  • 1. Data: 2011-04-16 13:24:17
    Temat: slad rdzy na plytkach tarasowych
    Od: Kadar <o...@g...com>

    od jeswieni na nplytkach tarasowych lezal pret zbrojeniowy. Jak to
    pret zardzewial. Zostal po nim slad i nie moge go usunac zadnymi
    domowymi srodkami (domestos, jakies plyny do mycia plytek itd.).
    Zostanie mi juz cos takiego czy jest na to jakis spoasob?

    KADAR

  • 2. Data: 2011-04-16 14:26:19
    Temat: Re: slad rdzy na plytkach tarasowych
    Od: matata <j...@o...pl>

    W dniu 2011-04-16 15:24, Kadar pisze:
> [...]
    > domowymi srodkami (domestos, jakies plyny do mycia plytek itd.).
    > Zostanie mi juz cos takiego czy jest na to jakis spoasob?

    ocet, zwykły ocet ;)

    --
    ..:: DS 6 ::..
    gg: 9394832

  • 3. Data: 2011-04-16 16:09:19
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > ocet, zwykły ocet ;)

    Probowalem, tarlem z 0,5 godziny i nic.

    KADAR

  • 4. Data: 2011-04-16 16:24:46
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > ocet, zwykły ocet ;)

    Probowalem, tarlem z 0,5 godziny i nic.

    KADAR

    Na tkaninach używa się kwasku cytrynowego lub szczawiowego (trudniej
    dostępny).
    Potem zobojętnić kwas sodą i spłukać wodą.
    Czy na płytkach zadziała nie wiem :(
    Pozdrawiam - Waldek

  • 5. Data: 2011-04-16 20:19:38
    Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał...
    > Probowalem, tarlem z 0,5 godziny i nic.

    Nienienie!
    WYPIĆ!

    r.

  • 6. Data: 2011-04-16 21:06:48
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > Zostanie mi juz cos takiego czy jest na to jakis spoasob?

    fosol??

    Bogdan

  • 7. Data: 2011-04-16 23:22:13
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    > domowymi srodkami (domestos, jakies plyny do mycia plytek itd.).
    > Zostanie mi juz cos takiego czy jest na to jakis spoasob?

    Kwas szczawiowy, sól szczawikowa, EDTA (wersenian dwusodowy) i na koniec
    (środek ostateczny, może ceramikę o sporej zawartości wapnia uszkodzić!)
    - kwas solny (chlorowodorowy).
    Można by jeszcze próbować roztworami cyjanku potasu - ale nie polecam...

    --
    Darek

  • 8. Data: 2011-04-17 14:58:35
    Od: Kadar <o...@g...com>

    sprobuje z ta cytryna, a caly ten arsenal chemiczny to chyba na wojne?
    Dostęp do tego tylko jednostki specjalne chyba maja.
    Rozumiem generalnie ze potraktowac to jakims kwasem ale nie za mocnym.

    KADAR

  • 9. Data: 2011-04-18 11:29:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:
> [...]
    > domowymi srodkami (domestos, jakies plyny do mycia plytek itd.).
    > Zostanie mi juz cos takiego czy jest na to jakis spoasob?

    jesli gres nie szkliwiony i nie impregnowany przed to obawiam sie ze moze
    pomóc tylko wykucie, bo czastki tlenków mogly wniknac gleboko w strukture
    plytki.

    Z plytki szkliwionej prawdopodobnie by si zmylo bez problemów.

  • 10. Data: 2011-04-18 19:27:54
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Z plytki szkliwionej prawdopodobnie by si zmylo bez problem w.

    Niestety nie mam pojecia czy szkliwiona czy nie, ale deweloper polozyl
    jakas najtansza z marketu wiec raczej nie. Po ostatnich probach z
    nroznym swinstwem troche mniej widac jeszcze poeksperymentuje.

    KADAR