  • 1. Data: 2011-03-31 09:45:18
    Temat: sterownie pogodowe i 2 obiegi CO
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Moja istalacja CO bedzie sie składała z obiegu grzejnikowego na
    poddaszu, obiegu podłogowego na parterze i zasobnika CWU.
    Zasilana będzie z kotła gazowego jednofunkcyjnego sterowanego pogodowo.

    Tak się zastanawiam jak pogodzić 2 obiegi CO, wymagające innych
    temperatur zasilania.
    Z tego co wiem to pogodówka na podstawie temp. zewnętrznej dobiera
    temperaturę wody zasilającej.

    Jak jednak mam sterować temperaturą obiegu podłogówki?
    Oto co mi przyszlo na myśl:
    1. Zastosować drugi sterownik pogodowy + zawór 3D i siłownik.
    2. Termostat pomieszczenia/podłogi + zawór 3D i siłownik.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2011-03-31 14:34:46
    Temat: Re: sterownie pogodowe i 2 obiegi CO
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marras napisał:

    > 1. Zastosować drugi sterownik pogodowy + zawór 3D i siłownik.
    > 2. Termostat pomieszczenia/podłogi + zawór 3D i siłownik.

    Jak dla mnie to stanowczo wariant 1.

    Podłogówka ma tak dużą bezwładność, że nie sposób nią sterować za pomocą
    termostatu w pomieszczeniu.

    Ja steruję u siebie tym ręcznie i we współpracy z kotłem węglowym, ale
    nie widzę jakoś współpracy podłogówki ze sterownikiem termostatycznym w
    pomieszczeniu - to byłoby wariactwo jakieś i kolosalna strata energii :-).

    pozdr
    Robert G

  • 3. Data: 2011-03-31 15:58:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marras wrote:
> [...]
    > 1. Zastosować drugi sterownik pogodowy + zawór 3D i siłownik.
    > 2. Termostat pomieszczenia/podłogi + zawór 3D i siłownik.

    zamontować w piecu dodatkową płytke do sterowania podłogówką.

    szczegóły u twojego instalatora jeśli jest kompetentnym instalatorem a nie
    panem Franiem.

  • 4. Data: 2011-03-31 16:55:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak jednak mam sterować temperaturą obiegu podłogówki?
    > Oto co mi przyszlo na myśl:
    > 1. Zastosować drugi sterownik pogodowy + zawór 3D i siłownik.
    > 2. Termostat pomieszczenia/podłogi + zawór 3D i siłownik.

    Cos jak pisze Marek Dyjor, kupic sterownik dla dwoch obiegow.

    Pozdro.. TK