  • 51. Data: 2009-08-05 19:34:22
    Temat: Re: studnia na działce rekreacyjnej
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Tornad wrote:

    > Tak jak w zyciu, czyli w wiekszej skali, powiedzmy polowa na grupie jest za a
    > druga przeciw.
    [ciach]

    > Ale gosciu byl uparty. Jak ja lazilem wkolo chalupy a koledzy zmeczeni lezeli
    > bykiem, facet plot zdemontowal i wrecz nakazal wiercic dokladnie w miejsu
    > wskazanym przez rozdzkarza. Niechetnie, ale zacheceni "dobra zaplata"
    > zgodzilismy sie, pod warunkiem, ze bedzie to juz dziura ostatnia. I
    > rzeczywiscie byla ostatnia. Na glebokosci 2 metrow pojawilo sie wyrazne
    > zawilgocenie, na trzech metrach nawiercilismy wode, ktora wiercac do 4 metrow
    > normalnie tym wiertlem otytlanym blotem, pompowalismy na powierzchnie. Tego
    > najstarsi Gorale nie pamietaja!
    U mnie było podobnie, wszyscy w okolicy co mieli studnie przeszli na
    wodociąg bo wody mało, ja stwierdziłem że trzeba spróbować bo warunki z
    wodociągów miałem nieciekawe, a i woda w Bielsku jest najdroższa w
    Polsce. Od znajomej z roboty się dowiedziałem ze miała dobrych
    studniarzy ( mieszka w zupełnie innej dzielnicy Bielska niż ja) z Wisły,
    No to ich ściagłem na działkę, przyjechał właściciel z takim starszym
    gościem, okazał się być różdzkarzem, sszedł całą działkię i dokładnie
    określił miejsce że tam są dwa źródła jedno słabsze drugie mocniejsze i
    że studnia będzie miała max 8m.
    Za jakiś miesiąc studniarze wzieli się do kopania i faktycznie po 6m
    pojawiła się woda ale powiedzieli że to za mało na studnię i kopali
    dalej, wykopali 8.5m i napór wody był tak duży że stwierdzili że to
    wystarczy. I faktycznie wody mam kilka metrów pomimo susz które były. A
    sąsiedzi mnie straszyli że nie będę miał wody.
    Tak że nie wrzucałbym do jednego worka wszystkich różczkarzy, bo sa
    wśród nich fachowcy, podobnie jak wsród innych fachowców sa fachowcy i
    partacze.

    -----
    Pozdr
    Janusz

  • 52. Data: 2009-08-06 03:23:31
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 5 Sie, 16:12, "SJS" <s...@w...pl> wrote:

    >  powołują się na eksperyment monachijski  i jest tam cenna uwaga
    > "Wyniki testów wskazywały, iż wyniki 37 spośród 43 poddanych testom osób nie
    > kwalifikowały ich do miana radiestety. Niemniej pozostałe 6 osób osiągnęło
    > wyniki dużo lepsze niż wynikające tylko z przypadku. W rezultacie autorzy
    > eksperymentu uznali (w 1990 r.), iż fenomen radiestezji można uważać za
    > doświadczalnie udowodniony ("... a real core of dowser-phenomena can be
    > regarded as empirically proven ...")."

    Taaaak..... do testów wzięto 500 radiestetów i z tych 500 ludzi w 6-
    ciu przypadkach ilość "wykryć" przekraczała średnią wynikającą z
    "prawdopodobieństwa'.....
    ;-)
    A dokładniej to jedna spośród serii testów w których brał udział
    (reszta wykazywała totalną porażkę tego właśnie "genialnego" osobnika.

    Jak ktoś przeprowadzał kiedykolwiek badania statystyczne to wie że
    zawsze są odchyłki. Weźcie sobie monetę i rzucajcie 500 razy po 10
    razy. Na pewno w wynikach znajdziecie serię 10-rzutów gdzie "orzeł"
    wylądował więcej niż 5 razy....
    ;-)
    przeczytajmy dalej o tym eksperymencie (z tego samego źródła):
    "W 1995 r. jeden z naukowych sceptyków uznał, że wyniki tych 6 osób
    można interpretować tylko jako "statystyczne wahnięcie", a co za tym
    idzie osoby te pomimo, iż osiągnęły ponadprzeciętne wyniki w trakcie
    eksperymentu, nie mogą wykazywać takich zdolności[2]. Prowadzone w
    późniejszych latach badania nie potwierdziły wyników z Monachium."

