  • 11. Data: 2013-07-28 22:39:20
    Temat: Re: silikon- wi?zanie
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:51f57e3b$0$1469$65785112@news.neostrada.pl...

    > No i co z tego?! - jak często otwierasz rewizję w pionie kanalizacji? Czy
    > gdyby jednak trzeba by ją w nadzwyczajnej sytuacji otworzyć, to czy czasem
    > nie można z łatwością zerwac tego "połączenienią nierozlacznego""? Czy
    > potem nie można ponownie go uszczelnić i to z łatwością, skoro już silikon
    > w domu?

    Dlugo silikonu w otworzonej tubce nie potrzymasz :)

    Tmek

  • 12. Data: 2013-07-28 22:45:26
    Temat: Re: silikon- wiązanie
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 20:52:07 UTC+2 użytkownik p47 napisał:
> [...]
    nakrętkę pakuły. Za małe uszczelki robią. A wystarczy pomyśleć.

    "O" ring albo jak uszczelka płaska wyciąć z kawałka miękkiej gumy mową. Choroba zwana
    martwicą mózgu nigdy nie zbierała takich żniw jak teraz.

    uszczelek i wiesz ze nie wytrzyma. Podziwiam takich wizjonerów. W Łodzi jest sklep.
    Nazywa się uszczelka. Twierdzą że nie ma takiej uszczelko której u nich nie można
    kupić. Jak by ktoś chciał do wahadłowca to też będą mieli za dwa dni bo mają na czym
    zrobić. Trzeba dać rysunek. A jakieś nietypowe proste robią na miejscu. Przychodzisz
    ze stara biorą i wychodzisz ze zrobioną na poczekaniu. masz pretensję ze Ty nie
    potrafisz nic zrobić z wyjątkiem popsucia a ja potrafię. Ale to nie mój problem. Jak
    tam oring siedzi to bez problemu można zrobić z większego mniejszy do czegoś czym
    gówna bezciśnieniowo lecą. Trzeba tylko chcieć i mieć trochę pojęcia. Jak niszczyłeś
    połączenie pakułami to oczywiście nie widziałeś ze gwint jest dzielony?

    > O tym, jakie ty masz pojecie najlepiej świadczy twoja "umiejętność"
    >
    > cytowania..;-)
    >

    > No i drogi teoretyku -chałupniku wytłumacz mi jeszcze po co wymyślać
    >
    > szukanie sklepu o nazwie "uszczelka", zlecanie wykonanie uszczelki na
    >
    > wymiar itp skoro wymyślono już np. silikon dekarski dostępny
    >
    > bezproblemowo w każdym sklepie z mat. budowlanymi..?
    >
    > Ach, już wiem, -po to, aby przekonać chocby samego siebie , że się jest
    >
    > wybitnym specjalistą (skoro inni upierają się tego nie zauważać)
    >
    > ;-))

    A czy ja gdzieś napisałem że silikon dowolny się nie nadaje. Dekarski będzie tak samo
    dobry jak wysokotemperaturowy, szklarski czy do klejenia akwariów. Często czy coś da
    się zrobic mniej zależy od użytych materiałów a bardziej od pomyślunku.

  • 13. Data: 2013-07-28 23:10:48
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 22:20:19 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Brniesz probujac wyplynac
    >
    > Silikon, lacznie z ulubionym wsrod specjalistow od silikonu - czerwonym, w
    >
    > przeciweinstwie do uszczelki z gumy tworzy polaczenienie nierozlaczne. To a
    >
    > propo nieistotnych roznic.
    >

    > Tmek

    Akurat przy PCV silikon tworzy połączenie dające się rozłączyć. Silikony mają duże
    powinowactwo do aluminium i szkła. Bo szkło jest z tego samego co silikon a aluminium
    z reguły zawiera w składzie krzem. Nie koleguj się z tym co Ci powiedział że silikon
    tworzy połączenia nie rozłączne bo kłamał.

