  • 21. Data: 2010-06-30 20:54:51
    Temat: Re: spadek wydajności klimatyzacji
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał
    > Powietrze wylatujące z klimy będzie mieć temperaturę zależną od:
    > 1. biegu wentylatora
    > 2. temperatury wewnątrz pomieszczenia

    3. Miejsca i metody jej (temepratury) pomiaru.

    Proponuję sprawdzić czy czujnik temperatury w jednostce wewnętrznej nie
    został przez Chińczyka zamontowany w jakimś dziwnym miejscu.
    A gdy okaże się, że nie ma on prawa podawać do "systemu" idiotycznych danych
    proponuję zaizolować absolutnie chłodzone pomieszczenie. I oczywiście
    odczekać ileś tam dni/tygodni do zmiany aury za oknem, po czym ponownie
    wykonać pomiar temperatury wydmuchiwanego powietrza - naturalnie po
    uwzględnieniu produkowanego przez Pomiarowca zysku energetycznego. I z
    uwzględnieniem pory dnia/nocy, ilości kondygnacji w budynku, jakości
    izolacji, etc.

    Trochę luzu... Jest cieplej wszędzie, to będzie i w danym pomieszczeniu,
    które przecież również należy do "wszędzie", tak? ;)

    M.

  • 22. Data: 2010-06-30 21:00:22
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    > Trochę luzu... Jest cieplej wszędzie, to będzie i w danym pomieszczeniu,
    > które przecież również należy do "wszędzie", tak? ;)

    Warto jeszcze wspomnieć o wilgotności powietrza.
    Ale przede wszystkim umówmy się, że dopóki nie mamy do czynienia z
    klimatyzacją precyzyjną a jedynie ze sprężarką z marketu, to... :)

    M.

  • 23. Data: 2010-06-30 21:15:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciej Muran wrote:

    > Warto jeszcze wspomnieć o wilgotności powietrza.
    > Ale przede wszystkim umówmy się, że dopóki nie mamy do czynienia z
    > klimatyzacją precyzyjną a jedynie ze sprężarką z marketu, to... :)

    no widzisz jeszcze o tej choelrnej wilgotności zapomniałem :)

    teraz to chłop już całkiem zgłupieje.

  • 24. Data: 2010-06-30 22:07:54
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Co moze byc przyczyna? czy jest to niewydajna sprężarka czy tez moze za mało
    > srodka chlodniczego w ukladzie czy te typy , za nie ukrywajmy niskie
    > pieniadze bo 1200 zl brutto tak maja i nie ma co sie dziwić... Klima ma
    > dopiero 2 tygodnie, wiec jest nowa, niby sprawdzal gosciu i mowi, ze przy
    > takiej temp. tak moze byc, ale to wg mnie bzdura, bo wlasnie przy takihc
    > temp. klima powinna byc wydajna tak jak trzeba. Przez te wlasnie dmuchanie z
    > temp. 12-13 stopni nie schladza mi tak jakbym, chcial, mam w slepie temp.
    > ok. 23-24 stopni , a chcilabym miec ok. 21

    Mam pomysł. Jeśli to nie chłodnia to utrzymuj temperaturę nie niższą od
    zewnętrznej o 2 stopnie. Jak na zewnątrz będziesz miał na przykład 28 a w
    pomieszczeniu 21 to ciągłe przeziębienie jest najlżejszą z dolegliwości.
    Najcięższą jest opuszczenie padołu łez na własne życzenie. Klimatyzacja służy do
    obniżenia wilgotności żeby człowiek mógł się pocić i w ten sposób regulować
    temperaturę. Wejście z ulicy do pomieszczenia w którym temperatura jest niższa o
    1 stopień ale jest mała wilgotność jest odczuwalne jako znaczne ochłodzenie i
    nie zagraża zdrowiu.

  • 25. Data: 2010-06-30 23:22:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:

    > Tak ma za mała wydjanoośc przeciez tego nikt nie neguje
    > Ale temperatura na wyjściu powinna byc stała

    Tupiąc nóżką fizyki nie zmienisz.

    Może być stała tylko w pewnych granicach wyznaczonych mocą jednostki
    oraz maksymalnym iloczynem temperatury wejściowej oraz ilości powietrza
    przepuszczanej przez chłodnicę w jednostce czasu.

    Przy zbyt wysokiej temperaturze początkowej albo będziesz miał cieplej
    niż chcesz na wyjściu z chłodnicy, albo prędkość przepompowywania
    powietrza zacznie spadać do zera.

  • 26. Data: 2010-07-01 06:28:18
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Maciej Muran napisał:

    > Warto jeszcze wspomnieć o wilgotności powietrza.
    > Ale przede wszystkim umówmy się, że dopóki nie mamy do czynienia z
    > klimatyzacją precyzyjną a jedynie ze sprężarką z marketu, to... :)

    To mamy katar na okrągło - przesuszone śluzówki muszą w końcu odczynem
    zapalnym zareagować, wszelkie mikroby też mają łatwiejszą robotę...
    Albo odwrotnie - dostajemy reumatyzmu (bo schładza bez wykraplania i
    robi wilgotność względną 100%). Ale naiwni kupują lodówkę bez obudowy i
    myślą że maja klimatyzację.

    --
    Darek