  • 1. Data: 2012-05-25 21:50:17
    Temat: styro pod ogrzewanie podłogowe
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Witam,

    Mam na parterze jakieś 70 m2 pod podłogówkę. Planowałem dać 20 cm styro,
    teraz jednak zastanawiam się czy nie dać 5 cm xpsa i na to 10 cm styro
    podłogowego (2x5cm). XPS lepiej zniesie ew. wilgoć, gdyby się coś podziało,
    a trzy przekładki zapewnią lepszą izolację. Będę układał sam, więc
    robocizna to tyle tylko, że stracę więcej czasu. Czy dobrze myślę, czy dać
    20 podłogowego jak pierwotnie zakładałem?

    Druga sprawa, jaka powinna być minimalna grubość chudziaka - 8 cm
    wystarczy, czy min. 10 cm?

    Trzecia sprawa: miejsce pod kominek: myślę oddylatować, dać grubszy
    chudziak (15 cm) zazbrojony siatką, na to 5cm XPS, na to grubszą wylewkę,
    znów zazbrojoną.

    scruffty

  • 2. Data: 2012-05-25 22:07:54
    Temat: Re: styro pod ogrzewanie podłogowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 maja 2012 21:50:17 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:
    ?

    > Druga sprawa, jaka powinna być minimalna grubość chudziaka - 8 cm
    > wystarczy, czy min. 10 cm?
    7cm to posadzka docelowa

    > Trzecia sprawa: miejsce pod kominek: myślę oddylatować, dać grubszy
    > chudziak (15 cm) zazbrojony siatką, na to 5cm XPS, na to grubszą wylewkę,
    > znów zazbrojoną.

    A po co?
    Ile wazy kominek- 200kg/ Czy może naet 400kg? A niech wazy 1000kg. Ale waga rozkłada
    się na np 1 m2
    A 120 kg tesciowa siedzaca na krzesle to 120 kg na 16cm2 nacisk. A 4 chłopów
    stojacych obok siebie to poł tony. pod krzeslo tesciowej tez grubszy chudziak i
    zbrojenie dasz?

  • 3. Data: 2012-05-25 22:45:15
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Kris <k...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > =B3:
    > ?
    > 7cm to posadzka docelowa
    > zy
    > wk=EA,
    >
    > A po co?
    > Ile wazy kominek- 200kg/ Czy mo=BFe naet 400kg? A niech wazy 1000kg. Ale
    wa=
    > ga rozk=B3ada si=EA na np 1 m2
    > A 120 kg tesciowa siedzaca na krzesle to 120 kg na 16cm2 nacisk. A 4
    ch=B3o=
    > p=F3w stojacych obok siebie to po=B3 tony. pod krzeslo tesciowej tez
    na stołek z teściową - od góry może i warto dać zbrojonego betonu...?

  • 4. Data: 2012-05-26 07:33:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 maja 2012 21:50:17 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:
    ,

    > Trzecia sprawa: miejsce pod kominek: myślę oddylatować, dać grubszy
    > chudziak (15 cm) zazbrojony siatką, na to 5cm XPS, na to grubszą wylewkę,
    > znów zazbrojoną.

    We wtorek wystawiłem na podwórku basen. Chyba 6,5 m3 wody więc 6,5 tony waży. Basen
    stoi na wylewce betonowej grubości maks 10cm. Pod spodem żwir, rozgrabiony wyrównany,
    niewibrowany. Beton mieszany w betoniarce wiec to taki raczej chudziak. W beton
    zatopiłem jako "zbrojenie" 10 listew tynkarskich bo mi się walały w garażu.
    Całe ubiegłe lato basen stał pęknięć nie zanotowano.
    Basen średnicy 366cm więc powierzchnia ok 10 m2.

  • 5. Data: 2012-05-26 09:53:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-05-2012 o 21:50:17 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

> [...]
    > teraz jednak zastanawiam się czy nie dać 5 cm xpsa i na to 10 cm styro
    > podłogowego (2x5cm). XPS lepiej zniesie ew. wilgoć, gdyby się coś
    Tak samo zniesie jak zwykły, nasiąkalność mają oba znikomą, poza tym
    normalnie na chudziaku to sucho jest.
    Lepeij kup porządny tzn drogi posadzkowy aby ci potem posadzka nie siadała,
    i tak będzie taniej od XPS-a.

