  • 1. Data: 2014-04-26 23:07:19
    Temat: solary
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    Mam stały pobór energii w dzień i w nocy. Poziom poboru różny ale
    powiedzmy całodobowo 1kW. Zastanawia mnie czy są sterowniki czy
    invertery, które dawałyby taką funkcjonalność aby część mocy dostarczana
    była przez solar a część z sieci energetycznej.

    Zakładam, że zwymiarował bym to tak, że jak jest pełne słońce to moc
    solara przewyższa a przynajmniej zaspokaja w 100% mój pobór. Ale co w
    przypadku jak jest zachmurzenie ? Nie chcę podłączać żadnych
    akumulatorów. Chciałbym aby w przypadku braku wystarczającej ilości
    energii braki uzupełniać z sieci miejskiej ale solar żeby pracował na
    najwyższych możliwych jak na warunki obrotach.

    Rozważam takie rozwiązanie dla mocy rzędu 1-8kW

  • 2. Data: 2014-04-27 01:21:49
    Temat: Re: solary
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 26 Apr 2014 23:07:19 +0200, Mruk <t...@g...pl> wrote:

> [...]
    >najwyższych możliwych jak na warunki obrotach.
    >
    >Rozważam takie rozwiązanie dla mocy rzędu 1-8kW

    solary to sie nazywa kolektory sloneczne, ktore daja cieplo a nie
    prad. Prad to ogniwa fotowoltaiczne.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2014-04-27 08:07:40
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 23:07:19 UTC+2 użytkownik Mruk napisał:
> [...]
    >
    > najwyższych możliwych jak na warunki obrotach.
    >

    > Rozważam takie rozwiązanie dla mocy rzędu 1-8kW

    Wybierz sobie coś ze strony: http://www.selfpv.pl a widoczne tam ceny pomnóż razy 5 i
    otrzymasz cenę w PLN z polskim VATem i z dostawą do domu.

  • 4. Data: 2014-04-27 10:29:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.04.2014 o 23:07 Mruk <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > najwyższych możliwych jak na warunki obrotach.
    >
    > Rozważam takie rozwiązanie dla mocy rzędu 1-8kW
    Odezwij się na priva.
    --

    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2014-04-27 11:57:37
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 kwietnia 2014 10:29:24 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > Odezwij się na priva.

    nie widzę Twojego prawidłowego adresu email. Proszę o kontakt do mnie na adres info
    małpa selfpv kropka pl

  • 6. Data: 2014-04-27 14:14:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 kwietnia 2014 11:57:37 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    > nie widzę Twojego prawidłowego adresu email. Proszę o kontakt do mnie na adres info
    małpa selfpv kropka pl

    Znowu spamujesz.
    Mruk zadał pytanie, Ty odpowiedziałes podając adres strony i ceny, jak janusz_k
    poprosił o kontakt na priva to odpowiedziałes Ty.
    Czyli wychodzi mi że Mruk= slavo65 i oprócz tego ze sam pytasz i
    odpowiadasz(rozdwojenie jaźni;)) to znowu spamujesz- tym razem czymś innym.

  • 7. Data: 2014-04-27 14:50:34
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 26.04.2014 23:07, Mruk pisze:
> [...]
    > najwyższych możliwych jak na warunki obrotach.
    >
    > Rozważam takie rozwiązanie dla mocy rzędu 1-8kW

    chińskie baterie słoneczne można było kupić w cenie 2.5zł za 1 wat.
    Czyli przy 1000wat generowanych w słoneczne południe latem musisz
    zapłacić 2500. Stosunkowo nie dużo. Ale dostaniesz z tego prąd stały o
    jakimś dziwnym, zmiennym zależnie od pory dnia i roku napięciu.
    Potrzebujesz coś, co przerobi to napięcie na równe 230V, zgra w fazie z
    napięciem sieciowym i będzie inteligentnie przełączać! Ups wcale prosty
    nie jest, ale on ma łatwiej, bo są 2 stany. albo działa z baterii, albo
    działa z elektrowni. U Ciebie jak to sobie wyobrażasz? Gdzieś musisz
    zadać pewien poziom kiedy pobierasz prąd ze słońca! Zapotrzebowanie domu
    na moc, jest zmienne, więc....
    Moim zdaniem pomysł fajny, ale "niechcenie" akumulatora komplikuje go
    bardzo mocno. 1 aku za 300zł to około 1kilowatogodzina.

    ToMasz

  • 8. Data: 2014-04-27 16:09:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 27.04.2014 o 11:57 slavo65 <s...@g...com> pisze:

    > nie widzę Twojego prawidłowego adresu email.
    Nie piernicz spamerze, mój adres jest prawidłowy, jakoś inni nie mają
    problemów z napisaniem do mnie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2014-04-27 16:17:46
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 27 kwietnia 2014 14:50:34 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > Moim zdaniem pomysł fajny, ale "niechcenie" akumulatora komplikuje go
    >
    > bardzo mocno. 1 aku za 300zł to około 1kilowatogodzina.

    Gdzie widziałeś trakcyjne akumulatory w takich cenach?

  • 10. Data: 2014-04-27 17:45:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 27.04.2014 o 14:50 ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    pisze:

> [...]
    > działa z elektrowni. U Ciebie jak to sobie wyobrażasz? Gdzieś musisz
    > zadać pewien poziom kiedy pobierasz prąd ze słońca! Zapotrzebowanie domu
    Można energię sprzedawać ale koszty początkowe spore i papierkologia,
    można zużyć samemu, odpowiednią przetwornicą wspomagać sieć w domu a
    nadmiarem grzać np ciepłą wodę grzałkami. Tyle że tutaj koszty też spore i
    taka instalacja będzie się zwracać wiele lat.

    > Moim zdaniem pomysł fajny, ale "niechcenie" akumulatora komplikuje go
    > bardzo mocno. 1 aku za 300zł to około 1kilowatogodzina.
    Ale akumulatory się zużywają, a koszt wymiany jest spory.

    --

    Pozdr
    Janusz