  • 11. Data: 2009-06-07 16:23:19
    Temat: Re: styropian czy wełna mineralna
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Adam" <a...@w...pl> wrote in message news:4a2b6cf9@news.home.net.pl...

    > Mit nie mit ja dalem 15cm welny tym bardziej ze mam unipor :) Wiem
    > przynajmniej ze sciana mi po latach nie zaplasnieje. Jak woda sie dostanie
    > w jakis sposób za styropian czy para wodna sie tam skropli to tak szybko
    > nie odparuje. Zaraz bedziecie odpisywac ze paraprzepuszczalnosc sciany
    > jest znikoma i ze para wodna uchodzi wentylacja itp. :) Kazda firma
    > prowadzi swoja polityke .. ja prowadze swoja i nikt by mnie nie namowil do
    > styropianu bo za nim po prostu nie przepadam :)

    Posłuchaj, skraplanie wody za styropianem wynika z jego złego przyklejenia
    na placki. Klejąc warstwę styropianu należy maksymalnie ograniczyć za nią
    puste przestrzenie żeby się nie miało gdzie skraplać.
    Wszystkie te brednie o skraplaniu biorą się z klejenia na placki i
    pozostawienia szpary między murem i izolacją.

  • 12. Data: 2009-06-07 17:33:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > A w drugiej restaruacji stały ściany z metrowej wełny tak? Bo inaczej co
    > to za "doświadczenie". Poza tym w domu izolacja nie ma grubosci paczki
    > styropianu a 10-15 cm.

    No są już tu tacy co planują 30cm styro. Jeszcze dwa lata pracy speców od
    marketingi styropianowego i na scianach pojawia sie warstwy grubości paczki
    styropianu;))

    > To, że wełna lepiej tłumi hałas jest "naturalne" bo wystarczy spojrzeć na
    > jej budowę. Styropiamn składa się głównie z powietrza.

    Czytaj ze zroumieniem.
    Jacek nigdzie nie napisał że styro lepiej tłumi hałas a autor watku napisał
    ze na tłumieniu hałasu mu nie zalezy.

    Kris

  • 13. Data: 2009-06-07 19:49:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wszystkie te brednie o skraplaniu biorą się z klejenia na placki i
    > pozostawienia szpary między murem i izolacją.

    Kiki, a jaka to roznica dla nasiakliwosci czy styropian jest na placki, czy
    nie na placki?? Wilgoc w styropianie pojawi sie tak czy tak, tak samo jak w
    scianie jednowarstwowej czy welnie. Jezeli godzimy sie z teza, ze welna z
    czasem nasiaknie, cegla w scianie tez, to nie widze powodu dlaczego
    styropian mialby byc wolny od tego zjawiska. Mozna zgodzic sie, ze
    skraplajaca sie para wodna na scianie studzonej minimalna wentylacja miedzy
    plackami w koncu wsiaknie i w styropian, ale ta sama wilgoc do warstwy
    ocieplenia dostnie sie niezaleznie od sposobu klejenia, a ta minimalna
    wentylacja moze wrecz powodowac osuszanie szczeliny. Oczywiscie im wieksza
    szczelina, tym mniej pozytku z ocieplenia, no ale nie o tym. Wiara w
    nienasiakliwosc styropianu to nieuzasadniony optymizm i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-06-07 20:00:12
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Czytaj ze zroumieniem.
    > Jacek nigdzie nie napisał że styro lepiej tłumi hałas a autor watku
    > napisał ze na tłumieniu hałasu mu nie zalezy.

    No widzę widzę, "poniosło mnie" :)

    --
    Mariusz

  • 15. Data: 2009-06-07 20:58:16
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > im wieksza szczelina, tym mniej pozytku z ocieplenia, no ale nie o tym.
    > Wiara w nienasiakliwosc styropianu to nieuzasadniony optymizm i tyle.

    Ja myślę, że przez mur tyle wilgoci nie przejdzie jeżei styropian będzie
    szczelnie przyklejony, zasiatkowany i wytynkowany.

  • 16. Data: 2009-06-07 21:17:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ja myślę, że przez mur tyle wilgoci nie przejdzie jeżei styropian będzie
    > szczelnie przyklejony, zasiatkowany i wytynkowany.