    > a trzy przekładki zapewnią lepszą izolację. Będę układał sam, więc
    > robocizna to tyle tylko, że stracę więcej czasu. Czy dobrze myślę, czy
    > dać
    > 20 podłogowego jak pierwotnie zakładałem?
    2*10cm w zupełności wystarczy, ułożone na zakładkę.

    > Druga sprawa, jaka powinna być minimalna grubość chudziaka - 8 cm
    > wystarczy, czy min. 10 cm?
    Grubszy lepszy, bardziej wytrzymały.

    > Trzecia sprawa: miejsce pod kominek: myślę oddylatować, dać grubszy
    > chudziak (15 cm) zazbrojony siatką, na to 5cm XPS, na to grubszą wylewkę,
    > znów zazbrojoną.
    Nic bym nie robił, kominki teraz lekkie są.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2012-05-26 17:38:15
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 26 Maj, 09:53, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Grubszy lepszy, bardziej wytrzymały.

    > Nic bym nie robił, kominki teraz lekkie są.

    A ja oddylatowuję kawałek pod kominkiem.
    Bez szczególnych zbrojeń, wzmocnień.
    I tylko kobieca intuicja mi tak podpowiada :P

    pozdrawiam Piotr

  • 7. Data: 2012-05-26 19:59:53
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "scruffty" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Trzecia sprawa: miejsce pod kominek: myślę oddylatować, dać grubszy
    > chudziak (15 cm) zazbrojony siatką, na to 5cm XPS, na to grubszą wylewkę,

    tak naprawde to styro mozna dac tylko 1 m od scian zewnetrznych, daje sie na
    calosci bo jest tanszy od betonu
    ja daje 10 cm grafitowego (roznie zwany w roznych firmach czesto uzywana
    nazwa lambda)
    chudziak (mowimy od tym co pod styropianem) to min 10 cm, zalezy jak masz
    zageszczony zasyp fundamentu
    i lepiej dac B-15 roznica w cenie znikoma a sporo mocniejszy i latwiej
    wylac.
    pod kominek jesli nie przylega do sciany zewnetrznej wogole nie daje sie
    styropianu
    owszem kominki sa teraz lekkie ale nie wszystkie
    ostatnio montowalem taki z plaszczem wodnym skromne 600 kg (bez wody)
    a stal tylko na 3 nozkach wiec nacisk dawal ze 200 kg na jakies 4 cm2

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 8. Data: 2012-05-26 22:13:39
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 26 May 2012 19:59:53 +0200, HANA napisał(a):

    Witam,

    > ja daje 10 cm grafitowego (roznie zwany w roznych firmach czesto uzywana
    > nazwa lambda)

    zobaczę jak z ceną, jak wyjdzie sporo drożej to zostanę przy 20 cm
    podłogowego.

    > chudziak (mowimy od tym co pod styropianem) to min 10 cm, zalezy jak masz
    > zageszczony zasyp fundamentu

    Zasyp piaskiem (tak 70 cm) i ubijany, teraz robię kanalizację jak skończę
    to jeszcze go trochę potłukę dla pewności, choć wbijając łopatę wydaje się
    ubity całkiem nieźle.

    > i lepiej dac B-15 roznica w cenie znikoma a sporo mocniejszy i latwiej
    > wylac.

    Te 8 cm to myślałem dać B20, zostanę przy 10cm B15.

    > pod kominek jesli nie przylega do sciany zewnetrznej wogole nie daje sie
    > styropianu

    będzie oddylatowany i bez styropianu, bo kominek planuję powietrzny z
    niezbyt ciężką obudową.

    Dziękuję wszystkim za rady, wszystko się wyjaśniło. Chciałem lekko
    zmniejszyć warstwy, bo przy 10 cm chudzika i 20 cm styro będę musiał
    wyciągnąć trochę piasku i poziom chudziaka wyjdzie kilka cm niżej niż
    izolacja ścian fundamentowych, ale chyba nie będzie z tym aż takiego
    problemu.

    scruffty