  • 14. Data: 2013-07-28 23:12:37
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 22:39:20 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlugo silikonu w otworzonej tubce nie potrzymasz :)
    >

    > Tmek

    No i co z tego jak tubki tanie i dostępne bez problemów. Nie otworzony w lodówce
    kilka lat da się przetrzymać.

  • 15. Data: 2013-07-29 01:18:57
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-28 22:38, k...@g...com pisze:
> [...]
    (...)

    > A po nic. jak to typowa rewizja, taki trójnik co na jedno wyjście nakręca się
    plastikowy korek z gwintem wewnętrznym to żeby nie ciekło wystarczy folia z
    reklamówki i trochę taśmy klejącej. Izolacja elektryczna będzie dobra bo się trochę
    rozciąga. Tak zrobione prowizorycznie uszczelnienie wytrzyma na tyle długo że jest
    czas na pomyślenie jak to zrobić lepiej. Kluczowe jest nie folia i taśma a pomyśleć.

    Kogutku, powiem ci po ludzku,- nie pie..l! Zapewniam cię z doświadczenia
    (nie z teorii przy klawiaturze), że NIE WYSTARCZY!!
    I nie wystarczy pomysleć, ze się wszystkie rozumy pozjadało!!;-))

  • 16. Data: 2013-07-29 01:24:29
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-28 22:45, k...@g...com pisze:
> [...]
    coś da się zrobic mniej zależy od użytych materiałów a bardziej od pomyślunku.

    Kogutku, naprawdę uwierz, że się na wszystkim nie znasz!!;-)

    Otóż NIE KAŻDY silikon nadaje się do takiego opisywanego w tym wątku
    uszczelniania,- silikony które usieciowują się (utwardzają) na kwaśno,
    np. silikon sanitarny NIE NADAJĄ się do uszczelniania elementów
    plastikowych, w tym z PCV.

  • 17. Data: 2013-07-29 01:36:29
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 01:24:29 UTC+2 użytkownik p47 napisał:

> [...]
    >
    > uszczelniania,- silikony które usieciowują się (utwardzają) na kwaśno,
    >
    > np. silikon sanitarny NIE NADAJĄ się do uszczelniania elementów

    Ciekawe dlaczego silikonu z kwaśnym mechanizmem się nie nadają? Oczywiście ze na
    wszystkim się nie znam. Dlatego nie ma mnie na grupie " balet". Ale o silikonach
    troszkę wiem. I coś mi się wydaje że że to troszkę przy Twoich wiadomościach to jest
    bardzo dużo. Wyjaśnij dlaczego się nie nadają. Tylko nie za dokładnie bo mi się zajad
    zrobił i boli jak się śmieję.

  • 18. Data: 2013-07-29 02:09:39
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-29 01:36, k...@g...com pisze:
> [...]
    bardzo dużo. Wyjaśnij dlaczego się nie nadają. Tylko nie za dokładnie bo mi się zajad

    Na plus zaliczę ci to, że zdajesz sobie sprawę, że jedynie wydaje ci
    się, iż o silikonach masz wiedzę i że świadom jesteś, iż wiesz o nich
    jedynie "troszkę"..;-)

    Silikony utwardzają się, ogólnie rzecz biorąc, przez kontakt z wilgocią
    w powietrzu, ale występują w 2 odmianach,- takich, które w czasie tego
    procesu wydzielają związki o odczynie neutralnym i takie, które
    wydzielają związki kwaśne, o obniżonym ph. W przypadku tego ostatniego w
    czasie utwardzania wydziela się przede wszystkim nieprzyjemnie pachnący
    kwas octowy, który powoduje m.in. korozję metali, betonu i niektórych
    skał (np. marmuru) a także z uwagi na pewne własności fizykochemiczne
    znacznie obniża adhezję (przyczepność) tego silikonu do wielu tworzyw
    sztucznych, w tym PCV. Przykładem takiego silikonu jest ...silikon
    sanitarny, czy tez zazwyczaj szklarski.