    Święta prawda!
    ;-)

    Oczywiście SJS znany jest z tego że krytykuje ten niewygodny dla jego
    biznesu eksperyment...
    "Istnieje jednak krytyka eksperymentu monachijskiego ze strony
    środowiska radiestetów. Formę przeprowadzenia testu krytykuje m.in.
    zawodowy radiesteta, Stefan Siudalski, na łamach serwisu ezoterycznego
    [3].
    "

    ;-)

  • 53. Data: 2009-08-06 04:24:10
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 4 Sie, 12:09, "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl> wrote:

    > ludzie dzielą się na tych co powtarzają innych słowa i przyjmują je za
    > pewnik oraz na tych którzy słowa innych sprawdzają nim przyjmą je za pewnik

    Wydaje mi się że Ty należysz do tych pierwszych... radiestezja żyje
    tylko dzięki nim.
    ;-)

    > a teraz do tematu po pierwsze nazywaj sobie to co jest pod ziemią i płynie w
    > tym woda jak chcesz jedno jest pewne są pod ziemią cieki wodne nazywane
    > przez jednych żyłami przez innych ciekami, te cieki to nic innego jak rzeki
    > wypełnione gruntem przepuszczalnym,

    Rzeka płynie... a woda w ziemi przeważnie stoi ...
    ;-)

    >kolejne to są to nic innego jak kable
    > podziemne którymi ładunki mogą przemieszczać się w ziemi ponieważ ładunki
    > elektryczne przemieszczają się nimi to nic dziwnego że powstaje pole
    > magnetyczne wokół nich tak jak pole magnetyczne wokół przewodnika w którym
    > płynie prąd elektryczny,

    Nie potwierdzają tego żadne przyrządy. Można by twierdzić że przyrządy
    te są za mało dokładne gdyby nie fakt że one z kolei wykrywają pola
    magnetyczne których człowiek nie jest w stanie wyczuć (potwierdzone
    doświadczalnie). Bo człowiek w ogóle mało wyczuwa...
    ;-)

    Sami radiesteci nie powołują się na pola magnetyczne, tylko na
    nieodkryte promieniowanie z kosmosu...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 54. Data: 2009-08-06 04:57:15
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqm.googlegroups.com...

    > Taaaak..... do testów wzięto 500 radiestetów i z tych 500 ludzi w 6-
    > ciu przypadkach ilość "wykryć" przekraczała średnią wynikającą z
    > "prawdopodobieństwa'.....

    a kto ci powiedział, ze tam było 500 radiestetów?
    w tekście jest wyraźnie mowa o 43

    a więc wszystko co dalej piszesz jest bełkotem

    > Święta prawda!

    a kto i gdzie napisał, że tylko radiesteci wykrywaja strefy geopatyczne
    przypisujesz bzdury i sam z tymi bzdurami sie rozprawiasz

> [...]
    > środowiska radiestetów. Formę przeprowadzenia testu krytykuje m.in.
    > zawodowy radiesteta, Stefan Siudalski, na łamach serwisu ezoterycznego
    a ja nie zajmuje sie od wielu lat radiestezja zawodowo - to raz
    a dwa - poczytaj zanim zaczniesz znów zabierac głos
    http://www.radiesteta.webpark.pl/mojadroga.html
    i jak umiesz liczyć to przelicz jaka była szansa aby przypadkowo trafic na
    powierzchni ponad 40.000 m2 na kanały o szerokości około 3 m?
    SJS

  • 55. Data: 2009-08-06 07:14:48
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Sie, 06:57, "SJS" <s...@w...pl> wrote:

    > a kto ci powiedział, ze tam było 500 radiestetów?
    > w tekście jest wyraźnie mowa o 43
    >
    > a więc wszystko co dalej piszesz jest bełkotem

    Wyraźnie mowa o 500 radiestetach z których odpadło w przedbiegach
    tyle, że zostało 43. Byli to tacy co nie kłamali wystarczająco
    sprawnie aby przejść eliminacje.
    ;-)

