  • 21. Data: 2009-04-23 06:43:29
    Temat: Re: służebność drogi - niebezpieczeństwa
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > A czym sie rózni tak naprawdę A od B, oprócz tego jedynie, że w przypadku
    > była droga alternatywna od samego początku, a w przypadku B w momencie
    > ustanawiania służebności nie było?

    No wlasnie o ta roznice mi chodz... Ja sie na prawie nie znam,
    ale jest chyba roznica jezeli robisz cos z premedytacja albo nieswiadomie.

> [...]
    > konieczności służebności, w momencie, gdy właściciel działki ze
    > służebnością
    > będzie czuł taka potrzebę, może sądownie dochodzić do zniesienia
    > służebności
    > i z racji tego, że nie jest służebność konieczna, to sąd IMHO do takiego
    > wniosku się przychyli. Wygoda strony na rzecz której służebność była
    > ustanawiana nie ma tu znaczenia.
    > Ja w takich sytuacjach stawiam się zawsze po drugiej stronie i
    > zastanawiam,
    > czy ja bym nie chciał znieść takiej służebności,

    no po tej stronie to sie nie moge stawiac bo ustanowienie tej sluzebnosci
    poprowadzi do absurdu. Gdybym jako wlasciciel chcial ta sluzebnosc znosic,
    to po co ja kiedykolwiek ustanawialem...

    >no i generalnie jabkbym
    > miał wybierać (Ty pewnie też), to wolałbym mieć nieograniczone
    > służebnością
    > prawo dysponowania swoją własnością,

    to bym nie ustanawial tej sluzebnosci dla nikogo.

    Ale nie o to mi chodzi, aby rozpatrywac, jaki pobudki kim kieruja, co kto
    by wolal lub nie
    tylko jakie jest spojzenie prawne na ta sytuacje.

    Pzdr
    Darek

  • 22. Data: 2009-04-23 07:34:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    Darek pisze:

    > no po tej stronie to sie nie moge stawiac bo ustanowienie tej sluzebnosci
    > poprowadzi do absurdu. Gdybym jako wlasciciel chcial ta sluzebnosc znosic,
    > to po co ja kiedykolwiek ustanawialem...

    A jeżeli właściciel się zmieni?

    Nie musi się zastanawiać 'po co kiedykolwiek..."

    --
    spp

  • 23. Data: 2009-04-23 07:52:40
    Od: _a_r_t_e_c_ <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Darek napisał:

    > Ale nie o to mi chodzi, aby rozpatrywac, jaki pobudki kim kieruja, co kto
    > by wolal lub nie
    > tylko jakie jest spojzenie prawne na ta sytuacje.

    Prawo sobie a zycie sobie, i nawet jeśli bedziesz miał teraz na reku
    opinie 10 prawników, to nie przewidzisz co będzie za 10 lat, co bedzie
    na obecnie uprawianym polu, i tym bardziej nie przewidzisz decyzji sądu
    gdyby pojawiły sie jakieś dodatkowe okolicznosci.

    Dlatego rozwazylbym projektowanie domu ze zjazdem z drogi publicznej,
    ale nie ma sensu ponoscic wydatkow na wykonanie zjazdu teraz. Do czasu
    zakonczenia budowy korzystalbym z drogi sasiada, a za kilka lat
    myslalbym o docelowym wykonaniu zjazdu z drogi publicznej. Moze w tym
    czasie beda planowane jakies inwestycje na tej drodze, i nowe mozliwosci
    sie pojawią ?
    A na razie to chyba żaden problem wjechac na dzialke "z boku" i wykręcić
    na działce do wjazdu. Ile powierzchni ma działka ? Ile metrów jest z
    przodu i z boku na manewry ? Da sie zrobić wjazd po łuku z opcją
    wyprostowania w przyszłości ?

  • 24. Data: 2009-04-23 09:18:09
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > A jeżeli właściciel się zmieni?
    >
    > Nie musi się zastanawiać 'po co kiedykolwiek..."

    ale chyba po to jest KW zeby widzialy gały co braly.
    Nastepny wlasciciel kupi to z dobrodziwjstwam tej nieruchomosci.
    Reasumujac na takie pytania ja nie potrafie odpowiedziec :-) inaczej bym
    ich tu nie zadawal. Ja tylko staram sei dobrze przemyslec sprawe.
    Wiem jedno ze z sluzebnosci od tak nie mozna sie rozmyslic, to jest
    cos co zostalo ustanowione prawnie i nie mozna dawac i odbierac
    bo takie ktos ma widzimisie. Staram sie ocenic jakie jest niebezpieczenistwo
    ze ktos znajdzie tu naprawde solidna podstawe do zniesienia takowej
    sluzebnosci.

    Darek

  • 25. Data: 2009-04-23 09:34:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    Darek pisze:

    > Staram sie ocenic jakie jest niebezpieczenistwo
    > ze ktos znajdzie tu naprawde solidna podstawe do zniesienia takowej
    > sluzebnosci.

    Czyli dokładnie tak samo rozumujemy i mamy takie same wątpliwości. :)
    Wiem że służebności trudno się pozbyć z KW ale znalazłem furtki które
    to umożliwiają. Mało prawdopodobne iż kiedykolwiek ktoś po nie sięgnie
    niemniej _teoretycznie_ istnieją.
    A po obejrzeniu Twojego układu działek też skłaniałbym się do tej drogi
    polnej (mimo iż wcześniej, nie widząc go, postulowałem wjazd od drogi
    powiatowej). :)

    --
    spp

  • 26. Data: 2009-04-24 04:53:56
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    [cut]

    > Czy jezeli zachodzi sytuacja A czy w analogiczny sposob mozna starac sie
    > przed
    > sadem o zniesienie takowej sluzebnosci pomimo tego, ze w momecie
    > ustanawiania
    > jej sytuacja byla znana i klarowna.
    >
    > Pzdr
    > Darek

    Darek i pozostali zapominacie o jeszcze jednym aspekcie...
    jezeli bedzie stal budynek z garazem i zrobionym wjazdem od drogi prywatnej
    to wtedy mozliwosc wjazdu od drogi powiatowej zniknie
    bo bedzie zbyt "karkolomna" jak napisal Darek,
    spytaj projektanta tego co ci bedzie robil plan zagospodarowania
    ale jak dobrze pamietam
    minimalny zewnetrzny promien skretu drogi dojazdowej to min.15 m
    i sluzebnosc zostaje nie do podwazenia,
    zaden sad nie kaze ci przestawiac domu ;-)
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl