  • 11. Data: 2011-12-04 18:14:35
    Temat: Re: system isomax - IMHO ciekawy
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:90739770-9ddc-4e09-8628-a3b24ea352bd@j10g2000vb
    e.googlegroups.com...
    > http://isomax.com.pl/

    dla ciekawosci policzylem - ta ich sciana o grubosci stryro12cm+10cm beto +
    styro 12 ze dogrzewaniem jej tymi rurkami do 15 stopni
    odpowiada tradycyjnej scianie beton 10cm+100cm styro. To robi wrazenie :-)

    b.

  • 12. Data: 2011-12-04 18:47:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Gru, 17:03, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Nie przeczytałeś dokładnie, w SSO to 1900zł/m
    > a w deweloperskim 2600 i to beż żadnych udziwnień.
    > a wiadomo że do deweloperki trzeba jeszcze doliczyć min 500zł/m czyli
    > żadne kokosy
    > poza tym koszt prądu do pompek a będzie ich sporo przy tak rozległym
    > orurowaniu
    > no i oczywiście + CWU które trochę też kosztuje.

    Pisza ze 2 x 50W plus dwie pompki po 30W. Suma 160W czyli w ciagu roku
    1400kWh * 0,5 = 700 pln. Mniejwiecej dobrze pisza ze dom zuzywa 4-8kWh/
    m2/sezon bo przy 120m2 wychodzi 480 - 960kWh, choc tu trzeba liczyc
    przez 365 dni a nie tylko sezon 220 dni bo w lato pompki tez chodza -
    laduja akumulator, wentylacja tez chodzic musi :) Ale faktycznie
    pomijaja koszty CWU a te beda duze..
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-12-04 20:20:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > + styro 12 ze dogrzewaniem jej tymi rurkami do 15 stopni
    > odpowiada tradycyjnej scianie beton 10cm+100cm styro. To robi wrazenie :-)

    Nie wiem czemu, ale jakos tak intuicyjnie widze w tym systemie scieme.

  • 14. Data: 2011-12-04 20:28:40
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > Nie wiem czemu, ale jakos tak intuicyjnie widze w tym systemie scieme.

    ja bym chętnie popytał uzytkowników tegoż :) Bo te obliczeniowe 100cm ściany
    mamy przy temperaturze +15 czynnika z magazynu gruntowego. A jak sie
    zachowuje magazyn? Być moze w styczniu juz tam nie ma 15stopni tylko 5 i
    zaczyna być gorzej. Gdyby okazało się ze użytkownik musi płacic za
    ogrzewanie byłaby awantura :-)

    b.

  • 15. Data: 2011-12-04 20:38:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-12-2011 o 19:47:49 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > przez 365 dni a nie tylko sezon 220 dni bo w lato pompki tez chodza -
    > laduja akumulator, wentylacja tez chodzic musi :) Ale faktycznie
    Ja się bardziej odnosiłem do kosztu inwestycyjnego, na moje oko to wychodzi
    gdzieś 600-700zł/m więcej niż normalnie oszczędny dom powiedzmy jak mój,
    twój,
    pomnóż to teraz przez metry powiedzmy 200 to daje 120-140kzł więcej, to
    mało?
    Za taką forsę to zbudowałbym dom całkowicie pasywny, bez pierdyliona rurek
    i pomp, z paroma pętlami kabla grzejnego w wylewce tak jak ten j-j co go
    cytowałeś tutaj.
    Także uważam że biorą nieproporcjonalne pieniądze do nakładów i 'wkładu'
    intelektualnego.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2011-12-04 21:23:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Gru, 21:28, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > ja bym chętnie popytał uzytkowników tegoż :) Bo te obliczeniowe 100cm ściany

    Wlasnie chwala sie ze w Rydultowach jeden dom stoi - sa zdjecia. Nie
    kojarze go jakos, a Rydultowy mam 10 min jazdy odemnie, taka mala
    wioska, bardzo chetnie bym z wlascicielem pogadal :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-12-04 22:14:20
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    e.googlegroups.com...

    >Wlasnie chwala sie ze w Rydultowach jeden dom stoi - sa zdjecia. Nie
    >kojarze go jakos, a Rydultowy mam 10 min jazdy odemnie, taka mala
    >wioska, bardzo chetnie bym z wlascicielem pogadal :)

    Brakuje mi bilansu energetycznego tych wynalazków, własciwie to mógłbym to
    sobie policzyć ale mi sie nie chce. Ale gdyby kogutek napisał ze to sie
    opłaca to kto wie :-)))))

    b.

  • 18. Data: 2011-12-04 22:24:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Gru, 23:14, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Brakuje mi bilansu energetycznego tych wynalazków, własciwie to mógłbym to
    > sobie policzyć ale mi sie nie chce. Ale gdyby kogutek napisał ze to sie
    > opłaca to kto wie :-)))))

    http://isomax.com.pl/artykuly/obliczeniascian.pdf

    Tu masz dosc dokladnie obliczenia :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-12-04 22:47:30
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    > sobie policzyć ale mi sie nie chce. Ale gdyby kogutek napisał ze to sie

    zgodnie z opinia kogutka o marketingowych sciemach własnie to jest taka
    sciema, tojest dokument który wygląda naukowo :-) Tylko on mówi jakie będą
    straty gdy do sciany bedziemy doprowadzać wodę o zadanej temperaturze. Tyle
    ze założenie ze wytstarczy nam energii do ogrzewania ścian jest dosc
    śliskie.
    Ja sie pytam :
    -ile kilowatogodzin jest w stanie wygenerowac taki dosc prymitywny solar?
    -ile kilowatogodzin można zgromadzic w zasobniku gruntowym?
    -ile w koncu można z niego wycisnąć? bo przecież ciepło sie rozchodzi w
    czasie w głąb gruntu i traci temperature - a niska temperatura jak pisalem
    wczesniej jest nieuzyteczna.

    Bo moze sie okazac ze do scian nie bedziemy mogli w styczniu juz doprowadzic
    tej cieplej wody... i kupa :)

    b.

  • 20. Data: 2011-12-04 23:03:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Gru, 23:47, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wczesniej jest nieuzyteczna.
    >
    > Bo moze sie okazac ze do scian nie bedziemy mogli w styczniu juz doprowadzic

    Moze tak byc - acz sadze ze goscie to wczesniej wszystko obliczyli.
    Akumulator gruntowy z tego co sie doczytalem jest izolowany z kazdej
    strony grubo styrodurem wiec ucieczka ciepla jest niewielka - tym
    niemniej tez mam pewne watpliwosci co do jego pojemnosci. Na forum
    muratora jest taki watek dot. akumulatora i przewalkowane zostaly juz
    chyba wszystkie mozliwe materialy na gromadzenie ciepla i wychodzi ze
    woda jest jednak najlepsza i najbardziej uniwersalna ;) Ale taki
    gruntowy jest stosunkowo tani w budowie.
    pozdr.

    --
    Adam