    Z tych 43 ludzi każdy miał średnio 10 serii prób. Daje to co najmniej
    430 serii, w tym wynik 6-ciu serii uważany był za ponad przeciętny. W
    tym słownie w jednej serii z tych 430 można było zauważyć linię
    przebiegającą zgodnie z rurą (po wytężeniu mocnym wyobraźni). Niestety
    jak nałożono na to wyniki innych serii wykonanych przez tego samego
    radiestetę to wyszedł obraz chaosu....
    ;-)
    http://www.csicop.org/si/9901/dowsing.html

    Wszystko co twierdzą radiesteci to po prostu zabobonny bełkot.
    ;-)

    > a kto i gdzie napisał, że tylko radiesteci wykrywaja strefy geopatyczne
    > przypisujesz bzdury i sam z tymi bzdurami sie rozprawiasz

    Proszę cytat (choć to po prostu wiem z obserwacji) z wikipedii:
    "Radiestezję zazwyczaj łączy się z poszukiwaniem wody i surowców
    naturalnych, jednakże wielu radiestetów pozwala sobie znacznie
    poszerzyć listę dziedzin, w których radiestezję można wykorzystywać. I
    tak o to można natknąć się na instrukcję wykorzystywania wahadełka w
    biznesie (dobór pracowników, idealny dzień na utworzenie firmy),
    archeologii (poszukiwanie starych monet, grobowców), znajdywaniu osób
    zaginionych i w kryminalistyce, grach hazardowych, medycynie itd[5]. W
    przypadku wahadełka nie jest konieczna praca w terenie; można pracować
    z mapą lub fotografią osoby/przedmiotu."

    > a ja nie zajmuje sie od wielu lat radiestezja zawodowo - to raz
    > a dwa - poczytaj zanim zaczniesz znów zabierac głos

    Jakiś tam zysk masz. Może też po prostu kręci Cię to że ludzie wierzą
    że masz "moc wykrywania".
    ;-)
    A nawet gdybyś był teraz "na emeryturze" to też przecież byś się nie
    przyznał że w konia zrobiłeś ileśtam ludzi...
    ;-)

    > http://www.radiesteta.webpark.pl/mojadroga.html
    > i jak umiesz liczyć to przelicz jaka była szansa aby przypadkowo trafic na
    > powierzchni ponad 40.000 m2 na kanały o szerokości około 3 m?

    Czytałem to już ponad rok temu jak dyskutowaliśmy na tej samej grupie
    na ten sam temat. Ogólnie można powiedzieć parafrazując znane
    przysłowie "uderz w temat studni a SJS się odezwie". Lobby radiestetów
    jest nadwyraz aktywne. Nie chce mi się tego czytać po raz drugi.
    Ogólnie jako dowód podajesz artykuł który sam wyprodukowałeś...
    ;-)

    Nie przeczę oczywiście, że na podstawie ukształtowania terenu,
    roślinności, rozmieszczenia innych studni, znajomości okolicznego
    terenu (lub nawet map geodezyjnych) itp. można z dużym
    prawdopodobieństwem wnioskować gdzie może być woda, ale wciskanie
    ciemnoty o nadprzyrodzonych mocach w 21 wieku po prostu nie uchodzi.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

    PS: Chyba popsułeś wikipedię bo wczoraj był tam link do "nagrody
    miliona" a dzisiaj już nie, a zamiast tego jest Twój przypis...

  • 56. Data: 2009-08-06 07:27:21
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Wyraźnie mowa o 500 radiestetach z których odpadło w przedbiegach
    > tyle, że zostało 43. Byli to tacy co nie kłamali wystarczająco
    > sprawnie aby przejść eliminacje.
    > ;-)

    do ostatecznej oceny brano pod uwagę 43 osoby
    wszystko co było wcześniej jest nieistotne
    wynik był jednoznaczny
    "potwierdzono istnienie zjawiska radiestezji"
    i twoje zdanie nie ma żadnego znaczenia

    > Wszystko co twierdzą radiesteci to po prostu zabobonny bełkot.
    > ;-)
    a gdzie ty widzisz zabobony?

> [...]
    > przypadku wahadełka nie jest konieczna praca w terenie; można pracować
    > z mapą lub fotografią osoby/przedmiotu."

    "wielu radiestetów" nie uprawnia do stwierdzenia, że radiesteci - w domyśle
    wszyscy -

    > Jakiś tam zysk masz. Może też po prostu kręci Cię to że ludzie wierzą
    > że masz "moc wykrywania".

    podałem ci przykład poszukiwania, skutecznego, potwierdzonego, poszukiwania
    zalanych wodą kanałów metra
    a ty udajesz głupiego w dalszym ciągu

    > A nawet gdybyś był teraz "na emeryturze" to też przecież byś się nie
    > przyznał że w konia zrobiłeś ileśtam ludzi...
    > ;-)

    zjedli by mnie po pół roku działania gdybym większości wskazań nie miał
    trafnych

> [...]
    > jest nadwyraz aktywne. Nie chce mi się tego czytać po raz drugi.
    > Ogólnie jako dowód podajesz artykuł który sam wyprodukowałeś...

    a niby dlaczego mam nie opisywać swoich doświadczeń? prawdziwsze by były
    opisy z drugiej reki?

> [...]
    > prawdopodobieństwem wnioskować gdzie może być woda, ale wciskanie
    > ciemnoty o nadprzyrodzonych mocach w 21 wieku po prostu nie uchodzi.

    trzykrotnie proponowałem spotkanie niedowiarków w Warszawie w okolicach
    kościoła św. Katarzyny aby samemu sprawdzić jak to jest
    chętnych nie było
    zapraszałem z kamerami, zapraszałem niedowiarków
    i co? a nic
    przepychanki słowne i brak odwagi do konfrontacji
    SJS

  • 57. Data: 2009-08-06 08:09:18
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Sie, 09:27, "SJS" <s...@w...pl> wrote:

    > do ostatecznej oceny brano pod uwagę 43 osoby
    > wszystko co było wcześniej jest nieistotne
    > wynik był jednoznaczny
    > "potwierdzono istnienie zjawiska radiestezji"
    >  i twoje zdanie nie ma żadnego znaczenia

    Absolutnie nie potwierdzono. Nie potwierdzono ani jednego przypadku.
    Nawet ten radiesteta którego wskazywano początkowo że to on
    potwierdził, to okazało się że raczej dostarczył dowód, że jest
    oszustem.
    Wszystko jest pięknie wytłumaczone tutaj:
    http://www.csicop.org/si/9901/dowsing.html

    Ale oczywiście jest to niewygodne dla Ciebie, więc wolisz
    przemilczeć ....
    ;-)

    >  a gdzie ty widzisz zabobony?

    Ano jak biegają po polu z patyczkiem ..
    ;-)
    To taka (nie) nowa świecka Tradycja...
    :-)))))))))))))

    > "wielu radiestetów" nie uprawnia do stwierdzenia, że radiesteci - w domyśle
    > wszyscy -

    No dobrze, niech Ci będzie ... większość.
    OK?
    ;-)

    > podałem ci przykład poszukiwania, skutecznego, potwierdzonego, poszukiwania
    > zalanych wodą kanałów metra
    > a ty udajesz głupiego w dalszym ciągu

    Potwierdzonego przez kogo? Czy Ty wiesz w ogóle co to jest obiektywne
    doświadczenie?

    > zjedli by mnie po pół roku działania gdybym większości wskazań nie miał
    > trafnych

    Kto miałby Cie zjeść? Mówisz "widocznie promieniowanie odbite przez
    skały zakłóciło pomiar" lub tekst w stylu "widocznie coś ekranuje
    promieniowanie" albo po prostu "no cóż nie wyszło, przecież gwarancji
    nie było, nie wezmę pieniędzy".
    ;-)

    Znany są przypadki ewidentnego naciągactwa w stylu "przepowiem Ci
    numery w totka,a jak wygrasz to dajesz mi 10%, jak nie to zwracam
    pieniądze". No i mnóstwo ludzi daje się na to nabrać. Zresztą podobny
    przekręt "przepowiem Ci numery w totka za X zł, jak nie trafię minimum
    XX numerów to zwracam pieniądze" też wchodzi i uchodzi (no i
    lukratywny jest skoro stać te osoby na reklamy w telewizji). Nikt
    nikogo nie zjadł i oszuści mają się dobrze. Zalegalizowano nawet zawód
    "wróżki" w Polsce ...
    ;-)

    > a niby dlaczego mam nie opisywać swoich doświadczeń? prawdziwsze by były
    > opisy  z drugiej reki?

