  • 21. Data: 2013-05-31 21:31:30
    Temat: Re: studnia glebinowa
    Od: mal <m...@g...com>

    tomek:
    > Potrzebuję niedługo wykonać studnię głębinową. Z tego co dotychczas się
    >
    > zorientowałem istnieją 2 technologie, 1) ze stalową rurą osłonową i 2) z
    >
    > plastikową rurą.

    Rury osłonowe pozostawia się w studni tylko wtedy, gdy trzeba zamknąć jakiś poziom
    wodonośny. To nie jest technologia, ale konieczność, by nie dopuścić do
    zanieczyszczenia wód dopływających np. z horyzontu zaskórnego (często są to wody
    skażone).

    >Co wybrać Droga Redakcjo? Stalowe podobno korodują z
    >
    > czasem, plastikowe nie.

    Zależy od tego jak długi odcinek należy zamknąć. Rury osłonowe pozostawia się w
    otworze studziennym WODOSZCZELNIE, tzn. zamyka się iłowaniem lub cementowaniem (do
    wierzchu!) przestrzeń pomiędzy ścianą otworu a ścianą rury.
    Jeśli studniarz ma doświadczenie to sam wie najlepiej jakie rury będą się sprawować
    dobrze w takiej roli. Ze swej strony radzę nie używać rur kanalizacyjnych ani na
    osłonówki, ani na filtr, ale troszkę więcej zapłacić i zabudować rury PCV
    ciśnieniowe.

    pozdrawiam

    mal