  • 1. Data: 2010-05-29 13:43:30
    Temat: smugi na ścianie
    Od: "Rura" <r...@o...pl>

    Przerabiałem instalację elektryczną (przesuwanie gniazd) i w miejscach,gdzie
    biegnie kabel po kilku m-cach zrobiły się ciemne smugi.Jak temu zaradzić
    teraz?

  • 2. Data: 2010-05-29 14:14:23
    Temat: Re: smugi na ścianie
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Rura pisze:
    > Przerabiałem instalację elektryczną (przesuwanie gniazd) i w miejscach,gdzie
    > biegnie kabel po kilku m-cach zrobiły się ciemne smugi.Jak temu zaradzić
    > teraz?

    Ciekawe, czemu zrobiły się ciemne smugi? Może kabel mocno się grzeje -
    ma za mały przekrój w stosunku do płynącego prądu. Kiepskie mocowanie
    przewodu, powoduje iskrzenie i większe obciążenie. Sprawdź jaki tam
    płynie prąd, bo nie ciekawie to może wyglądać. Jakiej grubości jest to
    przewód i jakie odbiorniki są przez niego podłączane.

  • 3. Data: 2010-05-29 19:43:10
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    > płynie prąd, bo nie ciekawie to może wyglądać. Jakiej grubości jest to
    > przewód i jakie odbiorniki są przez niego podłączane.

    Raczej niema to nic do rzeczy - mam ten sam problem
    stawiam na reakcję izolacji z farbą lub za płytko schowane kable
    (smugi są na suficie obciążenie tego przewodu to zazwyczaj
    2x halogeny 40W w oprawkach G9 czasami włączone są 4szt a
    nie jest to jakiś za cienki przewód)

    Pomalowane ponownie - znikły by za miesiąc znów się pojawić :(

    Myślę że sprawę rozwiąże pomalowanie jakąś farbą separującą
    np. lakier bezbarwny i następnie znów docelową farbą.

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 4. Data: 2010-05-29 21:19:24
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2010-05-29 21:43, Artur Dębski pisze:

    > Myślę że sprawę rozwiąże pomalowanie jakąś farbą separującą
    > np. lakier bezbarwny i następnie znów docelową farbą.

    Nie lakier a zakup specjalnej farby do zamalowywania plam (np.
    http://www.dekoral.pl/product.xml?id=33060 lub
    http://www.przemaluj.pl/1131_322.htm - śnieżka tańsza gdzieś o 40%)
    później na to normalną farbę i problem z głowy. Niestety za płytko
    wkułeś przewody.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 5. Data: 2010-05-30 07:46:51
    Od: "Rura" <r...@o...pl>

    > Niestety za płytko wkułeś przewody.

    tak też mi się wydawało.Dzięki za pomoc

  • 6. Data: 2010-05-30 12:33:42
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    --
    >Pozdrawiam
    >Olo

    Czyli z opisu wynika że to farba separująca zanieczyszczenia czyli metoda
    którą proponowałem.

    Jeżeli kolega robił remont to być może zostało mu lakieru bezbarwnego
    jekigoś nitro do drewna/parkietu czy podkładu do parkietu itp. byle nie na
    bazie wodnej
    który z powodzeniem wykorzysta żeby pokryć powierzchnię przewodów o
    powierzchni
    może 0,2 m2 a nie kupować puszkę farby na parę metrów kwadratowych na plamy
    za 30 zł dwa razy z niej maznąć wałkiem/packą/pędzlem i resztę po roku
    wyrzucić.

    Sam robiłem po zalaniu tą metodą - sprawdziła sie na ścianie (oprócz lakieru
    bezbarwnego)
    nawet zwykła biała farba olejna jako separująca kilka żółtych plam
    nie do zamalowania Duluxem czy Śnieżką

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 7. Data: 2010-05-30 15:33:31
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    > nawet zwykła biała farba olejna jako separująca kilka żółtych plam
> [...]

    ...Trochę chyba nie zwięźle napisałem - znaczy zarówno lakier bezbarwny jak
    najzwyklejsza biała farba "olejna" sprawdziły się w tej roli

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 8. Data: 2010-05-30 19:53:51
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > 2x halogeny 40W w oprawkach G9 czasami włączone są 4szt a
    > nie jest to jakiś za cienki przewód)

    Te halogeny na 230V czy 12V?

    Moc nic bez takiej danej nie znaczy - ważniejsze jaki prąd w tym
    przewodzie płynie.

    Pozdrawiam emarcin

  • 9. Data: 2010-05-31 09:55:59
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    > Moc nic bez takiej danej nie znaczy - ważniejsze jaki prąd w tym
    > przewodzie płynie.
    >
    > Pozdrawiam emarcin

    Wiem, nie za bardzo widuję rozwiązania z przewodami 12V pod tynkiem
    z reguły to 220V jest schowane pod tynkiem a transformator na 12V jest
    umieszczony jak najbliżej
    halogenów dla jak najkrótszych przewodów - w jakiejś ozdobnej powiększonej
    obudowie pod sufitem
    czy na ścianie blisko sufitu czy wbudowany bezpośrednio w
    żyrandol/panel/listwę oświetleniową więc
    nawet mi to nie przyszło do głowy pisać że jest to oczywiście 220V

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl