  • 51. Data: 2013-04-08 12:37:42
    Temat: Re: sciana jednowarstwowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > wiesz co... pierdolisz...
    > wybacz ze tak ostro ale naprawdę pierdolisz...

    > ściana 1W jest bardzo wymagająca jeśli idzie o wykonanie, trzeba mieć
    > naprawdę dobrą ekipie (myślącą) żeby było to zrobione prawidłowo.
    > Klasyczny często popełniany przez zwykłych murarzy błąd to zalewanie
    > szczelin zaprawą, błąd kardynalny.

    Ty tak na poważnie? Czy jak ktoś do diesla naleje benzyny to świadczy o tym
    że silnik diesla jest trudny w obsłudze? Rozumiałem takie wypowiedzi w
    latach 90-tych gdy beton komórkowy na klej dopiero zdobywał rynek i
    niektórzy chcieli go kłaść na normalną zaprawę. Ale to pokolenie wiejskich
    murarzy już wymarło.

    > Następnie konieczność stosowania nadproży systemowych które sa dość
    > drogie. Trzeba też dużo uwagi zwrócić na wieńce bo mogą one być mocnymi
    > mostkami cieplnymi, od zewnątrz powinny mieć co najmie 10 cm styropianu.
    > Kolejny błąd to nie nadwieszenie ściany nad fundamentem, ściana zewnętrzna
    > ma wystawać poza obrys fundamentu, ma wisieć nad izolacją pionową
    > fundamentów.

    To wszystko jest w projekcie. Wystarczy aby ekipa robiła tak jak jest w
    projekcie. Na jednej palecie mają bloczki, na drugiej klej, a na trzeciej
    nadproża. Tu nie ma miejsca na własne pomysły typu zaprawa bo jej po prostu
    nie ma.

    > ścianę 2W można zbudować jak sie chce, wszystkie błędy można naprawić na
    > etapie izolacji (może za wyjątkiem za wysoko wyciągniętych szczytów).

    Prawda - temu nie przeczę. Ściany 1w nie można zrobić byle jak ale to wcale
    nie znaczy, że trzeba do tego jakiejś super ekipy, ani że robi się to
    dłużej.

    > Ściana 3W to olbrzymie koszty o konieczność zatrudnienia doskonałe ekipy
    > potrafiącej prawidłowo wykonać ściany w tej technologii. Śmiem podejrzewać
    > że w RP może być ciężko znaleźć fachowców od takich ścian, bo są one
    > wielką rzadkością.

    "Wielka rzadkością" ??? To już jakieś zupełne jaja. Dawniej się tylko tak
    budowało, a i obecnie powstaje sporo domów ze ścianami 3w. W mojej okolicy w
    ostatnich latach więcej powstaje domów ze ścianami 3w niż 2w, a najmniej 1w.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2013-04-08 13:45:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > zdobywał rynek i niektórzy chcieli go kłaść na normalną zaprawę. Ale
    > to pokolenie wiejskich murarzy już wymarło.

    masz jakies pojęcie kto zajmuje sie budowaniem domów?

> [...]
    > w projekcie. Na jednej palecie mają bloczki, na drugiej klej, a na
    > trzeciej nadproża. Tu nie ma miejsca na własne pomysły typu zaprawa

    W jakim projekcie? 90% projektów jest na scianę 2W zalecasz wykonanie
    nowego projektu?

    Naprawdę chyba nie masz pojęcia w jakim kraju żyjesz...

