  • 21. Data: 2012-04-10 19:44:08
    Temat: Re: spora skrzynia na opał
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Weż też pod uwagę że wegiel luzem w takiej skrzyni podczas mrozu może
    >zmarznąć/posklejac się i będziesz to kuł. Ale to >chyba tylko wtedy jakby
    >był wilgotny. Jak będzie suchy to mróz go nie powinien skleic.
    >Moim zdaniem najlepsza opcja to wegiel kupowany luzem i poworkowac samemu.
    >A czy po 25 czy po 50kg to juz jak tam >komu pasuje;)

    Dokładnie ...

    Kupić luzem , popakować w worki polipropylenowe i niech dobrze wyschnie ...
    Będzie suchutki ekogroszek ...

    Na pewno nie ma sensu kupować pakowanego w worki foliowe. W 99,9% przypadków
    będzie to opał mokry , bo w worku foliowym węgiel nigdy nie przeschnie ...
    A mokrego nie wolno stosować do pieców z podajnikiem ...

  • 22. Data: 2012-04-11 09:43:30
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Też kupuję węgiel w workach, ale doszedłem do wniosku, że lepiej by było
    > wziąć luzem. Po pierwsze, jest trochę taniej - jakieś 50 złotych na tonie.
    > Po drugie, w/g mnie, wygodniej, bo jak sobie odpowiednio przygotujesz
    > miejsce na składowanie, to nawet nie będziesz musiał worków układać.

    Teraz można kupic w cenie 365zł netto + transport w takiej cenie kupuję
    właśnie
    miał, ale zmiałem to on nie ma nic wspolnego bo wygląda jak ekogroszek.

    kupujac w tej cenie to juz naprawde nic nie będzie tansze :)

    pozdrawiam
    AT

  • 23. Data: 2012-04-11 10:30:50
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > Teraz można kupic w cenie 365zł netto + transport

    hehe...
    plus transport.
    Jak mam zapłacić 365 za tonę miału, który wygląda jak ekogroszek, plus
    transport, czyli drugie tyle od tony, to mam tu na lokalnym składzie
    teraz dostępny groszek po 780 za tonę już z transportem :-)

    Wszystko zależy od lokalnych uwarunkowań.
    Nie mam nikogo w sąsiedztwie, kto opalał by groszkiem i kupowanie za
    dużo - 25t jest bez sensu - miałbym pewnie na 7-8 lat :-).
    a dla trzech i pół tony wydziwiać i załatwiać dodatkowy transport, to
    ekonomicznie się nie zgrywa :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 24. Data: 2012-04-11 10:51:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > dużo - 25t jest bez sensu - miałbym pewnie na 7-8 lat :-).
    > a dla trzech i pół tony wydziwiać i załatwiać dodatkowy transport, to

    na kopali sprzedają niestety tylko po 8T (limity).

    transport z chwałowic z kopalni do Ciebie to nei wiem ile będzie kosztował,
    ale za 1km biorą ok 3,5zł
    musisz policzyć tylko km.

    Ja tak tanio jeszcze nie kupowałem :)
    pozdrawiam

  • 25. Data: 2012-04-11 11:59:01
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > musisz policzyć tylko km.

    tysiaka za transport.
    Wychodzi niecałe 5 stów za tonę z transportem, pod warunkiem że kupię 8t...
    Nie mam gdzie tego składować, a to dla mnie zapas na dwa do trzech lat.
    Może kiedyś takie będę rozważał rozwiązania - na razie w trawę tego nie
    wsypię :-)))
    Stąd pomysły co do skrzyni.

    pozdr
    Robert G.

  • 26. Data: 2012-04-11 21:50:34
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie mam gdzie tego składować, a to dla mnie zapas na dwa do trzech lat.
    > Może kiedyś takie będę rozważał rozwiązania - na razie w trawę tego nie

    bo ch...owo wszyscy budujecie :)
    Trzeba wybudować dom z piwnicą, w piwnicy obok kotłowni wyodrębnić skład
    opału, do niego zrzutnię z zewnątrz, tak by zrzucać bezpośrednio z wywrotki.
    Skład odpowiednio wyprofilowany, pomiędzy składem a zasobnikiem kotła
    podajnik mechaniczny (stoker) z wylotem nad zasobnik i wtedy ładowanie
    zasobnika odbywa się za pomocą przycisku załączania stokera, a w domu
    inteligentnym kocioł sam się załaduje załączając stoker np barierą IR która
    zadziała przy odpowiednio niskim poziomie opału w zasobniku kotła :)))

  • 27. Data: 2012-04-12 11:58:07
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Jackare napisał:

> [...]
    > stokera, a w domu inteligentnym kocioł sam się załaduje załączając
    > stoker np barierą IR która zadziała przy odpowiednio niskim poziomie

    I kto to pisze...
    ktoś, kto zarzeka się, że węgla nie chce widzieć na oczy i woli gaz...
    Jasne, że masz rację, ale budowanie to jeden wielki ciąg tzw kompromisów
    :-).
    Na mokrej działce, sporej w dodatku, budowanie domu z piwnicą jest
    średnim pomysłem.
    Budowanie wszerz zdaje się taniej wychodzić niż budowanie wzwyż.
    Poza tym można sobie inwestycję rozbić na etapy, co ma kardynalne
    znaczenie dla budującego kowalskiego.
    I jeszcze jedno... automatyczny zasyp do zasobnika, super sprawa, ale
    dochodzi kwestia wybierania popiołu. Mój kocioł jest tak jakoś
    skonstruowany, że w czasie zużywania zasobnika trzeba dwa razy wybrać
    popiól... nie jest to dla mnie problem, ale dla automatyki już tak.
    Musiałby być zainstalowany mechanizm wypychający ten popiół do jakiegoś
    naczynia. Ale skoro już chcemy bardzo bezobsługowo, to przydałoby się
    założyć jakąś automatyczną skrobaczkę do usuwania sadzy ze ścian komory
    spalania i z wymiennika, ruchomą szczotkę do przepychania rury z
    czopucha do komina.
    Wszystko można... dałoby się tak całość zaprojektować, że gospodarz nie
    schodziłby wcale do piwnicy, a raz tylko rozpalił z początkiem sezonu...
    reszta zrobiłaby się sama łącznie z wyskrobaniem sadzy, i wyrzuceniem
    popiołu. Pytanie tylko jaki byłby budżet takiej wygody ??? :-)

    Na pewno mój budżet zostałby przekroczony. Dlatego wolałem zbudować
    A budynek gospodarczy dostawię jak trochę się odbiję... i na pewno
    lepiej się sprawdzi od piwnicy w podmakającym terenie.

    pozdrawiam
    Robert G