  • 21. Data: 2017-04-16 10:12:47
    Temat: Re: solarnicy
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-15 o 23:16, Budyń pisze:

    > zeby energetyka chciala energie zabrac a potem oddac to by sie moze i kalkulowalo.
    Bo przetrzymac trzeba z lata na zimę.
    > Takie panele na caly dach to koszt rzędu 40kzł - całkiem w zasięgu bialego
    czlowieka.

    Od zeszłego roku jest jak piszesz.Za każdy 1kW oddany do energetyki w
    przeciągu roku odbierasz 0,8kW. Niewykorzystana energia przepada.

  • 22. Data: 2017-04-16 13:14:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 23:43, Lisciasty pisze:
    > Ale to za 40k pokrywa nie tylko grzanie, ale całą resztę + produkuje
    > nadmiar, który sprzedajesz.
    >
    > L.

    Niczego nie sprzedajesz tylko pakujesz w sieć, a odebrać możesz do
    swoich potrzeb tylko 80% tego co oddasz do sieci.

    Wszystko to pod warunkiem, że spełnisz szereg wymagań i Zakład
    Energetyczny będzie chciał sprzedawać Twoją energię.

    Niby ZE ma obowiązek odbierania nadwyżek energii od obywatela, bo takie
    jest obecnie prawo, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Postawią
    Ci takie warunki, że będzie to dla Ciebie nieopłacalne. Poza tym, aby w
    ten sposób produkować, oddawać do sieci w celu późniejszego odbioru
    energii elektrycznej bez dokupowania to musiałbyś zainwestować co
    najmniej 80-100 tys. zł w instalację fotowoltaiczną.

    Za takie pieniądze to możesz kupić tyle gazu czy prądu, że starczy to na
    kilkadziesiąt lat.

    Prawda jest taka, że w naszym klimacie instalacje fotowoltaiczne są
    nieopłacalne.

    Osobiście wolałbym zainwestować te pieniądze w interes np. kupno
    mieszkania pod wynajem by mieć ogrzewanie swojego domu za darmo.

  • 23. Data: 2017-04-16 13:33:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 23:43:36 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale to za 40k pokrywa nie tylko grzanie, ale całą resztę + produkuje
    > nadmiar, który sprzedajesz.

    jaki nadmiar? zgromadzilismy w sieci tylko tyle co na zime.

    b.

  • 24. Data: 2017-04-16 13:51:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 kwietnia 2017 10:12:49 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:

    kalkulowalo. Bo przetrzymac trzeba z lata na zimę.

    > Od zeszłego roku jest jak piszesz.Za każdy 1kW oddany do energetyki w
    > przeciągu roku odbierasz 0,8kW. Niewykorzystana energia przepada.

    zarzuc linkiem

    b.

  • 25. Data: 2017-04-16 18:27:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 16 kwietnia 2017 13:14:10 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Niczego nie sprzedajesz tylko pakujesz w sieć, a odebrać możesz do
    > swoich potrzeb tylko 80% tego co oddasz do sieci.

    Doucz się:

    http://tinyurl.com/l3z77sr

    > Wszystko to pod warunkiem, że spełnisz szereg wymagań i Zakład
    > Energetyczny będzie chciał sprzedawać Twoją energię.

    Straszne te wymagania, instalacja zamontowana przez kogoś z papierami,
    dołączony schemat i wypełniony świstek formatu A4.

    > ten sposób produkować, oddawać do sieci w celu późniejszego odbioru
    > energii elektrycznej bez dokupowania to musiałbyś zainwestować co
    > najmniej 80-100 tys. zł w instalację fotowoltaiczną.

    A dlaczego nie 30 albo 40 tys? A może 60?

    > Za takie pieniądze to możesz kupić tyle gazu czy prądu, że starczy to na
    > kilkadziesiąt lat.

    Wątpię.

    > Prawda jest taka, że w naszym klimacie instalacje fotowoltaiczne są
    > nieopłacalne.

    Są słabo opłacalne, ale coś z tego można wyciągnąć.

    L.

  • 26. Data: 2017-04-17 08:54:46
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-16 o 13:51, Budyń pisze:

    kalkulowalo. Bo przetrzymac trzeba z lata na zimę.

    > zarzuc linkiem

    http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/925/1
    http://gramwzielone.pl/trendy/22281/wchodza-w-zycie-
    nowe-przepisy-dla-prosumentow-jakie-sa-ich-plusy-i-m
    inusy

  • 27. Data: 2017-04-17 08:59:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 kwietnia 2017 18:27:43 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Doucz się:
    >
    > http://tinyurl.com/l3z77sr

    > Straszne te wymagania, instalacja zamontowana przez kogoś z papierami,
    > dołączony schemat i wypełniony świstek formatu A4.

    http://gramwzielone.pl/trendy/22204/analiza-ieo-mikr
    oinstalacje-oze-oplacalne-tylko-dla-przedsiebiorcow

    tu jest ciekawe zdanie:
    Sprzedawca energii będzie miał obowiązek odbioru energii z instalacji przez 15 lat.
    Po tym czasie nadwyżki energii będą oddawana do sieci bezpłatnie.

    i cale to magazynowanie w sieci pójdzie do piachu :)

    b.

  • 28. Data: 2017-04-17 14:31:21
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.04.2017 08:59, Budyń wrote:

> [...]
    Po tym czasie nadwyżki energii będą oddawana do sieci bezpłatnie.

    > i cale to magazynowanie w sieci pójdzie do piachu :)

    Czyli co? Ile wynosi okres rozliczeniowy? rok od wpuszczenia do
    pobrania, rok kalendarzowy czy 15 lat ?
    Czyli energetyka nie chce żeby ludzie produkowali prąd, przecież to
    oczywiste. Im to nie na rękę.

  • 29. Data: 2017-04-17 18:41:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 14:31:25 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    lat. Po tym czasie nadwyżki energii będą oddawana do sieci bezpłatnie.

    > Czyli co? Ile wynosi okres rozliczeniowy? rok od wpuszczenia do

    w roku kalendarzowym rozliczasz energie in/out. A po 15latach system w ogóle sie
    rozsypuje.

    > Czyli energetyka nie chce żeby ludzie produkowali prąd, przecież to
    > oczywiste. Im to nie na rękę.

    a ilez oni tego pradu wyprodukują, bardziej pewnie przeszkadzją parametry tego pradu
    w sensie nieprzywidywalnych czasów oddawania do sieci.

    b.

  • 30. Data: 2017-04-17 19:14:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 18:41:08 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > w roku kalendarzowym rozliczasz energie in/out. A po 15latach system
    > w ogóle sie rozsypuje.

    Ojtam, 15 lat to w Polsce abstrakcyjny wymiar czasu, mogą się zadziać
    różne cuda i katastrofy, ja bym się nie przejmował akurat stanem prawnym
    na rynku prosumenckim w takim przedziale czasowym ;)

    L.