  • 1. Data: 2011-11-21 18:09:20
    Temat: sposób na "namierzenie" rurek podłogówki
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    muszę zlokalizować dokładnie rurki ogrzewania podłogowego, w jednym
    miejscu muszę do podłogi przykręcić stalowy słup podpierający schody i
    akurat tego punktu nie udokumentowałem fotkami... a rurki tam chyba co
    10 cm...
    znam metodę ludową na mąkę ziemniaczaną, ale mało precyzyjna... mam
    też termometr lekarski na podczerwień, więc można sobie nim "popikać"
    w ten fragment podłogi i jakoś wyliczyć gdzie rura... ale też nie
    ufam... no i zostaje kamera termowizyjna, ale... ile może wziąć
    fachowiec z takim sprzętem, za nietypową, acz w sumie szybką robotę
    (wliczając jedną fotkę dokumentującą)?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-11-21 18:23:02
    Temat: Re: sposób na "namierzenie" rurek podłogówki
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > ufam... no i zostaje kamera termowizyjna, ale... ile może wziąć
    > fachowiec z takim sprzętem, za nietypową, acz w sumie szybką robotę

    Kiedyś bawiłem się kamerą u rodziców. Podłogówka - jedna wielka ciepła plama.
    Kamera jest bardzo dokładna, po przyłożeniu dłoni np. do drzwi, można przez
    prawie minutę obserwować ślad dłoni, ale rurek w podłodze nie było widać.
    Być może dałoby się to zrobić po uprzednim wystudzeniu posadzki i zalaniu
    podłogówki gorącą wodą...
    Cen tego typu usług niestety nie znam.
    Co to za słup chcesz przymocować? Jeśli to ma zabezpieczyc tylko przed ruchami
    słupa prawo-lewo, to może wystarczy lekko nawiercić na 2-3cm i wkleić pręt na
    żywicę?

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-11-21 18:26:12
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    j.googlegroups.com...
> [...]
    >miejscu muszę do podłogi przykręcić stalowy słup podpierający schody i
    >akurat tego punktu nie udokumentowałem fotkami... a rurki tam chyba co

    a musisz przykręcać? gdyby mu zrobic stope i przykleic żywicą? A co do
    znalezienia rurek - moze polewac czyms szybko parującym typu spirytus? Na
    zimnej podłodze włączyć ogrzewanie na maxa i zwilzać spirtem? Po znalezieniu
    reszte wypic :)

    inna metoda - zwykle rury mają wkładke aluminiową. Szukac miernikiem ale z
    tych lepszych które generatorem na żyłe podaja jakis sygnał i w terenie tego
    sygnału szukają. Koniec rurki jest dostępny, tam podasz sygnał.

    b.

  • 4. Data: 2011-11-22 07:59:07
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > zimnej podłodze włączyć ogrzewanie na maxa i zwilzać spirtem? Po znalezieniu

    tak się właśnie przespałem z tematem i rzeczywiście przykręcenie nie
    jest chyba najlepszą metodą, schody to takie łamane na pół, zabiegowe,
    ze stali i drewnianych stopni, po środku słup prostokątny od podłogi
    do poręczy, schody będą mocowane generalnie do drewnianych słupów,
    konstrukcji domu i klatki schodowej, no i te słupy stoją na śrubach
    bezpośrednio na sztywnym chudziaku, więc bez sensu jest mocować
    konstrukcję na sztywno do wylewki, która jednak ma ruchy względem tego
    chudziaka, bo i tak z czasem te połączenie się poluzuje... więc
    najlepiej będzie słup na czymś elastycznym przykleić, na boki i tak
    uciekać nie będzie... no chyba, że po spirytusie... :-)

    > inna metoda - zwykle rury mają wkładke aluminiową. Szukac miernikiem ale z
    > tych lepszych które generatorem na żyłe podaja jakis sygnał i w terenie tego
    > sygnału szukają. Koniec rurki jest dostępny, tam podasz sygnał.