    Nie. Prawdziwe są tylko dowody przeprowadzone w sposób naukowy, w
    dodatku przez osoby nie będące istotnie zainteresowane w tym aby wynik
    był "jedynie słuszny".
    ;-)

    > trzykrotnie proponowałem spotkanie niedowiarków w Warszawie w okolicach
    > kościoła św. Katarzyny aby samemu sprawdzić jak to jest

    Rozumiem że teren wybrany nieprzypadkowo ....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 58. Data: 2009-08-06 19:23:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2009 06:57:15 +0200, SJS napisał(a):

    > a kto ci powiedział, ze tam było 500 radiestetów?
    > w tekście jest wyraźnie mowa o 43

    LOL. Toż to przecież próbkla reprezentatywna, nei ma co ;)

    > a więc wszystko co dalej piszesz jest bełkotem

    Oj, bronić dojenia z kasy naiwnych! Brrrrrrrronić!

    > i jak umiesz liczyć to przelicz jaka była szansa aby przypadkowo trafic na
    > powierzchni ponad 40.000 m2 na kanały o szerokości około 3 m?

    Może być i szansa 1. Wystarczy mieć powierzchnię w postaci prostokąta o
    długości 13,3km i szerokości 3 metrów.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 59. Data: 2009-08-06 20:57:53
    Od: "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl>

    Krzemo <p...@g...com> napisał(a):

    > =B1 je za
    > za pewnik
    >
    > Wydaje mi si=EA =BFe Ty nale=BFysz do tych pierwszych... radiestezja =BFyje
    > tylko dzi=EAki nim.
    > ;-)

    masz zryty czajnik na tyle że nie potrafisz samodzielnie mysleć ale to już
    twój problem, tacy ak ty też na świecie są potrzebni choćby na nawóz :)

    > =B3ynie w
    > ne
    > rzeki
    >
    > Rzeka p=B3ynie... a woda w ziemi przewa=BFnie stoi ...
    > ;-)

    przeważnie stoi woda w ziemi hahahaha brawo jesteś ciemniakiem do kwadratu
    a może to twoje stwierdzenie że przeważnie stoi to wynik twojego
    wieloletniego myslenia co?
    wiesz co to kruszywo przepuszczalne? jak takie kruszywo jest ułożone w
    ziemi w postaci długiego odcinka ok 60km i na dodatek ze spadkiem a wokół
    jest grunt nieprzepuszczalny to myślisz że woda nie popłynie? jak rzeka
    a jaskinie i korytarze podziemne to niby powstały na skutek stada kretów?
    czy może wymywania skały przez wodę płynącą pod ziemią
    żal mi ciebie

    > a=BF =B3adunki
    > w kt=F3rym
    >
    > Nie potwierdzaj=B1 tego =BFadne przyrz=B1dy. Mo=BFna by twierdzi=E6 =BFe
    pr=
    > zyrz=B1dy

    jakie przyrządy wymień choć jeden no chyba że dla ciebie taki przyrząd to
    alkomat

    > te s=B1 za ma=B3o dok=B3adne gdyby nie fakt =BFe one z kolei wykrywaj=B1
    po=
    > la
    > magnetyczne kt=F3rych cz=B3owiek nie jest w stanie wyczu=E6 (potwierdzone
    > do=B6wiadczalnie). Bo cz=B3owiek w og=F3le ma=B3o wyczuwa...
    > ;-)
    >
    > Sami radiesteci nie powo=B3uj=B1 si=EA na pola magnetyczne, tylko na
    > nieodkryte promieniowanie z kosmosu...
    > ;-)

    sram na to na co powołują się radiesceci ja nie mówię nic o radiescetach i
    czarach z kosmosu ale o logice która wynika z możliwości wykrycia cieków
    podziemnych tak więc nie zmieniaj tematu cwaniaczku

  • 60. Data: 2009-08-06 23:25:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Wiesz co Olo....
    Merytorycznie to sie z Toba zgadzam, ale nad forma to Ty powinienes jeszcze
    dlugo pracowac.

    Pozdro.. TK