'uzyskanej' dzieki zmianie układu 25cm+12cm styro na 19+18cm styro i
    > wyszło mi że zyskuje ponad 250W na powierzchni ścian 210mkw i dt=22 stopnie.
    > Dużo to moze nie jest w porównaniu z całowitym zapotrzebowaniem domu ale
    > kilka procent jest.

    Ja też mam 18 cm (silikat) + styropian. Miałem od razu tak
    projektowane (projekt indywidualny). Jak widzę nie jest to takie
    niepopularne jak Ci się wydaje.
    ;-)

    Jedyny problem to tzw. "sztywność budynku" i ewentualnie szerokość
    oparcia elementów nośnych (belki, nadproża, płyty). Tu opinia dobrego
    konstruktora była by wskazana... ale prawdopodobnie będzie OK.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 24. Data: 2009-03-16 08:08:26
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A ten jak zwykle wyskoczył jak kiki z konopii :-|

    Nie! Mówi się - 'jak kiki z paragonów' ;)

    Adam

  • 25. Data: 2009-03-16 08:29:55
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Kuchnie z reguły są na parterze. Poziomy kanalizacyjne prowadzi się w piachu
    pod chudziakiem i wypuszcza kielichy w miejscach docelowych. Na piętrze -
    fakt. Jak nie dasz grubej wylewki to może być problem z poprowadzeniem
    poziomów. Ale jest jeszcze inne rozwiązanie - można ukryć rury w stropie,
    jeśli jest z Terivy. Właściwie da się wszystko rozwiązać... ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 26. Data: 2009-03-16 08:49:21
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Hehe... z reguły nie przepadam za emigrantami, ale Ciebie lubię ;)

  • 27. Data: 2009-03-16 09:07:35
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

    > Wiem i bym drugi raz nie użył Porothermu

    tak z ciekawosci, jakiego materialu bys w tej chwili uzyl?
    silikat, BK? a moze drewno?
    pytam bo jestem sam przed wyborem materialu na sciany (budynek pietrowy bez
    uzytkowego poddasza), wiec sprawa troche sie upraszcza

    pozdrawiam

  • 28. Data: 2009-03-16 09:15:40
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "karlos" <k...@t...pl> napisał

> [...]
    > pytam bo jestem sam przed wyborem materialu na sciany (budynek pietrowy
    > bez uzytkowego poddasza), wiec sprawa troche sie upraszcza

    Wiem, że to pytanie nie do mnie, ale pozwolę sobie odpowiedzieć. Użyłem
    Ytonga 24 cm - ciepłej odmiany (400). Na to stryropian 10 cm. Dzisiaj
    kupiłbym też gazobeton, ale tańszy. Myślałem, że jak kupię Ytonga, to może
    murarze i tynkarze wezmą mniej, bo równiutki i łatwo się obrabia. Niestety,
    to g..no prawda. Nie wzięli mniej.

    A dlaczego budowałbym znowu z gazobetonu? Jest idealny pod względem obróbki.
    Jak potrzebujesz wykuć otwory pod puszki, wentylacje itp., to idzie jak w
    masło. Jest tylko jeden problem - chłonie wodę. I niestety przekonałem się o
    tym na własnej skórze - mam gdzieś źle zaizolowany taras i ściana wzdłuż
    tarasu jest wilgotna miejscami do 20 cm od podłogi. Mam nadzieję, że folia w
    płynie i płytki na tarasie załatwią sprawę, bo inaczej będzie dramat ;)

    PZdry,
    /\/\\/\/

  • 29. Data: 2009-03-16 09:46:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > Hehe... z reguły nie przepadam za emigrantami, ale Ciebie lubię ;)

    Bo to taki emigrant z lokalna dusza.:-)

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-03-16 12:02:01
    Od: a...@g...com

    On 16 Mar, 09:29, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    > Kuchnie z reguły są na parterze. Poziomy kanalizacyjne prowadzi się w piachu
    > pod chudziakiem i wypuszcza kielichy w miejscach docelowych. Na piętrze -

    Chyba ze ktos ma piwnice :-) Ale wtedy to w zasadzie jeszcze prosciej
    - pionowo w dol do piwnicy, a w piwnicy tuz pod sufitem i sprawa
    zalatwiona :-)

    > fakt. Jak nie dasz grubej wylewki to może być problem z poprowadzeniem
    > poziomów. Ale jest jeszcze inne rozwiązanie - można ukryć rury w stropie,
    > jeśli jest z Terivy. Właściwie da się wszystko rozwiązać... ;)

    Pewnie. Byle wczesniej wszystko planowac! Zeby sie nie obudzic z reka
    w nocniku z murami 18cm, gotowymi stropami np. monolitycznymi,
    kuchnia / lazienka z drugiej strony domu w stosunku do wejscia
    kanalizacji i dopiero wtedy zaczac o tej kanalizie rozmyslac :-)

    No chyba ze jak pisalem ktos ma piwnice (jak np. ja;) wtedy
    rozmyslania o kanalizacji mozna zostawic na troche pozniej :-)

    A i tak czasem moze sie wszystko pomyrdac -> ja dopiero pare dni temu
    (jak dach ma sie ku koncowi), wymyslilem ze jednak na poddaszu
    przenosimy lazienke w inne miejsce. Cale szczescie z ta piwnica, bo za
    cholere nie wyrobilbym sie ze spadkami. Stropy monolity 14cm, a kibel
    na gorze ~10m od wyjscia na zewnatrz z domu do szamba :-) A mialo byc
    tak pieknie - jeden pion, a na jego dole dwa male kolanka i ziu prosto
    do szamba :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.