    a to chyba tak samo trudno dostępne jak termowizja...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-11-22 09:25:31
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-21 19:09, s_13 pisze:
> [...]
    > miejscu muszę do podłogi przykręcić stalowy słup podpierający schody i
    > akurat tego punktu nie udokumentowałem fotkami... a rurki tam chyba co
    Z czego są te rurki? Są tam zbrojenia nad/pod nimi? Da się odłączyć ten
    obieg podłogówki do testu?
    Kiedyś szukałem rurki (alupex? ale jeszcze nie podłączona, pusta w
    środku) w ścianie, a nie miałem niczego innego, detektor metalu/prądu na
    całej ścianie "świrował", to użyłem "detektora par" telefonicznego
    http://www.e-aval.pl/Szukacz-par-przewodow-MS-6812-V
    -A-06405%283,6680,3913%29.aspx
    (tutaj jakoś x4 za drogo, dałem z 30zł za niego). Ładnie było słychać
    głośniejsze piszczenie tuż nad rurą.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-11-22 10:13:40
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > plama. Kamera jest bardzo dokładna, po przyłożeniu dłoni np. do drzwi,
    > można przez prawie minutę obserwować ślad dłoni, ale rurek w podłodze nie

    No to dziwna ta kamera. Ja mam kamerę którą widac pojedyncze rurku. Nieco
    rozmazane ale widać. Widac też każdy profil metalowy w ścianach działowych
    GK oraz w skosach.

    Marek

  • 7. Data: 2011-11-22 10:16:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

[...]

    A po co wiercić? Ja mam całą ścianę GK z podwójnej płyty oddzielającą salon
    od kuchni przyklejoną do podłogi na taśmie dwustronej z gabką. Nie chciałem
    wiercić w podłodze w gresie na wypadek gdyby kiedyś zaszła potrzeba
    zdemontowania tej ściany.
    Weź ten słup po prostu przyklej. Do góry nie poleci a na boki się nie
    przesunie.

    Marek

  • 8. Data: 2011-11-22 12:35:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 21, 7:09 pm, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > ufam... no i zostaje kamera termowizyjna, ale... ile może wziąć
    > fachowiec z takim sprzętem, za nietypową, acz w sumie szybką robotę

    Jakbys wyziebil te podloge solidnie (albo miejscowo lodem albo
    calkowicie przez wywietrzenie przy zgaszonym kotle) to bys mogl kamera
    termowizyjna je na pewno zobaczyc (jesli nie sa zbyt gleboko).

    Ale warto rozwazyc po prostu wykucie w posadzce odpowiedniej niszy aby
    stopa tych schodow sie w niej zmiescila. A potem zakleic calosc albo
    jakims epoksydem albo zaprawa. Byle stopa ladnie pasowala w nisze.
    Wtedy posadzka bedzie elegancko przenosic obciazenia styczne.
    Wystarczy 1,5-2cm wykucia w samej posadzce. Na takiej glebokosci chyba
    rurek jeszcze nie masz...

  • 9. Data: 2011-11-22 19:22:44
    Od: Jacek <n...@g...com>

    A nie lepiej zrobić tak:
    1. wychłodzić podłogę wyłączając ogrzewanie na dobę, czy choćby na kilka
    godzin.
    2. załączyć ogrzewanie, a podłogę przetrzeć wilgotnym mopem i zaznaczyć,
    gdzie najpierw wyschło?
    O ile rurki nie są za głęboko, to się w ten sposób ujawnią.
    Jacek

  • 10. Data: 2011-11-22 19:39:44
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > No to dziwna ta kamera. Ja mam kamerę którą widac pojedyncze rurku. Nieco
    > rozmazane ale widać. Widac też każdy profil metalowy w ścianach działowych GK
    > oraz w skosach.

    Kamera jak kamera. Nie pamiętam modelu ani producenta, ale to sprzęt wysokiej
    klasy. Na podłodze po przejściu człowieka widać ślady stóp, ale podłogówka to
    była jedna plama. Być może to kwestia grubości betonu - ojciec budował metodami
    tradycyjnymi: rurki w podłodze miedziane, wylewka 10 lub 12cm grubości, kafle,
    dylatacje itd.
    Ja u siebie temat rozwiązałem również klejem. Na Soudal "Fix All" przykleilem
    prawie wszystkie ściany działowe na poddaszu.
    Jeśli chodzi o profile, to nie sprawdzałem, ale może w takim razie zasadne jest
    układanie paroizolacji refleksyjnej? :)
    Kiedyś była tu dyskusja na ten temat.

    --
    Bartek