  • 1. Data: 2010-05-07 08:53:09
    Temat: siekiera fiskars - ktora?
    Od: z...@n...pl

    Witam,

    Zastanawiam sie nad zakupem siekiery fiskars.
    Na chwile obecna uzytkuje zwykla siekiere 1200 made by PRL.

    Niestety z ta siekiera ciezko czasami mi sie przebic przez niektore
    pnie. O fiskars czytalem duzo dobrych opinii.

    Zastanawiam sie nad jedna dwu:
    -fiskars 1100
    -fiskars 1400

    Przeznaczenie: rozlupywanie pocietych wczesniej pila pienkow - o
    srednicy maxymalnej 30cm.

    Co polecilibyscie kupic do takich zastosowan?

    zet

  • 2. Data: 2010-05-07 09:02:01
    Temat: Re: siekiera fiskars - ktora?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik <z...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > srednicy maxymalnej 30cm.
    >

    > Co polecilibyscie kupic do takich zastosowan?

    Do rozlupywania im ciezsza tym lepsza.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-05-07 09:11:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 7 Maj, 10:53, z...@n...pl wrote:
> [...]
    > srednicy maxymalnej 30cm.
    >
    > Co polecilibyscie kupic do takich zastosowan?

    Ja kupiłem teściowi model 2400 (głowica 1940g, długość 73cm) i jest
    rewelacyjna, teściu też męczył się z taką standardową PRL-owską, teraz
    jak się zamachnął tą nową to mało się nie przebił przez podłogę ;)
    Obawiałem się że będzie za ciężka, ale nie ma żadnego problemu,
    rąbałem dłuższy czas i czysta przyjemność w porównaniu z tradycyjną
    siekierą :>

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2010-05-07 10:47:56
    Od: mk <d...@t...pl>

    z...@n...pl pisze:

    > Przeznaczenie: rozlupywanie pocietych wczesniej pila pienkow - o
    > srednicy maxymalnej 30cm.
    A długość? Jeśli takie krótsze niż 25cm to tak na styk, a jeśli poważna
    robota to ten model najcięższy 2400-starczy na lata.
    Pdr. M

  • 5. Data: 2010-05-07 13:01:02
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    z...@n...pl pisze:
    > Zastanawiam sie nad zakupem siekiery fiskars.
    > Na chwile obecna uzytkuje zwykla siekiere 1200 made by PRL.
    >
    > Co polecilibyscie kupic do takich zastosowan?

    Bardzo dobry wybór. Dostalem w prezencie :) narzedzie
    do rozlupywania pienków - to bardziej klin na dlugim
    trzonku - wszystko z metalu. Po prostu klasa!
    Bylem niezmiernie zaskoczony skutecznoscia i bezpieczenstwem,
    a turem nie jestem.

    Ale siekiera tego bym nie nazwal.
    --
    A S

  • 6. Data: 2010-05-07 17:15:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > -fiskars 1100
    > -fiskars 1400
    >

    > Przeznaczenie: rozlupywanie pocietych wczesniej pila pienkow - o

    Fiskars 1500Pro. "Pro' maja dluzszy trzonek.
    Jak poszukasz to kupisz poniżej 1400zł a sprzet niezawodny.

    Moja porąbalem już pewnie ponad 20m3 drewna i nawet jej nie ostrzyłem.

    Kris

  • 7. Data: 2010-05-07 18:02:41
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Fiskars 1500Pro. "Pro' maja dluzszy trzonek.
    > Jak poszukasz to kupisz poniżej 1400zł a sprzet niezawodny.

    Aż mi dech zaparło tą ceną. Na szczęście jest ceneo :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 8. Data: 2010-05-07 18:30:06
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Do rozłupywania niekoniecznie musi być Fiskars.
    Ja kupiłem w OBI za 60 zł siekierę 1800 g. Jest dość wąska, do ścinania
    drzewa absolutnie się nie nadaje, ale łupie świetnie. Nie ma też jej po co
    ostrzyć przy takim zastosowaniu. Do ścinania mam (oprócz piły) siekiere
    klasyczną Techmłot 1500 g za 80 zł i też nie powiem złego słowa. Do kompletu
    jeszcze klin za 20 zł albo lepiej dwa i jakiś młotek 3-5 kg. Z racji tego,
    że mam kilkudziesięcioletni sad mam co roku kilka drzew do ścięcia i
    porąbania więc jakąs tam praktykę mam.
    Jacek

  • 9. Data: 2010-05-07 20:11:04
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik <z...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Na chwile obecna uzytkuje zwykla siekiere 1200 made by PRL.
    >
    > Niestety z ta siekiera ciezko czasami mi sie przebic przez niektore
    > pnie.

    Zwykłą nie wątpię.
    Ja zanabyłem w Castoramie wynalazek
    o nazwie TorQ (chyba marka własna),
    z "wbudowanymi" klinami.
    Po naostrzeniu "na brzytwę",
    rozwala "od strzału" nawet "pieńki" ~40 cm ;-)
    (chociaż zdarzyły się ze 2 - 3 upierdliwce
    "od ziemi" gdzie trzeba było siekierę jakimś sposobem
    wydostac z pieńka ;-)
    Cena: Fiskars / 3~4 ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2010-05-07 21:43:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Jak poszukasz to kupisz poniżej 1400zł a sprzet niezawodny.

    140zł oczywiście

    Kris