  • 1. Data: 2010-06-28 20:06:06
    Temat: szafa do zabudowy lub garderobiana- zasady
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Możecie mnie oświecić jakie sztywne zasady panują przy projektowaniu takich szaf?
    Np. szerokość i wysokość półek na buty, półki (kosze) szuflady na kołdry, pościel
    itp?
    Co lokalizować na wysokości np. oczu a co wyżej/niżej?
    Jak budować półki,żeby były nie za niskie i nie za wysokie?
    Lepiej wysuwane, czy stacjonarne?
    Wiem, wiem- projektant..Byłem u takiego, a oni to mają gdzieś..

  • 2. