  • 1. Data: 2009-11-03 17:56:03
    Temat: srednica rur
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Witam,

    jaką średnicą rury, 15, czy 22, podejść do grzejnika - drabinki, za którym
    szeregowo ma być wpięte trochę podłogówki 16?

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 2. Data: 2009-11-03 18:32:40
    Temat: Re: srednica rur
    Od: "JS" <m...@g...com>

    To zależy od długości tego podejścia, a tego nie podajesz.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-03 18:48:51
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 03-11-2009 o 19:32:40 JS <m...@g...com> napisał(a):

    > To zależy od długości tego podejścia

    od trójnika (gdzie dochodzi 22mm) 3-4m, od kotła około 8

  • 4. Data: 2009-11-03 19:10:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "lukas" <l...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > jaką średnicą rury, 15, czy 22, podejść do grzejnika - drabinki, za którym
    > szeregowo ma być wpięte trochę podłogówki 16?

    Sąsiad ma podłogówkę podpiętą pod drabinkę. Ostatnio mięsem rzucał na
    hydraulika, bo kafle parzą go w stopy :-D

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2009-11-03 19:29:15
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 03-11-2009 o 20:10:18 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Sąsiad ma podłogówkę podpiętą pod drabinkę. Ostatnio mięsem rzucał na
    > hydraulika, bo kafle parzą go w stopy

    drabinka jest dodatkowym grzejnikiem, a na powrocie podłogówki będzie
    zawór jakiś tam, chyba rlt, do ograniczenia temperatury

  • 6. Data: 2009-11-03 19:47:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "lukas" <l...@w...pl> wrote:

    > drabinka jest dodatkowym grzejnikiem, a na powrocie podłogówki będzie
    > zawór jakiś tam, chyba rlt, do ograniczenia temperatury

    jeśli z rtlem to ok, byle nie było to podłączone szeregowo... wówczas rtl
    ograniczyłby temp. grzejnika.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2009-11-03 20:25:06
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 03-11-2009 o 20:47:37 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > jeśli z rtlem to ok, byle nie było to podłączone szeregowo... wówczas rtl
    > ograniczyłby temp. grzejnika.

    tak wiem, dlatego jest jeszcze drugi, główny grzejnik, ponadto w szeregu
    też dlatego, żeby temp. zasilania nie była za wysoka od razu przy wejściu
    (takie schematy znalazłem na stronie między innymi danfosa, tak też
    radzono mi na grupie).

  • 8. Data: 2009-11-04 09:02:23
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 03-11-2009 o 18:56:03 lukas <l...@w...pl> napisał(a):

    > jaką średnicą rury, 15, czy 22,

    padło wiele odpowiedzi, ale nie na temat, więc zapytuję jeszcze raz

  • 9. Data: 2009-11-04 16:50:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > padło wiele odpowiedzi, ale nie na temat, więc zapytuję jeszcze raz

    Odpowiedź - zależy od materiału rury, mocy grzewczej i założeń co do temperatur.