  • 91. Data: 2023-07-11 20:28:09
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 11.07.2023 o 20:08, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > zobacz wyżej co ma wspólnego snacol z warzywniakiem.

    Zakładam, że bez warzywniaka nie byłoby mowy o tym snacolu. Po mojemu
    ma tu zatem miejsce silny związek przyczynowo-skutkowy. Mylę się?

    I to też nie tak, że coś krytykuję. Uważam, że każdy ma prawo truć u
    siebie jak mu się podoba. Dziwią mnie tylko ekologiczne przebłyski w
    postaci "działajmy lokalnie", "ratujmy owady bo bez nas sobie nie
    poradzą" albo jeszcze niechęć do roundapa, przy jednoczesnym truciu
    okolicy metaldehydem czy też ogrzewaniu szklarni węglem dla kilku
    pomidorów.

    Człowiek to istota z natura niekonsekwentna. Domyślam się więc, że
    racjonalnego wytłumaczenia po prostu nie ma.

    Mateusz

  • 92. Data: 2023-07-11 20:39:26
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 11.07.2023 o 20:23, Jarosław Sokołowski napisał:

    > A ja sobie zacząłem wyobrażać drgającego ślimaka w ataku padaczki.

    Zgodnie z lejtmotywem tego wątku, ślimak to stworzenie niecne, wrogie i
    złośliwe (a kto wie, czy do tego nie manipulant!) - więc należy mu się
    i basta. Ale jak to bywa w każdej wojnie, występują tu nieuniknione
    ofiary poboczne - najwyraźniej w postaci wszelkich kręgowców. Skoro
    taki snacol potrafi ubić psa, konia czy człowieka, to pewnie i jakiego
    przechodzącego tędy kreta lub innego jeża też. I znów - nic mi do tego,
    jestem po prostu nieco zaskoczony.

    Mateusz

  • 93. Data: 2023-07-11 20:52:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 20:28 Mateusz Viste <m...@...invalid> pisze:

    > Zakładam, że bez warzywniaka nie byłoby mowy o tym snacolu. Po mojemu
    > ma tu zatem miejsce silny związek przyczynowo-skutkowy. Mylę się?

    Mylisz się, najpierw były ślimaki, później warzywniak.
    Snacol był lata temu przed wejściem do domu jak jeszcze warzywniaka nie
    było w planach bo się nie dało z chałupy wieczorem wyjść aby w to nie
    wdepnąć.
    Co najlepsze sam ten snacol wpierniczasz z rzepakiem i innymi sklepowymi
    roślinami.
    Ogórek sklepowy praktycznie nie pleśnieje ani się nie psuje, jest
    zakonserwowany skutecznie zanim trafi do słoja.

    > I to też nie tak, że coś krytykuję.
    Obowiązkowa wklejka o tym jaki to Ty jesteś wyrozumiały.

> [...]
    > poradzą" albo jeszcze niechęć do roundapa, przy jednoczesnym truciu
    > okolicy metaldehydem czy też ogrzewaniu szklarni węglem dla kilku

    A jednak nie wytrzymałeś.
    Zenek zaraz Ci pewnie przypomni co sam robisz z dziką przyrodą dla swojego
    widzimisię. Hipokryzja to się nazywa.

    Szklarnia jeszcze nie gotowa a Ty już 4 raz piszesz o jej ogrzewaniu
    węglem.
    Przypadek?

    > Człowiek to istota z natura niekonsekwentna. Domyślam się więc, że
    > racjonalnego wytłumaczenia po prostu nie ma.

    bezdomne brązowe to gatunek inwazyjny. Nie ma wrogów, jest zagrożeniem dla
    naszego środowiska, zwierząt i roślin.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alinik_luzyta%C5%
    84ski

    Snacol jest środkiem dopuszczonym do stosowania przez amatorów, nie ma
    żadnego okresu karencji, jest dostępny w sprzedaży detalicznej.

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sour
    ce=web&cd=&ved=2ahUKEwiF2pvNo4eAAxUXNuwKHR8WB9MQFnoE
    CB0QAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.gov.pl%2Fdocuments%2F91
    2055%2F913531%2FSnacol_5_GB_zastnieprof.pdf&usg=AOvV
    aw2NXKHPh2o8ySchb8XnpiGt&opi=89978449

    Przy randupie to woda święcona.

    TG

  • 94. Data: 2023-07-11 22:05:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Przy randupie to woda święcona.

    Nie klnij. Ja kupiłem ORKAN, zawiera MCPA i zabija wszystko. Kupiłem go
    na skrzyp polny z którym walczę od 3 lat i nic innego nie działa.

    Skrzyp ma korzeń do 1,5m wgłąb i nie idzie go wykopać nawet, bo odrasta
    więc trzeba chemii. Robiłem oprysk "dolistny" w sensie, że miejscowy na
    roślinę.

    Pisałem, że miałem mszyce i chciałem zwalczyć Deltamytryną
    (Deltakill)...i nie zauważyłem, że na dnie butelki było trochę ORKANA,
    kiedy sporządzałem mieszankę. 4 drzewa położyłem/bez liści i nie wiem
    czy za rok odbiją. Kurwa. Trzeba uważać.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 95. Data: 2023-07-11 22:07:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > taki snacol potrafi ubić psa, konia czy człowieka, to pewnie i jakiego
    > przechodzącego tędy kreta lub innego jeża też. I znów - nic mi do tego,

    Noale OK. U Was te ślimory są daniem i wcale się nie dziwię, że bronisz
    jedzenia.

    Może jakąś wycieczkę zorganizuj do Polski? Wy się najecie a my nie
    będziemy mieli ślimaków :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 96. Data: 2023-07-11 22:08:31
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 11.07.2023 o 20:52, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Snacol był lata temu przed wejściem do domu jak jeszcze warzywniaka
    > nie było w planach bo się nie dało z chałupy wieczorem wyjść aby w to
    > nie wdepnąć.

    Jednak pisałeś "dwa razy do roku posypuję snacolem wokoło ogródka,
    robię to dokładnie i systematycznie".

    Ale to tak czy inaczej nieistotne, bo ja przecież nie o samym tępieniu
    szarańczy, tylko o zastanawiającej niespójności w obrazie pt.
    "zatroskany eko-ogrodnik, obrońca owadów, ptaków i wielbiciel
    czworonogów, rozsypuje wieczorem silną truciznę o szerokim spektrum
    działania wokół warzywnego ogródka".

    > Co najlepsze sam ten snacol wpierniczasz z rzepakiem i innymi
    > sklepowymi roślinami.

    Z ciekawości przejrzałem dostępne w mojej części Europy środki
    ślimakobójcze. Snacolu brak. Metaldehyd jest tutaj zaklasyfikowany w
    kategorii środków rakotwórczych, mutagennych i zanieczyszczających
    środowisko, a jego stosowanie jest zabronione w uprawach organicznych i
    poza zasięgiem Kowalskiego.

    Stosowanym tutaj środkiem zamiennym jest najwyraźniej fosforan żelaza.
    Nie znam się, ale z pobieżnych opisów które znalazłem brzmi jakoś
    przyjemniej. W UK metaldehyd jest całkowicie zakazany, i tamtejsze
    władze też proponują użycie fosforan żelaza. W PL istnieje
    ogólnodostępny preparat na bazie fosforanu żelaza, pod handlową nazwą
    "Ferramol". Może warto wypróbować?

    W każdym razie nie, snacolu akurat nie wpierniczam. Nie wykluczam
    oczywiście, że wpierniczam różne inne świństwa. Ba, nieraz robię to
    zresztą zupełnie świadomie. Ale czy moja dieta jest istotnie ciekawym
    tematem?

    > Hipokryzja to się nazywa.

    Hipokryzja: "Zachowanie lub sposób myślenia i działania charakteryzujący
    się niespójnością stosowanych zasad moralnych."

    Zasad moralnych u mnie niewiele, nie sądzę zatem bym był dobrym
    kandydatem na to określenie. Zachęcam do przypisania mi innych fajnych
    określeń, z pewnością jest ich wiele i część z pewnością zasadnych.

    > Szklarnia jeszcze nie gotowa a Ty już 4 raz piszesz o jej ogrzewaniu
    > węglem. Przypadek?

    Ależ skąd, żaden przypadek. Tak mnie ten obrazek rozśmieszył, że będę
    go przywoływał przez najmniej pięć najbliższych lat. I dobrze, że się
    trafiła taka perełka, bo temat kamyczków podklejanych poxipolem już
    zaczynał być cokolwiek brodaty.

    Mateusz

  • 97. Data: 2023-07-11 22:24:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Mnie takie skrzynie kilkanaście lat temu sugerował jeden Kanadyjczyk.
    > Nawet skutecznie, bo przekonał mnie. Oczywiścnie nie w tym znaczeniu,
    > że od razu pobiegłem z młotkiem zbijać deski i siać sałatę. Po prostu
    > wiem, że to ma sens i się sprawdza. Więc też polecam.

    ...a ja to widziałem po latach i jest zajebiste, jeśli ktoś ma piach a
    nie ziemię. Duże ładne skrzynie, cały ekosystem idzie tam robić. Zero
    kontaktu z podłożem, więc się nie wymiesza. Gdybym miał piachy na
    działce, też bym może kombinował ale mam dobrą ziemię. Sąsiad na innej
    działce z piachem, zakontraktował się z pobliską pieczarkarnią i jak
    wymieniali ziemię, to za koszt transportu zwiózł sobie kilka wywrotek.

    Co prawda później się dowiedział, że te pieczarki/ziemię traktowali
    fenolem czy innym środkiem toksycznym ale uprawy zajebiste :) Pieczarki
    też mu rosły przez parę lat samoistnie :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 98. Data: 2023-07-11 22:27:18
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 11.07.2023 o 22:07, LordBluzg(R)?? napisał:
    > Noale OK. U Was te ślimory są daniem i wcale się nie dziwię, że
    > bronisz jedzenia.

    Absolutnie nie bronię ślimaków. Same niech się bronią, każdy niech
    własny krzyż nosi. Takie samo stanowisko mam zresztą w kwestii owadów,
    ptaków i wszelkiego życia w ogóle. Temat szeroko pojętej ekologii
    niewiele mnie interesuje. Pasjonuje mnie natomiast elastyczność
    ludzkiego systemu wartości, a ten wątek taką elastyczność właśnie
    przedstawia. Być może jeszcze do czegoś ciekawego uda mi się dojść w
    ramach tego studium, jeśli pacjent nie zrezygnuje z badań.

    > Może jakąś wycieczkę zorganizuj do Polski? Wy się najecie a my nie
    > będziemy mieli ślimaków :)

    Niegłupia myśl. Kto wie, czy jakiego biznesu nie dałoby się na takim
    pomyśle rozkręcić.

    Mateusz

  • 99. Data: 2023-07-11 22:38:42
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 11.07.2023 o 22:24, LordBluzg(R)?? napisał:
    > ...a ja to widziałem po latach i jest zajebiste, jeśli ktoś ma piach
    > a nie ziemię. Duże ładne skrzynie, cały ekosystem idzie tam robić.
    > Zero kontaktu z podłożem, więc się nie wymiesza.

    To chyba trochę co innego, niż te "ciepłe hratki" o których wspominałem.
    Bo te moje skrzynki nie mają dna, to są tylko cztery boki, ok. 30-40 cm
    wysokości, postawione na ziemi. Pomysłodawczyni ułożyła na dnie warstwę
    chrustu, a następnie wypełniła do 3/4 ziemią zebraną z okolicznych
    kretowin.

    I działa - tzn. zielsko rośnie lepiej i szybciej, niż w gruncie. Chyba
    dlatego, że ziemia w takiej skrzynce szybciej się nagrzewa, a do tego
    górna część boków osłania młode pędy od zimnego wiatru. Przynajmniej
    tak to sobie tłumaczę.

    Mateusz

  • 100. Data: 2023-07-11 22:58:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 22:08 Mateusz Viste <m...@...invalid> pisze:

> [...]
    > szarańczy, tylko o zastanawiającej niespójności w obrazie pt.
    > "zatroskany eko-ogrodnik, obrońca owadów, ptaków i wielbiciel

    żaden ze mnie eko-ogrodnik czy obrońca owadów.
    Napisałem co można zrobić lokalnie aby pomóc przyrodzie i to w kontekście
    tego co napisał Lord "niewiele od nas zależy".
    Ty dokleiłeś mi od razu łatkę eko fanatyka i rozpisujesz się nad moją
    schizofrenią.
    Będziesz teraz jak cię znam klepał to w każdym kolejnym wątku aż do
    znudzenia.

> [...]
    > kategorii środków rakotwórczych, mutagennych i zanieczyszczających
    > środowisko, a jego stosowanie jest zabronione w uprawach organicznych i

    Polska to mały pikuś w porównaniu z użyciem pestycydów we Francji czy
    Hiszpanii.
    Jesz ten snacol pod inną postacią nie tylko w rzepaku ale we wszystkim i
    to w ilości 2x większej niż przeciętny Polak:

    https://www.agropolska.pl/uprawa/ochrona-roslin/zuzy
    cie-srodkow-ochrony-roslin-w-unii-europejskiej-w-kto
    rym-kraju-najwieksze,359.html

> [...]
    > przyjemniej. W UK metaldehyd jest całkowicie zakazany, i tamtejsze
    > władze też proponują użycie fosforan żelaza.
    Zakazany jest w stosowaniu na otwartej przestrzeni. Nie wolno nim sypać
    np. w parkach.
    Jeszcze parę lat temu rozrabiali go z wodą i oblewali wszystko jak popadło.

    > Ależ skąd, żaden przypadek. Tak mnie ten obrazek rozśmieszył, że będę
    > go przywoływał przez najmniej pięć najbliższych lat. I dobrze, że się
    > trafiła taka perełka,

    Ja pierdziu, gdzieś ty się chłopie uchował, że dla Ciebie doświetlana
    szklarnia to "perełka"?
    Od 20 lat wokoło mnie wszyscy to stosują a dla Ciebie to nowość.
    Pralkę i zmywarkę widziałeś?

    TG