    > Prawda - temu nie przeczę. Ściany 1w nie można zrobić byle jak ale to
    > wcale nie znaczy, że trzeba do tego jakiejś super ekipy, ani że robi
    > się to dłużej.

    no trzeba... trzeba ekipy która składa sie z myślących ludzi... :)

> [...]
    > tak budowało, a i obecnie powstaje sporo domów ze ścianami 3w. W
    > mojej okolicy w ostatnich latach więcej powstaje domów ze ścianami 3w

    może w twojej okolicy, u mnie 3W jest równie rzadkie jak palmy i kaktusy :)

  • 53. Data: 2013-04-08 13:49:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A ja slyszalem. :-)
    > Posesja okamerowana od wewnatrz. Dom bedacy czescia ogodzenia, znaczy
    > stojacy na granicy.
    > Ponoc od ciemniejszej strony kolesie wycieli sobie dziure w scianie. W
    > wyciety kawalek wmontowali kolki i samochodem wyciagneli kawal ściany.

    trzeba jednak stwierdzić że przez scianę z ceramiki też by sie przebili
    odpowiednimi piłami.

    widać wiedzieli czego tam szukają i musieli wiedzieć ze im sie to opłaci.

    wniosek pod siatkę należy dać kratę z prętów ze stali wolframowej :)

  • 54. Data: 2013-04-08 15:02:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin W" napisał w wiadomości grup

    > robiąc 1W chciałbym aby to było z najlepszego materiału.
    > Przy ocieplaniu - warstwa konstukcyjna musi po prostu być. Proste.

    Nie proste :-) Z byle czego się dłużej muruje, trudniej robi instalacje i
    trzeba dać więcej tynku. Przy równym BK można od razu dawać gładź.

    > Bloczek 36,5 jest cięższy, szerszy - gorzej się nim robi - poza tym jakość
    > 1 W musi być idealna, a 2W już niekoniecznie aż tak bardzo.

    Bloczek 36,5 (klasy 400) w stosunku do bloczka 24 (klasy 600) jest cięższy o
    uwaga... całe kilka procent. Za to ma uchwyty do przenoszenia. Murowałem z
    obu zdecydowanie łatwiej się operuje 36,5.

    > Czyli uważasz, że na 1W nie dajemy warstwy zbrojącej - tylko od razu
    > kładziemy tynk ... acha....

    Oczywiście! A po co ta "warstwa zbrojąca" miałaby być?

    [ciach]

    > Dlatego robocizna z materiałem jak pisałem wychodzi podobnie, ale budynek
    > jest dużo cieplejszy i bardziej odporny na błędy wykonawcze.

    Mniej odporny! W ścianie 1w nie da się zrobić mostków cieplnych, za to przy
    2w jest wiele okazji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 55. Data: 2013-04-08 15:25:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > masz jakies pojęcie kto zajmuje sie budowaniem domów?

    2-3 razy w tygodniu jestem na _różnych_ budowach, więc jakieś pojęcie mam.

    > W jakim projekcie? 90% projektów jest na scianę 2W zalecasz wykonanie
    > nowego projektu?

    1. Ja konstruktorowi i architektowi powiedziałem _przed_ budową z czego chcę
    budować i jest to chyba normalna kolejność rzeczy.
    2. Jak ktoś robi gotowca i robi adaptację projektu to tez powinien
    uwzględnić materiał na ściany ot choćby po to by odpowiednio przesunąć osie
    ścian fundamentowych. Tak samo jak się przelicza więźbę w zależności od
    poszycia.

    > no trzeba... trzeba ekipy która składa sie z myślących ludzi... :)

    A do 2w to nie? To stąd się biorą ściany szczytowe wymurowane aż do dachu i
    uzupełnione zaprawą :-)

    > może w twojej okolicy, u mnie 3W jest równie rzadkie jak palmy i kaktusy
    > :)

    Jakoś Ci nie wierzę :-) Zarówno na Podkarpaciu jak i w Małopolsce
    standardowe wiejskie kostki z przełomu lat 80 i 90'tych to cegła 4cm styro,
    (+ ewentualnie szczelina powietrza) + pół cegły. Ewentualnie zamiast cegieł
    pustaki w zależności od regionu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 56. Data: 2013-04-08 18:16:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > styro, (+ ewentualnie szczelina powietrza) + pół cegły. Ewentualnie
    > zamiast cegieł pustaki w zależności od regionu.

    ha ha ha... no tak idać tym torem to blokowiska składają sie z domów w
    technologii 3W i 4W :)

  • 57. Data: 2013-04-08 21:20:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Mniej odporny! W ścianie 1w nie da się zrobić mostków cieplnych, za to
    > przy 2w jest wiele okazji.

