  • 1. Data: 2013-08-14 09:07:28
    Temat: solar "plug & save"?
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    Czy spotkaliście się już z systemami solarnymi zwanymi "plug & save"?
    Upraszczając trochę, chodzi o takie, które można stosunkowo prosto zamontować na
    dachu, balkonie lub postawić w ogrodzie a potem podłączać do własnej elektryki po
    prostu wtyczką i korzystać z własnego prądu.
    Używa tu ktoś coś takiego?

  • 2. Data: 2013-08-14 11:21:24
    Temat: Re: solar "plug & save"?
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 14 sierpnia 2013 09:07:28 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:
> [...]
    dachu, balkonie lub postawić w ogrodzie a potem podłączać do własnej elektryki po
    prostu wtyczką i korzystać z własnego prądu.

    Nie żartuj że jeszcze czegoś takiego nie masz. Tutaj mają wszyscy. Rewelacja.

  • 3. Data: 2013-08-14 11:36:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    slavo65 wrote:
> [...]
    > zamontować na dachu, balkonie lub postawić w ogrodzie a potem
    > podłączać do własnej elektryki po prostu wtyczką i korzystać z

    i jak on tę goroąca wodę czy glikol na prąd przetwarza? :)

    tak serio to chyba ciężko w Rp znaleźć tak glupich aby to kupować
    Plug & Save - Optimus" includes a 0.25kWh lithium-ion battery pack (+
    battery management system), whereas "Plug & Save - Light" comes without a
    storage component. Additionally, there are several different mounting
    systems available for the DIY installation on flat roofs, on the ground, on
    walls, or as a balcony power plant.

    The Price
    In one online shop, they offered a 0.975kW / 0.5kWh balcony-set (2xOptimus +
    3xLight-modules) for EUR2,805 (excluding the German VAT: EUR2360). That's
    $3-3.60/W for a system that even includes storage

    Read more at
    http://cleantechnica.com/2012/12/20/plug-save-new-di
    y-solar-systems-from-germany/#1t6bMwVzqhH9uwPp.99

  • 4. Data: 2013-08-14 11:44:33
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2013 11:36:37 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > i jak on tę goroąca wodę czy glikol na prąd przetwarza? :)
    >

    > tak serio to chyba ciężko w Rp znaleźć tak glupich aby to kupować

    Nie działa jak piszą, czy za drogie?

  • 5. Data: 2013-08-14 11:53:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    slavo65 wrote:

    > Nie działa jak piszą, czy za drogie?

    a co tanie są? :) przecież ci podesłałem info.

  • 6. Data: 2013-08-14 12:19:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Wednesday, August 14, 2013 11:44:33 AM UTC+2, slavo65 wrote:
    > Nie działa jak piszą, czy za drogie?

    W turbinie wiatrowej, która jest cholernie drogim sposobem produkcji prundu, o ile mi
    wiadomo zakłada się tysiaka euro na 1kW. Tutaj masz 3x więcej. Chyba nie trzeba być
    szerlokiem żeby wyciągnąć wnioski? :>

    L.

  • 7. Data: 2013-08-14 22:44:33
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 14 sierpnia 2013 11:44:33 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    > Nie działa jak piszą, czy za drogie?

    A dlaczego mają nie działać? Szkoda tylko że w polskich warunkach z ogniw dających w
    optymalnych warunkach 100W daje się średniorocznie uzyskać moc ciągłą poniżej 10W.

  • 8. Data: 2013-08-14 23:19:20
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2013 12:19:48 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > W turbinie wiatrowej, która jest cholernie drogim sposobem produkcji prundu, o ile
    mi wiadomo zakłada się tysiaka euro na 1kW. Tutaj masz 3x więcej. Chyba nie trzeba
    być szerlokiem żeby wyciągnąć wnioski? :>

    Może brak inwestycji (poza samym kosztem zakupu) powoduje, że to ktoś kupuje, skoro,
    ktoś to produkuje.
    Jeżeli przyjeżdża to w paczce i po "godzinie" samodzielnego lub ze szwagrem montażu
    ciągnie się mniej prądu z elektrowni, to wydaje mi się to jakąś alternatywą dla
    skomplikowanych, długich, wykonywanych przez drogich fachowców przeróbek instalacji.

  • 9. Data: 2013-08-14 23:23:39
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 14 sierpnia 2013 23:19:20 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

> [...]
    skomplikowanych, długich, wykonywanych przez drogich fachowców przeróbek instalacji.

    To sobie kup.