  • 1. Data: 2012-03-06 09:51:27
    Temat: sprawdzenie szczelności CO
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    Witam

    Obawiam się, że mam nieszczelną instalację CO. Nieszczelność jest
    niewielka, tak mi się przynajmniej wydaje. Przez 2 lata ciśnienie na
    piecu spadło z 1,5 bar do niecałego 1. Na dodatek u sąsiada poniżej
    pojawiła się niewielka plama. Mam własny kocioł viessmann vitopend 100.

    Dobrze, że zima się kończy i będę mógł na spokojnie posprawdzać.

    Pytanie do instalatorów.
    Czy ten piec może pracować dla CWU przy opróżnieniu instalacji CO?

    Jak sprawdzić szczelność rurek, wodą czy powietrzem? Trzeba jakąś pompe
    czy można nabić np. wodą z kranu i podpiąć manometr?

    Ryba

  • 2. Data: 2012-03-07 05:41:26
    Temat: Re: sprawdzenie szczelności CO
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ryba wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie do instalatorów.
    > Czy ten piec może pracować dla CWU przy opróżnieniu instalacji CO?

    co do kotła sie nie wypowiem... :) nie montuje z zasady viessmanow :)

    > Jak sprawdzić szczelność rurek, wodą czy powietrzem? Trzeba jakąś
    > pompe czy można nabić np. wodą z kranu i podpiąć manometr?

    wodą ...

    jeśli masz odpowiednio spore ciśnienie w wodociągu to możesz nabić woda z
    wodociągu pasowało by tak z 6 atm nabić

    a potem czekać, tak z ciekawości czym masz robioną instalację i jak
    rozporwadzaoną?

    pamietaj zamknij lub odłącz naczynie zbiorcze

  • 3. Data: 2012-03-07 08:53:32
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Ryba" <t...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie do instalatorów.
    > Czy ten piec może pracować dla CWU przy opróżnieniu instalacji CO?

    żaden kocioł dwufunkcyjny naścienny nie może bo grzeje cwu za pomocą obiegu
    c.o.
    można natomiast odciąć zaworami kocioł od instalacji c.o. gdy wszystko jest
    napełnione i spuścić wodę tylko z instalacji. Wtedy kocioł będzie działał i
    grzał cwu - TYLKO CWU.

  • 4. Data: 2012-03-08 07:31:26
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-07 09:53, Jackare pisze:
> [...]
    > można natomiast odciąć zaworami kocioł od instalacji c.o. gdy wszystko
    > jest napełnione i spuścić wodę tylko z instalacji. Wtedy kocioł będzie

    To cenna uwaga, można będzie prowadzić normalne życie.

    Hmmm ale kocioł ma na jakiś wewnętrzny obieg? Bo obiegu CO nie będzie.
    Z drugiej strony jakby nie miał wewn obiegu to grzejąc CWU grzał by
    również CO.

    Ryba

  • 5. Data: 2012-03-08 09:28:47
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    >
    > Hmmm ale kocioł ma na jakiś wewnętrzny obieg? Bo obiegu CO nie będzie.
    > Z drugiej strony jakby nie miał wewn obiegu to grzejąc CWU grzał by

    Tak, ma wewnętrzny obieg i cwu grzeje odrębnym wymiennikiem woda-woda za
    pomocą wody z c.o. Aby to działało wymagane jest normalne ciśnienie w obiegu
    c.o., dlatego należy piec odciąć zaworami zanim wykonasz jakiekolwiek ruchy
    ze spuszczeniem wody z obiegu.