    Gdybyś kogutku pomyślał, to nawet nie znając sie na silikonach mógłbyś
    zgadnąć, że jednak one czymś od siebie muszą się różnić, skoro jest ich
    tak wiele rodzajów, a więc wbrew twoim wyobrażeniom nie każdy silikon
    może nadawać się do danej pracy.

  • 19. Data: 2013-07-29 03:08:59
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 02:09:39 UTC+2 użytkownik p47 napisał:

> [...]
    >
    > zgadnąć, że jednak one czymś od siebie muszą się różnić, skoro jest ich
    >
    > tak wiele rodzajów, a więc wbrew twoim wyobrażeniom nie każdy silikon

    Prawie prawdę napisałeś. Dlaczego prawie. Bo silikon jest jeden. Tak, jeden na całym
    świecie. Ale występuje kilka odmian katalizatorów wulkanizacji. To tak jak z żywicą
    epoksydową. Żywica jest jedna a utwardzaczy jest kilka. Ten silikon co nie śmierdzi
    octem a wulkanizuje po wyciśnięciu z tuby ma inny katalizator. I faktycznie nie
    powoduje korozji. Ale przy PCV nie ma co korodować od silikonu. Jest jeszcze inny
    sposób wulkanizacji silikonu. Dodaje się katalizator. Żaden z silikonów nie ma
    powinowactwa do tworzyw sztucznych a do PCV w szczególności. Trzyma się na PCV tylko
    dlatego że jest dokładnie dopasowany do powierzchni. Wystarczy niewielkie obciążenie
    i odchodzi. Dlatego silikony są doskonałymi materiałami do zdejmowania form do
    odlewów. Płynny dokładnie odwzorowuje powierzchnię a po zwulkanizowaniu odchodzi od
    wszystkiego co nie zawiera w składzie krzemu. Do PCV nie przyklei się żaden silikon.
    Jak byś miał trochę pojęcia o silikonach to nigdy byś nie napisał że się utwardzają
    tylko że wulkanizują. Cienki jesteś z wiadomościami o silikonach jak guma w spranych
    majtkach. Czy czymś oprócz mechanizmu wulkanizacji różnią się silikony. Tak. Kolorem,
    napełniaczami. Ale na pewno nie tym ze jest jakiś co się będzie trwale trzymał PCV bo
    to z chemicznego punktu niemożliwe. I ta niemożliwość wynika z właściwości i silikonu
    i PCV. Myślę że komuś się przyda to co napisałem. Tobie chyba nie bo wygląda że masz
    szczupłą głowę. Ale kto wie. Jakbyś zamiast z muratora i amatorskich portali wziął
    wiedzę chociażby ze strony silikony polskie to byś się nie ośmieszył.

  • 20. Data: 2013-07-29 03:22:38
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > zgadnąć, że jednak one czymś od siebie muszą się różnić, skoro jest ich
    >
    > tak wiele rodzajów, a więc wbrew twoim wyobrażeniom nie każdy silikon

    He he. Zerżnąłeś pracę domową z instalatora. Niektóre zdania w całości. Żenada.
    Oryginał " Powoduje to, że w trakcie prac wydziela się specyficzny, mało przyjemny
    kwaśny zapach. Cechuje je wysoka przyczepność do różnorakich podłoży, za wyjątkiem
    niektórych tworzyw sztucznych. Silikony te posiadają obniżone pH, co powoduje, że
    mogą powodować korozję niektórych metalowych elementów oraz betonowego podłoża.
    Wchodzą także w reakcje z niektórymi skałami, szczególnie pochodzenia wapiennego
    (marmury).
    Ty
[...]
    Oczywiście PCV dołożyłeś od siebie bo w oryginale nie ma. Ale i tak rekordu głupoty
    nie pobiłeś. Jeden ciapciak żeby udowodnić że ma rację na biegu stronę internetową
    zrobił i umieścił na niej wyssane z palca informacje.