  • 11. Data: 2011-11-15 17:24:13
    Temat: Re: sterowanie roletami - jak macie u siebie?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:j9u0s1$rui$1@inews.gazeta.pl...
    > Skoro to takie proste . To zrób to za 30 PLN-ów i będziesz szcześliwy. (2
    > krańcówki, 2 przekażniki z podwójnymi stykami + przyciski + obudowa +
    > płytka + złączki, gniazda, bezpieczniki i kabe (chociaz pająk taniej
    > wyjdzie))
    > Szczerze wątpieżebyś z dobrymi elemantami zmieścił się w 50 PLN

    koledze zrobilem kiedys sterowanie na mechanicznym łączniku ŁK15, a
    dokładniej dwóch, na piętro i parter osobno. Moze i mało w dzisiejszych
    czasach eleganckie (skrzynka 20cm x 20cm x 20cm) ale tanie i zapewniające
    centralne zamykanie/otwieranie rolet. I nie potrzeba żadnych nowych
    przewodów do rolet, zostało to zrealizowane po przewodach zasilajacych.

    b.

  • 12. Data: 2011-11-15 20:52:03
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 15 Lis, 16:34, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

> [...]
    > + złączki, gniazda, bezpieczniki i kabe (chociaz pająk taniej wyjdzie))
    > Szczerze wątpieżebyś z dobrymi elemantami zmieścił się w 50 PLN

    Zamierzam zrobić.. dlatego pytałem.. w sterownikach Mobilusa widzę:
    - przekaźnik HF49F 4zł/szt x2 = 8zł
    - elektrolit 2zł/szt x1 = 2zł
    - bezpiecznik 1zł/szt x1 = 1zł
    - listwa zaciskowa 1zł/szt x4 = 4zł
    - płytka 1zł/szt x1 = 1zł

    całość bez obudowy 16zł.. Krańcówki są w napędach, obudowę
    wykombinuję - oryginały i tak mają ją w wersji szczątkowej, laminat
    mam. Potrzeba jeszcze nieco wiedzy, czy to naprawdę takie proste bo aż
    się nie chce wierzyć, że coś co w detalu brutto warte jest 16-20zł
    sprzedawane jest za 60-120zł. Na razie jednak wszystko wskazuje na to,
    że tak właśnie jest.

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2011-11-15 21:05:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "shaman" <g...@m...pl> wrote:

    > A rozważałeś optotriak + triak? Jeśli tak to co zdecydowało o
    > przekaźnikach?

    Jakiś czas temu widziałem na elektrodzie dyskusję na ten temat. Wyszło na to, że
    te silniki nie dają sie sterować triakami. Ktoś tam próbował i nie wyszło.
    Pozostają niestety drogie przekaźniki...
    Ja przekaźniki kupiłem z 3 lata temu, zaciski śrubowe również. Leżą i czekają na
    wolną chwilę :)
    U mnie sterować będzie satel.

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2011-11-15 23:34:22
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > się nie chce wierzyć, że coś co w detalu brutto warte jest 16-20zł
    > sprzedawane jest za 60-120zł. Na razie jednak wszystko wskazuje na to,

    Jak zrobisz to zastanów się po ile byś to sprzedawał. 30-40 PLN-ów? Teraz
    dodaj do tego podatki, dystrybucję, marżę, koszty gwarancji itp.

  • 15. Data: 2011-11-16 07:15:28
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 16 Lis, 00:34, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

    > Jak zrobisz to zastanów się po ile byś to sprzedawał. 30-40 PLN-ów? Teraz
    > dodaj do tego podatki, dystrybucję, marżę, koszty gwarancji itp.

    Ja się nie będę kłócił o to jakie kto ma koszty własne.. niech sobie
    sprzedają po ile chcą. Mnie interesuje tylko to, czy mając 2 ręce i
    trochę
    oleju w głowie jestem w stanie zrobić taki moduł własnym sumptem nie
    tracąc w znaczący sposób na jakości i przede wszystkim
    bezpieczeństwie.
    Estetyka wykonania schodzi w tym przypadku na dalszy plan co chyba
    zrozumiałe.

    Nabyłem wczoraj w pewnym serwisie aukcyjnym taki sterownik sygnowany
    przez
    Somfy. O dziwo za 56zł z przesyłką :) Wygląda identycznie jak ten
    mobilusa,
    nawet piny wyboru trybu podtrzymania są w tym samym miejscu.
    Dokumentacja
    daje nadzieje na taką samą funkcjonalność - czyli sterowanie
    indywidualne i
    jako element większej grupy.

    Jak wykonam i uruchomię samoróbkę to się pochwalę :)

    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2011-11-16 07:17:14
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 15 Lis, 22:05, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > Pozostają niestety drogie przekaźniki...
    > Ja przekaźniki kupiłem z 3 lata temu, zaciski śrubowe również. Leżą i czekają na

    Satel znajdzie się u mnie jeszcze w tym tyg. Możesz coś więcej
    powiedzieć
    na temat sterowania rolet z Satela? Jest do tego jakiś dodatkowy moduł
    czy
    może integra sama z siebie ma takie możliwości?

    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-11-16 10:05:10
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    shaman wrote:

> [...]
    > oleju w głowie jestem w stanie zrobić taki moduł własnym sumptem nie
    > tracąc w znaczący sposób na jakości i przede wszystkim

    Pierwszy post tak zredagowałeś jabyś miał pretensje dlaczego tak drogo.
    Wystarczyło zapytac czy da się to we własnym zakresie zrobić taniej :)

  • 18. Data: 2011-11-16 21:51:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "shaman" <g...@m...pl> wrote:

> [...]
    > czy
    > może integra sama z siebie ma takie możliwości?

    Jasne, że ma. Dla każdej rolety tworzysz 2 fizyczne wyjścia typu "roleta w górę"
    i "roleta w dół". Grupujesz wyjścia przypisując je do stref. Czuwanie stref
    uzależniasz np. od strefy, którą uzbrajasz w momencie wyjścia z domu. Wówczas
    rolety będą się zamykać po uzbrojeniu i otwierać po rozbrojeniu alarmu (wyjścia
    typu "roleta w dół" są aktywowane podczas uzbrajania strefy).
    Jeśli chodzi o sprzęt, to najlepiej użyć ekspanderów INT-ORS. Posiadają one 8
    wbudowanych przekaźników, czyli sterujemy 4 roletami. Niestety, jeden taki
    ekspander kosztuje z 350zł.
    Można również zrobić (ja tak zaplanowałem) sterowanie za pomocą wyjść
    niskoprądowych i dodatkowych przekaźników.

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2011-11-16 23:10:19
    Od: Michał Pieprzyca <p...@g...com>

    On 16 Lis, 11:05, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

    > Pierwszy post tak zredagowałeś jabyś miał pretensje dlaczego tak drogo.
    > Wystarczyło zapytac czy da się to we własnym zakresie zrobić taniej :)

    Mogło to tak zabrzmieć, ale to nie były pretensje tylko jęk zawodu
    graniczącego z załamką. Miło było by zaoszczędzić na takich
    pierdołach.

    PZDR
    Shaman

  • 20. Data: 2011-11-16 23:26:02
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 16 Lis, 22:51, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > Można również zrobić (ja tak zaplanowałem) sterowanie za pomocą wyjść
    > niskoprądowych i dodatkowych przekaźników.

    Brzmi to strasznie drogo i skomplikowanie (te ekspandery i po 2
    fizyczne wyjścia na roletę).. Wydaje mi się, że lepiej sprawdzi się
    dedykowany sterownik, a Integra może mu ewentualnie dostarczyć jakiś
    sygnał sterujący całą grupą.

    PZDR
    Shaman