  • 11. Data: 2010-01-06 15:11:21
    Temat: Re: zużycie energii elektrycznej
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 6 Sty, 14:29, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:7fa1354a-b893-48a3-8952-296e4a37e2a4@
    26g2000yqo.googlegroups.com...
    > On 5 Sty, 19:46, " toolpusher" <t...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > >najbardziej pozeraja
    > >LCD/plasma - okolo 300 W/h
    >
    > Plasma 300w/h LCD połowe tego
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    Zalezy jak wielki jest LCD. Moji bierze 300 W/h

  • 12. Data: 2010-01-06 15:15:31
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 6 Sty, 13:43, Moorek <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nic nie zmieniło
    >
    > Okazało się że najwięcej  to zużywa telewizja - LCD 42" + N-recorder
    > + Kino DVD - jak działa to żre do 400W, w czuwaniu do 38W (jak jestem
    > w pracy to żona ogląda - pewnie non stop - radia nie uznaje :-(((
    > Już teraz nie pamiętam ile na miesiąc wychodziło - ale te urządzenia
    > najwięcej generują u mnie kosztów.
    > Jeżeli dzieciaki mają kompy włączone non-stop  to możesz dodać ok 700W
    > lub mniej do ciągłego poboru (musiałbyś pomierzyć).
    >
    > Ogólnie zużycia nie masz potężnie zawyżonego jak na ilość odbiorników

    Dlaczego uzywasz Watomierza nie lepiej Amperomierz /zwykly czujnik za
    za 10 PLN/. podlaczony w szereg. Wystarczy pomnozyc wartosc Amper x
    napiecie w sieci 230 V i mamy ilosc Wat

  • 13. Data: 2010-01-06 15:37:35
    Od: GK <g...@g...pl>

    A jakie watomierze używacie?

  • 14. Data: 2010-01-06 15:44:27
    Od: "Art" <s...@w...pl>

    od 01.01.2009 do 31.12.2009 zużyłem 7249 KWh
    5 osób przez cały rok, domek jednorodzinny z lat 80, ciepła woda ogrzewana
    przepływowymi ogrzewaczami, kuchnia płyta elektryczna, TV LCD 50", trzy
    stacjonarne kompy, oświetlenie energooszczędne żarówki.
    Zużycie gazu w tym samym czasie wyniosło 2643 metry sześcienne - wyłącznie
    do ogrzewania chałupy.

  • 15. Data: 2010-01-06 16:38:44
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Plasma 300w/h LCD połowe tego

    Chyba na podswietleniu LED. Plazma vs _zwykly_ LCD przy tej samej przekatnej
    obrazu biora zwykle podobna ilosc prądu. Nie spotkalem sie z tym by to byla
    50% redukcja na korzysc LCD

    Kane

  • 16. Data: 2010-01-06 16:43:04
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >Komp włączany tylko jak potrzeba bierze ok 350 Watów
    >notebook o dziwo o podobnej klasie procesora - 50 Watów

    Co cie dziwi ? :)
    Sama karta grafiki dla kompa stacjonarnego taka hmm "lepsza" bierze tyle co
    notebook, a nawet i wiecej. Srednia karta do gier to ponad 100W - te
    najlepsze to pewnie pod 300W podchodzą (dwa czipy graficzne na jednej
    płycie).

    Laptop jest z reguly znacznie mniej wydajny bo ogranicza go temperatura oraz
    czas dzialania z baterii. Stad wszystko jest slabsze, wolniejsze, bardziej
    "energo". Acz 50wat to rzeczywiscie malo (bo jest w tym z reguły 15"
    matryca) - nie sprawdzalem zuzycia pradu notebookow, zerkne przy okazji ;)

    Kane

  • 17. Data: 2010-01-06 21:23:27
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Laptop bierze srednio 30W, max 50W przy bardzo jasnej matrycy i duzym
    obciązeniu. To 10 razy mniej niz zwykly komp i chocby dlatego warto
    sie zastanowic nad zmianą.
    To że LCD bierze polowe tego co plazma to bzdura niesamowita. Nowej
    generacji plazmy biora może 10-15% wiecej prądu niz odpowiedniki LCD.
    Oszczedniejsze sa tv z podswietlaniem LEDowym ale żeby sie zwrocil
    koszt zakupu trzeba z 5 lat ich nie wylaczac :)

  • 18. Data: 2010-01-07 09:47:16
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    On 6 Sty, 16:15, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
    > Dlaczego uzywasz Watomierza nie lepiej Amperomierz /zwykly czujnik za
    > za 10 PLN/. podlaczony w szereg. Wystarczy pomnozyc wartosc Amper x
    > napiecie w sieci 230 V i mamy ilosc Wat

    Dlaczego? Bo napięcie waha się nie jest stałe 230V może mieć 220V a i
    240V też się zdarza - amperomierzem będziesz miał wielki błąd.
    A Watomierz (z lidla) ma też licznik kWh - czyli dokładnie mogę po
    okresie pomiarów stwierdzić ile urządzenie pobiera prądu i ile to
    będzie kosztowało. W sumie powinienem powiedzieć licznik energii
    elektrycznej dogniazdkowy. :-)

  • 19. Data: 2010-01-07 12:21:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba na podswietleniu LED. Plazma vs _zwykly_ LCD przy tej samej
    > przekatnej obrazu biora zwykle podobna ilosc prądu. Nie spotkalem sie z
    > tym by to byla 50% redukcja na korzysc LCD

    Ja mam lcd samsunga i wg tabliczki bierze 170W
    Teściu mam plasmę LG i bierze 320W wg tabliczki
    37cali oba
    Na tej podstawie napisałem wyżej co napisałem
    Ale tematu poza tymi dwoma telewizorami nie drążyłem

    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-01-07 13:21:32
    Temat: Re: [sonda] zużycie energii elektrycznej
    Od: "Tom&Jerry" <h...@h...pl>

    Użytkownik " toolpusher" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Zużywam około 400kW energii miesięcznie i wydaje się mi to strasznie dużo.
    > Wychodzi 13kW na dzień czyli średnio 0,5kWh. Rodzina 6 osób (3 dzieci) 2
    > kompy, pralka zmywarka, router bezprzewodowy, plasma, czajnik elektryczny,
    > pompa głębinowa (III faz.), żarówki energooszczędne (choć to chyba ma
    > najmniejsze znaczenie). W piecu palę drzewem (pompa załączana temperaturą)
    > a cwu gazem. Gaszę zbędne światła. Gdzie szukać oszczędności?

    Wszystko OK, ja mam średnio 8kwh na dobę, licznik 1fazowy, przeliczałem i
    pożera mi:
    komp (1kWh na dobę)
    bojler w kuchni (3kWh na dobę)
    reszta to gotowanie światło, TV (4kWh)