  • 11. Data: 2010-05-07 07:58:59
    Temat: Re: skrzynka energetyczna - murowana
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:hs0fk4$6bb$1@news.onet.pl...

    > Tak. Ja w ub. roku też płaciłem od mocy..., ale to od kilku lat obowiązuje
    > :-) wcześniej tak nie było.

    No tak, być moze ten sąsiad musiał sie komuś dołożyć do inwestycji - ale
    jemu sie nie należy, a jeżeli juz to od energetyki.

    > No z tym projektem, to już mam pewne wątpliwości...
    > Ja - w ZE Enion, projekt musiałem zrobić sam i im dostarczyć w momencie
    > podpisywania umowy... chyba :-)

    Projekt (i wszystko) robi energetyka. Co najwyzej jest opcja ze inwestor
    MOZE dostarczyć projekt sam (dostaje wtedy zniżke w opłatach, u nas 10%),
    ludzie tak czasem robią bo co prawda wychodzi drożej ale przyśpiesza sie
    termin.

    > Ale żeby zaraz frajer...??? :-DDD

    Przychodzi to ciebie sąsiad i mówi: daj 500. A ty dajesz. No jak to nazwać
    :-))))))

    b.

  • 12. Data: 2010-05-07 10:35:07
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "M" <o...@f...pl> napisał w wiadomości

    > sasiad twierdzi ,ze zaplacil 3 tys.
    > W tej chwili moja skrzynka bedzie podlaczana pod jego "skrzynie", ja
    > zaplacilem energetyce 2 tys zl brutto , sasiad twierdzi ,ze wydal 3 tys,
    > chce jakiejs oplaty odemnie wiec dalem mu 500zl aby bylo po rowno z
    > wydatkami na energetyke.
    > Ciekawilo mnie jedynie czy rzeczywiscie mogl tyle zaplacic (mialem
    > przekonanie,ze nic nie tanieje)

    To zależy od mocy przyłączanej. PGE Łódź teren bierze 168 za każdy
    podłączany kW (dla przyłącza nie dłuższego niż 200m), mimo że koszt
    wykonania przyłącza nie zmienia się w pewnym dość szerokim zakresie(jak dla
    domków jednorodzinnych).

  • 13. Data: 2010-05-07 20:15:22
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hs0qj6$4so$1@news.onet.pl...

    > To zależy od mocy przyłączanej. PGE Łódź teren bierze 168 za każdy
    > podłączany kW (dla przyłącza nie dłuższego niż 200m),

    Taa.
    Jak podłączaliśmy po raz pierwszy , to był inny Rejon,
    instalacja niby "budowlana", ale zrobiona "na gotowo".
    Po paru latach Rejon się zmienił
    i za przepisanie z budowlanego na "normalny"
    + bezcelową wymianę zejścia ze słupa do skrzynki
    skasowali znowu ~1000 PLN (~10kW).

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2010-05-08 08:54:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Budyń pisze:

    > Przychodzi to ciebie sąsiad i mówi: daj 500. A ty dajesz. No jak to
    > nazwać :-))))))

    Pytam wtedy... 'A za co...?'
    Jak okaże się, że jest za co, bo... wartość tych pięciuset - patrząc
    globalnie - jest niższa od tego, co mam w zamian uzyskać - rozważamy, że
    mam coś UZYSKAĆ - to płacę i uzyskuję to, czego wartość dla mnie jest
    wyższa niż owe pięćset.

    Jakby chciał te pięćset faktycznie w mojej ocenie ZA NIC, to nie
    płacę... Albo płacę tyle, na ile wyceniam uzyskaną od tego sąsiada
    wartość. Wszystko jest kwestią subiektywnej oceny wartości
    przekazywanych dóbr/wartości :-).

    Określenie frajer należy do raczej obraźliwych... chyba nie chciałbyś,
    żeby ktoś ot tak sobie, bo mu się zachciało, nazywał Cię publicznie
    frajerem...? :-)))

  • 15. Data: 2010-05-08 11:54:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Określenie frajer należy do raczej obraźliwych... chyba nie chciałbyś,
    > żeby ktoś ot tak sobie, bo mu się zachciało, nazywał Cię publicznie
    > frajerem...? :-)))

    No jasne. Tyle ze on dał sąsiadowi tą kasę całkowicie bez sensu. Ona sie
    jemu nie należała (a w 100% nie nalezała sie od niego, moze energetyka by
    cos wypłaciła, ale to tez wątpliwe)

    No to frajer czy nie?

    b.