  • 1. Data: 2012-08-11 09:53:19
    Temat: śliwa czy co innego
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    Hej.
    Kiedyś wyrosły drzewka przy kompoście.
    Stwierdziłam, że to coś to śliwa i posadziłam w docelowym miejscu.
    Jak byle co z tego wyrośnie, to poszczepię różnymi odmianami.
    Rozpoczęłam szczepienia w zeszłym roku.
    Były przymrozki w maju - brak sukcesu.

    Powtórzyłam operację w tym roku - 5 szczepień.
    I klop, choć jedna gałązka "puściła" liście.
    Ale po mrozach 17 maja też padła.
    Gdy teraz uważnie przyglądam się liściom tego drzewa,
    to zastanawiam się, czy to śliwa czy może coś innego?
    Liście wyglądają dziś tak:
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/D
    rzewo_jakie#5775317506681631586
    Cechą charakterystyczna jest, ze gałęzie wyrastają prawie pod katem prostym.
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/D
    rzewo_jakie#5775317545335846674

    A może to jakaś jabłoń? ;-).

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2012-08-12 12:22:10
    Temat: Re: śliwa czy co innego
    Od: "Moon" <d...@y...com>

    Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Liście wyglądają dziś tak:
    > https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/D
    rzewo_jakie#5775317506681631586

    Jak dla mnie, to jabłonka.
    Mam prawie identyczną.
    Śliwa ma liście z lekkim meszkiem i "ząbki" na obrzeżach są zaokrąglone
    lekko.
    No i gałązki jabłonki mają te kropeczki i są gładsze od śliwy.

    Moon

  • 3. Data: 2012-08-12 23:20:53
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-08-12 12:22, Moon pisze:

> [...]
    > lekko.
    > No i gałązki jabłonki mają te kropeczki i są gładsze od śliwy.

    Czyli czas szczepić zrazami z jabłoni, a nie śliw.
    A ja dziś dokonałam okulizacji oczkami ze śliw.
    Jak się przyjmie, to może jakiś Nobel mi się dostanie ;-)

    Krycha.

  • 4. Data: 2012-08-12 23:35:47
    Od: "Moon" <1...@y...com>

    >W dniu 2012-08-12 12:22, Moon pisze:
    >>

    > A ja dziś dokonałam okulizacji oczkami ze śliw.
    > Jak się przyjmie, to może jakiś Nobel mi się dostanie ;-)

    Nazwij to ślibłonka :)

    Moon

  • 5. Data: 2012-08-13 11:51:36
    Od: Ebald <e...@i...pl>

    Nazwij to ślibłonka :)
    Moon

    Jaśliwka raczej:-)

    Ebald

  • 6. Data: 2012-08-14 23:03:40
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-08-12 12:22, Moon pisze:

    (...)
> [...]
    > lekko.
    > No i gałązki jabłonki mają te kropeczki i są gładsze od śliwy.

    Jak to jabłonka, to pójdzie pod siekierę, bo jabłonek mam 3
    i na każdej co najmniej po 4 szczepienia innych odmian.

    Krycha.

  • 7. Data: 2012-08-15 02:52:20
    Od: "Moon" <1...@y...com>

    >W dniu 2012-08-12 12:22, Moon pisze:
    >>
    > (...)
    >
    > Jak to jabłonka, to pójdzie pod siekierę, bo jabłonek mam 3
    > i na każdej co najmniej po 4 szczepienia innych odmian.

    Takie małe Frankensteinbłonki?
    Ciekawe co z tego może wyjść?

    Moon