    Moja sasiadka ma sciany 2W, ja te nieslawna na grupie sciane 1W Porotherm
    44. Kiedy byla jakies dwa miesiace temu w czasie najwiekszych mrozow byla
    nieco zdziwiona, ze nasze sciany zewnetrzne maja taka sama temp. w dotyku
    jak sciany wewnetrzne. Naszlo ja na takie obserwacje jak jej graniczacy
    sasiad pozyczyl od kogos tam kamere tw., przyszedl do niej i okazalo sie, ze
    montaz okien np. jest fatalny. O ironio zajmuje sie sprzedaza okien. :-)
    Nasuwa sie przypuszczenie, ze styropian klejony na placki bez listwy
    startowej itp.
    To jest tak jak z welna - wielu nawet tu pisze, ze zamiast stosowania
    lepszej - drozszej welny, mozna zastosowac tansza welne ale grubiej. Kto
    mial do czynienia z dobrymi welnami wie na ile prawdopodobne jest prawidlowe
    zrobienie ocieplenia gaciami.

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2013-04-08 22:19:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > ha ha ha... no tak idać tym torem to blokowiska składają sie z domów w
    > technologii 3W i 4W :)

    Nie rozumiem co Cię śmieszy. Albo ja nie rozumiem Twojej wypowiedzi, albo Ty
    nie rozumiesz co to jest ściana 3w.

    Ściana 3w to dowolna konstrukcja składająca się ze ściany nośnej izolacji i
    ściany osłonowej. Ściana osłonowa nie musi być(i często nie jest) z
    klinkieru. Może to być tradycyjna ściana z cegieł lub pustaków otynkowana
    najzwyklejszym tynkiem cementowo wapiennym.

    Ściana 4w ma dwie warstwy izolacji. Tradycyjne 3w kostki po dodatkowym
    ociepleniu mają właśnie takie nieszczęsne ściany 4w. Nieszczęsne bo bardzo
    łatwo je źle ocieplić powodując wykraplanie wody z wilgoci w ścianie która
    znajduje się pomiędzy dwiema warstwami izolacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 59. Data: 2013-04-09 07:47:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > Nie rozumiem co Cię śmieszy. Albo ja nie rozumiem Twojej wypowiedzi,
    > albo Ty nie rozumiesz co to jest ściana 3w.

    wiem co to sciana 3w :)

    śmieszy mnie, że nawiązujesz w rozmowie o nowych domach to starego stylu
    budowania takiej ściany pustak suprema cegła czy inne świństwo.

    przecież zdajesz sobie sprawę jak sie buduje współczesne domy 3W. Zwykle
    jako warstwę zewnętrzną daje sie klinkier jako szlachetne i bardzo trwałe
    wykończenie zewnętrzne. Nikt normalny nie buduje domu 3W aby po otynkować :)

  • 60. Data: 2013-04-09 10:23:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wykończenie zewnętrzne. Nikt normalny nie buduje domu 3W aby po otynkować

    Przesadzasz. Owszem w mieście jak ktoś robi ścianę 3w to zwykle trzecią
    warstwą jest klinkier, ale na podkarpackich wioskach nie przypominam sobie
    ani jednego domu z elewacją z klinkieru co najwyżej jakieś cokoliki, a ścian
    3w obecnie budowanych jest tam całkiem sporo przy niektórych nawet
    pomagałem. Różnica jest tylko taka że obecnie zamiast pełnych cegieł i
    pustaków robią to z tzw. Max'a, a elewację z tzw. połówki Max'a, a pomiędzy
    to nie dają 4cm styropianu a 8 albo 10.

    Pozdrawiam
    Ergie