    No nie wiem, szczerze mowiac nie widze roznicy. W obu przypadkach sciana ta
    sam i wilgoci tyle samo, moze sie myle ale chyba wychodzi na to samo. Sposob
    klejenia raczej nie wiele zmienia. Chociaz z drugiej strony wilgoc bedzie
    przemieszczac sie w strone zimniejsza, jezeli miedzy plackami wystapi
    wychlodzenie sciany to rzeczywiscie wilgoci moze przedostawac sie wiecej,
    wiec moze masz racje.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-06-07 22:30:21
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Nasiaka nasiaka. Wiosna odkrylem przypadkowe moje wlasne, kiedy to olej
    > silnikowy wylal mi sie nieopatrznie na styropian ulozony jako ocieplenie
    > posadzki.

    Oleje, benzyny i wszelkie ropopochodne to całkiem inna bajka. To są
    substancje, które rozpuszczają tworzywa sztuczne, gumy i wiele innych. Stąd
    też bierze się wnikanie oleju w głąb styropiany. Po prostu olej uszkadza
    strukturę komórek styropianowych, czego nie robi woda.

  • 18. Data: 2009-06-07 23:02:34
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

> [...]
    > bedzie przemieszczac sie w strone zimniejsza, jezeli miedzy plackami
    > wystapi wychlodzenie sciany to rzeczywiscie wilgoci moze przedostawac sie

    Klejenie zmienia tyle, że nie zawilgotnieje z innych powodów. Zebyś wiedział
    jak u mnie idzie naprawa i uszczelnianie styropianu. Czasem rwiemy całe
    metry kwadratowe, bo tam wieje między murem, a ścianą. Jestem dopiero w
    połowie napraw ocieplenia.
    Idę o zakład, że przez mur żadna para nie przechodzi. 30cm poro plus tynk na
    zewnątrz i na to styropian. Całe zło siedzi w sposobie ocieplenia.

  • 19. Data: 2009-06-07 23:06:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Stąd też bierze się wnikanie oleju w głąb styropiany. Po prostu olej
    > uszkadza strukturę komórek styropianowych, czego nie robi woda.

    Nie uszkadza w ciagu dwu miesiecy. Jezeli zjawisko wystapilo by po roku to
    zgoda, ale nie po dwu miesiacach na glebokosc 2cm, a styropian poza
    nasiaknieciem nie wykazywal zadnych oznak zmiany struktury. Nawet guma nie
    rozpada sie tak szybko. Oczywiscie mozliwa jest szybsza penetracja oleju w
    porownaniu z woda, choc to watpliwe bo sytuacja miala miejsce w miesiacach
    najwiekszych mrozow tej zimy.Z woda w kotlowni bylo podobnie, tyle ze wody w
    styropianie z wiadomych wzgledow nie widac. Kazdy moze sobie zrobic
    doswiadczenie zamaczajac kawalek styropianu na miesiac i zwazyc przed i po.
    Mozna tez po wysuszeniu takiego kawalka lezacego calkowicie w wodzie przez
    dluzszy czas wbic w niego kawalek zardzewialego drutu i obejzec czy nie
    zmienil koloru po wyjeciu. Takie doswiadczenia niestety musialem
    przeprowadzic i poznac ich efekt.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-06-08 09:56:11
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

> [...]
    > nasiakalności tego typu materiałów, zatem nie będę się powtarzał.
    > Co mi zatem po materiale (wełna), który co roku nasiąka tylko po to, żeby
    > pogorszyć izolacyjność termiczną ?
    > Wolę tańszy, lepszy do tego celu i wygodniejszy w montażu materiał jakim
    > jest styropian.
    > Oczywiście na dach tylko wełna, ale to z powodu innych względów. Wełna na
    > dach jest lepsza z powodu niepalności oraz braku wydzielania podczas
    > pożaru szkodliwych dymów oraz braku efektu "kapania" płonacymi kroplami,
    > które rozprzestrzeniają ogień i w razie pożaru potrafią poparzyć ludzi

    Styropian nasiaka jak diabli...rozbierałem sciany chłodni wiec widziałem :)
    Zrobilem natomiast test welny ktorą zamoczyłem w wiadrze z wodą (welna
    fasadowa rockwoola) na dwie doby. Okazało sie ze po rozerwaniu jej w srodku
    była suchutka.

    pozdrawiam