  • 21. Data: 2009-12-14 18:49:46
    Temat: Re: suszenie ręczników w łazience
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    hehe kolega Yozwig się rozwinął ;)))))

    ale cos w tym jest - podlogowke mam i ja, ale nie rzrezygnowałem z grzejnika
    (co prawda ładnego) wlasnie na rzecz jakiejkolwiek praktycznosci łazienki -
    to nie ekspozycja, tylko zycie - na ekspozycji nikt sie nie kąpie i nie
    wiesza mokrych rzeczy ;)))

    --

    Sebastian

  • 22. Data: 2009-12-14 19:14:42
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 14:53:08 +0100, Prawusek napisał(a):

    > "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Proste, bezwodny (prawie) alkohol etylowy ciągnie wodę jak smok... :-)))

    Nie rozumiem - na czym ma fizycznie polegać to "ciągnięcie"?
    --

    Ikselka.

  • 23. Data: 2009-12-14 20:38:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Nie rozumiem - na czym ma fizycznie polegać to "ciągnięcie"?
    > --
    >
    > Ikselka.

    Ruchy Browna

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 24. Data: 2009-12-14 20:45:14
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Yozwig pisze:

    > Oklepane drabinki grzeją łazienkę
    > i suszą ręczniki.
    Ano właśnie wolę cieszyć oko nieoklepanym. _moje_własne_oko_
    Są dobre i praktyczne.
    > Ty masz ogrzewanie podłogowe, którym
    > możesz się pochwalić przed rodziną
    Nie.Ponieważ _zrobiłem_je_dla_siebie_ Lata całe mieszkałemz klasycznym, wkurzającym
    ogrzewaniem
    "żeberkowym" Doceniam teraz komfort.
    > nic im nie wspominając, że jest dużo
    > gorsze
    Masz i ktoś ci je spaprał?
    niż oklepane drabinki :P.
    Sorry, nie podejmuję się dyskusji o wyższości drabin nad ciepłą podłogą czy
    odwrotnie.

  • 25. Data: 2009-12-14 21:03:28
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Rentier" <f...@g...com> wrote in message

    > Sorry, nie podejmuję się dyskusji o wyższości drabin nad ciepłą podłogą
    czy odwrotnie.

    Ogrzewanie podłogowe nie wyklucza użycia drabinek ogrzewanych do
    suszenia. Najprościej te drabinki zainstalować podłączając do prądu. Jeżeli
    podłogówka jest termostatowana uwzględni dodatkowe źródło ciepła.

  • 26. Data: 2009-12-14 21:42:12
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 21:38:32 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Ruchy Browna

    Raczej nie:
    "Przykładem mieszaniny, która ma mniejszą objętość niż użyte do jej
    sporządzenia składniki jest mieszanina wody i etanolu (alkoholu etylowego).
    Za kontrakcję objętości odpowiedzialne są w tym przypadku wiązania wodorowe
    powstające pomiędzy atomami wodoru grupy hydroksylowej etanolu a wolnymi
    parami elektronowymi na atomie tlenu w cząsteczce wody.".
    Wiki.
    --

    Ikselka.

  • 27. Data: 2009-12-14 22:27:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > powstające pomiędzy atomami wodoru grupy hydroksylowej etanolu a wolnymi
    > parami elektronowymi na atomie tlenu w cząsteczce wody.".

    To o czym piszesz tłumaczy zmianę objętości po zamieszaniu h2o i c2h5oh, a
    nie "wyciąganie" wody z firanek.
    Bo widzisz, nie wystarczy wklepać coś w wyszukiwarkę wikipedii. Trzeba
    jeszcze mieć jakieś tam minimalne pojęcie o fizyce. :-D

  • 28. Data: 2009-12-14 22:34:06
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 23:27:33 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
    > Bo widzisz, nie wystarczy wklepać coś w wyszukiwarkę wikipedii. Trzeba
    > jeszcze mieć jakieś tam minimalne pojęcie o fizyce. :-D

    To, o czym piszę, tłumaczy, skad się bierze owo "ciągnięcie" - ano z powodu
    powstawania określonych wiązań. I nie chodzi tu o zmianę objętości, lecz o
    owe wiązania.
    --

    Ikselka.

  • 29. Data: 2009-12-15 02:21:18
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > powstające pomiędzy atomami wodoru grupy hydroksylowej etanolu a wolnymi
    > parami elektronowymi na atomie tlenu w cząsteczce wody.".

    Jasiu Górski - Niedowiarek?

  • 30. Data: 2009-12-15 02:23:01
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
    powodu
    > powstawania określonych wiązań. I nie chodzi tu o zmianę objętości, lecz o

    I w tym polączeniu lotne cząsteczki ulatują Jasiowi do kiepały...