  • 21. Data: 2011-04-05 16:52:40
    Temat: Re: sezon grzewczy - moje podsumowanie
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote in message
    news:inf8km$pkj$1@inews.gazeta.pl...

    > Mi poszło ok 3,5T miału po 410zł

    Mało ci poszło. Tanio wyszło.

  • 22. Data: 2011-04-05 17:16:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:a93861bf-13c7-4a51-bea7-5c6645f0bcf0@o20g2000yq
    k.googlegroups.com...
    On 5 Kwi, 18:10, Budyń <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    1800m3 zuzycia bedzie. Czyli ze 4kzł.

    >O. Jeden co sie przyznal. Bo przy temacie pomp ciepla to wszyscy
    >spalaja gazu za 2k pln :P

    Ale w tym co buduje bede płacił 300zł za sezon :-)))

    b.

  • 23. Data: 2011-04-05 18:07:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Gadzety jak gadzety - w tym mial rowniez uruchomienie / montaz
    > kotlowni + baniak CWU. Cos, co w przypadku kazdej kotlowni miec
    > musisz. Ty piszesz o swoim kotle za 2800 ale dolicz troche automatyki
    > + baniak CWU - zejdzie dobrych pare/nascie jak nie dziesiat, stowek :)
    > Kumpel jezeli mialby gaz to i tak wentylacje zrobilby mechaniczna - od
    > samego poczatku zrezygnowal z kominow etc, wiec wyszlo go to
    > stosunkowo niedrogo.

    Adamie, Swiat sie nie konczy na zasobnikach CWU. Ludzie maja w mieszkaniach
    kotly CO 24kW, którymi ogrzewaja mieszkanie i grzeja wode. Kotly sa wielkosci
    starego 'junkersa'. Zasobnik CWU, aby uzyskac komfort cieplej wody i cyrkulacje,
    to wcale nie musi byc "baniak". Moi rodzice maja zasobnik 100l wbudowany w
    niewielki kociol.
    Kompletna kotlownie mozna miec juz za 3300zl w wydaniu np. vaillant.

    --
    Bartek

  • 24. Data: 2011-04-05 18:09:38
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote:

    > pale w kotle na mial
    > i mam czysciutko

    Różni ludzie są. Ja np. nie potrafię dołożyć drewna do kominka, żeby syfu wokół
    nie narobić. Moja żona natomiast, gdyby udźwignęła, to pewnie choinkę z domu by
    wyniosła nie upuszczając ani jednej igły...
    A propos: wynieśliście już choinki? Moja łazi za mną i mi truje...

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2011-04-05 18:12:14
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Ale w tym co buduje bede płacił 300zł za sezon :-)))

    Eee... to Ty musisz płacić za prąd? ;-)

    --
    Bartek

  • 26. Data: 2011-04-05 18:32:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > "Amir" <S...@g...pl> wrote:

    > A propos: wynieśliście już choinki? Moja łazi za mną i mi truje...

    Znaczy masz ja ubrana i swiecisz lampeczkami dla nastroju wieczorami? :-)

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2011-04-05 18:34:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Eee... to Ty musisz płacić za prąd? ;-)

    filozofia jest taka ze gdy budynek sie dobrze ociepli i wyeliminuje mostki to
    ogrzewać go będzie życie wewnetrzne - mieszkańcy i elektryczny sprzęt domowy. To nie
    jest niewykonalne.
    Ponieważ tak na 100% to sie nie uda w planie są jeszcze solary - duże i (stosunkowo)
    tanie made by "my own hand". Problem jest w tym ze im bardziej sie ociepli dom - tym
    bardziej jakiekolwiek, nawet tanie, solary przestają sie opłacac...
    Oczywiscie te 300zł to przenosnia :-)

    b.

  • 28. Data: 2011-04-05 18:41:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 20:34, Budyń <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    ociepli dom - tym bardziej jakiekolwiek, nawet tanie, solary przestają sie opłacac...

    Ja juz wklejalem link do watku do domu ktory zeszly sezon zamknal sie
    w kwocie 440 pln. Wiec 300 pln jak najbardziej realne :) Ale troche
    kasy trzeba wylozyc, no i sam domek nie bedzie zbyt okazaly..
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2011-04-05 18:46:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >(stosunkowo) tanie made by "my own hand". >Problem jest w tym ze im
    >bardziej sie ociepli dom - tym bardziej jakiekolwiek, nawet tanie, solary

    Przykryj przewidziana na solary czesc dachu podzielonym na panele szklem a
    od spodu bedziesz mogl robic co zechcesz na oddzielnej konstrukcji, lacznie
    z przykrywaniem latem. Pasowala by jakas szyba solarna pryzmatyczna. :-)

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2011-04-05 19:51:03
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    8g2000yqc.googlegroups.com...

    On 5 Kwi, 14:25, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Czyli na "gadzety" ;)) wydal ok 40tys.

    >Gadżety jak gadzety - w tym mial rowniez uruchomienie / montaz
    >kotłowni + baniak CWU. Cos, co w przypadku kazdej kotlowni miec
    >musisz. Ty piszesz o swoim kotle za 2800 ale dolicz troche automatyki
    >baniak CWU - zejdzie dobrych pare/nascie jak nie dziesiat, stowek :)

    Nie wiem gdzie Ty te naście tysięcy widzisz
    Zasobnik 150 litrów chyba 600 zł dałem, ogólnie całe CO mnie chyba poniżej
    10 tys. wyniosło- musiałbym faktury odnaleźć

    >Kumpel jezeli mialby gaz to i tak wentylacje zrobilby mechaniczna - od
    >samego poczatku zrezygnowal z kominow etc, wiec wyszlo go to
    >stosunkowo niedrogo.

    Jakoś mnie to "niedrogo" nie przekonuje. Może dlatego ze dalej nie wiem
    gdzie są te tysiące oszczędności na kominach. Ja kominy budowałem i wiem ile
    kosztowały, a ile went mech kosztuje to tez nie tajemnica. Ale były już tu
    takie dyskusje więc nie zaczynajmy od nowa. Kumpel chciał, zrobił, ma-
    ludzie różne metody maja na wydawanie kasy;))

    >Inaczej. Za pompe z uruchomieniem, baniakiem CWU i dolnym zrodlem
    >zapłacił 24k pln. Za np. kociol weglowy + armature + baniak CWU
    >zapłaciłby ok 12-15k pln.
    >Dla mnie wybor lepszego jest dziecinnie
    prosty ;)

    > Wentylacja to tylko dodatek.
    Bardzo kosztowny;) Ale magiczne słowo "luksus" uspokaja sumienia;)
    > I w przypadku gazu i w
    >przypadku wegla i w kazdym innym przypadku proporcjonalnie zmniejsza
    >zużycie ciepla.

    Generując przy tym koszty no i spory nakład finansowy na początek. i w sumie
    może się okazać że kosztuje więcej jak oszczędza.

    > Kwetsia czy ma gaz w granicy dzialki

    >Nie ma. A podlaczenie mialo kosztowac 10k pln.

    No to nie miał wyjścia i musiał przepłacić i założyć PC;)