  • 11. Data: 2011-04-05 12:25:04
    Temat: Re: sezon grzewczy - moje podsumowanie
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:8367843d-728c-475f-ac01-d8f3d869e783@dn9g2000vb
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > 20cm styro wychodzi taniej, wiec nie mozna jej wliczac do kosztu
    > kotlowni :-) Wentylacje rzeczywiscie ma mechaniczna z rekuperatorem
    > takim jak ja - brinkiem renoventem. Jemu robila firma - ok 14-15k pln
    > na gotowo. Ja robilem u siebie sam - okolice 9k pln.
    >
    > W dachu ma 25 albo 30cm welny. Czyli jak na dzisiejsze standardy -
    > norma. On nie budowal domu pasywnego tylko jak najbardziej "zwykly"
    > dom energooszczedny. Zwykle okna pieciokomorowe, zwykle szklenie z
    > U=1.0 itp. Naprawde nie ma tam zadnych cudow ktore obnizalyby mu

    Czyli na "gadzety" ;)) wydal ok 40tys.
    Dzieki temu placi teraz za CO+CW ok 2tys za sezon(podales 1500ale to od
    listopada a jest jeszcze wrzesien pazdziernik kwiecien, moze i maj)
    Bez "gadzetów", grzejac gazem koszt roczny wyniósl by go pewnie 4tys) Zyskal
    wiec z grubsza liczac 2000zl rocznie z zainwestowanych 40tys
    Zwrot po 20 latach
    Kwetsia czy ma gaz w granicy dzialki
    Jak nie i nie chce sie z drewnem/weglem babrac to pompa byla sensownym
    rozwiazaniem

    > Jednak jakbym mial wybor wegiel VS drewno to wole zdecydowanie drewno!
    Kiedys u ojca wegiel brunatny testowalem i mial
    to byl dopiero syf

    Krzysiek

  • 12. Data: 2011-04-05 13:01:00
    Od: Tomisk <t...@w...pl>

    U mnie do ogrzania 180m temp dzień 22 noc 20 piec na ekogroszek. Poszło
    5t czeskiego ekogroszku, kupiony na allegro wspólnie ze znajomymi 1t
    wyszła z transportem 344 zł. Także całość 1720 zł.

    Pozdrawiam tomek

  • 13. Data: 2011-04-05 14:23:13
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > W żołnierskim skrócie: 1.10-1.04 15 mp buka po 160pln plus tydzień walki
    > cięciem i rąbaniem. Dom piętrowy wolnostojący nieocieplony, 17-18 st.w
    > dzień w
    > nocy 16. CWU z podgrzewacza gazowego.

    Twardziel jestes 16 stopni :) 18 w dzien
    to żona mnie by pogoniła

    Mi poszło ok 3,5T miału po 410zł
    Dom łacznie 260m2,
    Piwnica 90m2 reszta parter i piętro, wszystko ogrzewam
    Piwnica łazienka 23 stopnie,
    garaz 17 stopni spiżarka 15 stopni

    Piętro i parter do końca grudnia temp[teratura ok 17stopni

    od stycznia 20stopni
    od lutego trzymam 23 stopnie

    nieocieplony budynek porotherm 38 (za do poddasze rewelacyjnie ocieplone
    Palić zacząłem od 11 pazdziernika

    koszt łączny zadowalający

    taniej chyba cięzko ogrzać taki dom

    pozdrawiam
    AT

  • 14. Data: 2011-04-05 14:36:25
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    >U mnie do ogrzania 180m temp dzień 22 noc 20 piec na ekogroszek. Poszło
    > 5t czeskiego ekogroszku, kupiony na allegro wspólnie ze znajomymi 1t
    > wyszła z transportem 344 zł. Także całość 1720 zł.

    to cena dobra, ja jednak wolalem bardziej kaloryczny opał, mnie roboty,
    mniej
    popiołu miał 28kj, prosto z kopali przy zakupie oczywiscie 24T cena 410zł

    dom podobny według projektu 180 + piwnica

  • 15. Data: 2011-04-05 14:54:34
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Kiedys u ojca wegiel brunatny testowalem i mial
    > to byl dopiero syf

    pale w kotle na mial
    i mam czysciutko

    i wcale sie nie narobie
    raz na dwa dni wrzucam worek mialu do podajnika

    koszt ogrzania jak narazie to 1500zl
    w kotlowni odkurzacz przemyslowy na korytwrzu nie ma problemu z kurzem
    obo jest lazienka wykafelkowana jest czysto
    chetnie podesle zdjecia dla zainteresowanych :)

    worki wniesli mi pracownicy za 50zl gratis do kotlowni przez garaz.
    popielnik wynosze raz na 4 dni na zewnarzt do pojemnika na smieci
    stalowego.

    raz na tydzien odkurzanie kotlowni, zajmue do 5min max

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2011-04-05 15:04:15
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Twardziel jestes 16 stopni :) 18 w dzien
    > to żona mnie by pogoniła

    Kto w to wierzy?

    Termomert ma posuty ;)

  • 17. Data: 2011-04-05 16:10:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "marek" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cięciem i rąbaniem. Dom piętrowy wolnostojący nieocieplony, 17-18 st.w dzień w

    cholera, wszyscy palicie w piecu? :-) Bo na ten przykład ja mam gaz - jakies 1800m3
    zuzycia bedzie. Czyli ze 4kzł.

    b.

  • 18. Data: 2011-04-05 16:43:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 14:10, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Czegos nie lapie. To przy otwartych oknach cieple powietrze z domu nie
    > ucieka? Jak to mozliwe.

    Trudno zeby uciekalo jezeli na dworze jest cieplej niz w srodku :P
    Ostatnio u mnie bylo 24stC. Ponizej nie otwieram okien. Proste ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-04-05 16:47:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 14:25, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Czyli na "gadzety" ;)) wydal ok 40tys.

    Gadzety jak gadzety - w tym mial rowniez uruchomienie / montaz
    kotlowni + baniak CWU. Cos, co w przypadku kazdej kotlowni miec
    musisz. Ty piszesz o swoim kotle za 2800 ale dolicz troche automatyki
    + baniak CWU - zejdzie dobrych pare/nascie jak nie dziesiat, stowek :)
    Kumpel jezeli mialby gaz to i tak wentylacje zrobilby mechaniczna - od
    samego poczatku zrezygnowal z kominow etc, wiec wyszlo go to
    stosunkowo niedrogo.

    Inaczej. Za pompe z uruchomieniem, baniakiem CWU i dolnym zrodlem
    zaplacil 24k pln. Za np. kociol weglowy + armature + baniak CWU
    zaplacilby ok 12-15k pln. Dla mnie wybor lepszego jest dziecinnie
    prosty ;) Wentylacja to tylko dodatek. I w przypadku gazu i w
    przypadku wegla i w kazdym innym przypadku proporcjonalnie zmniejsza
    zuzycie ciepla.

    > Kwetsia czy ma gaz w granicy dzialki

    Nie ma. A podlaczenie mialo kosztowac 10k pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-04-05 16:50:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 18:10, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > cholera, wszyscy palicie w piecu? :-) Bo na ten przykład ja mam gaz - jakies 1800m3
    zuzycia bedzie. Czyli ze 4kzł.

    O. Jeden co sie przyznal. Bo przy temacie pomp ciepla to wszyscy
    spalaja gazu za 2k pln :P
    pozdr.

    --
    Adam