  • 11. Data: 2010-12-08 22:03:23
    Temat: Re: śnieg pod dahchówką
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    cinews:idob4g$d1i$1@news.onet.pl...

    > Czy zostawiales szczeline pod kalenica? I czy ona jest niezbedna,
    > bo u mnie fachowcy zosatwili deski i pape szczelnie i tak sie wlasnie
    > zastanawiam jak to rozsadnie wykonac. Na gasiorach zamontowana jest juz
    > instalacja odgromowa, wiec zdjecie ich to niechetnie,
    > Wiercic, wycinac otwory ?
    > zbyszek

    No zaraz, skoro dachówka nie jest szczelnym pokryciem, a nawet na tyle
    nieszczelnym że śnieg może zostać pod nią nawiany, to po co się
    martwisz jakąś dziurą pod kalenicą? Wentylacja, jak widać, jest nawet
    bez tej szczeliny.

  • 12. Data: 2010-12-09 08:17:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik nightwatch77 napisał:

> [...]
    > nieszczelnym że śnieg może zostać pod nią nawiany, to po co się
    > martwisz jakąś dziurą pod kalenicą? Wentylacja, jak widać, jest nawet

    Zdaje się, że nie załapałeś, że chodziło o dach z pełnym deskowaniem pod
    dachówką.
    Jak zadeskujesz do samej góry i nie zostawisz szczeliny, to zamkniesz
    kanał dla powietrza idący od okapu wzdłuż całej polaci aż do kalenicy.
    Tamtędy powietrze ma sobie swobodnie wędrować osuszając przy tym
    drewniane elementy dachu i uchodząc właśnie przez szczelinę pod
    kalenicą. - Chodzi o przestrzeń _pod deskowaniem_, a nie nad :-).

    pozdr
    roberciku-us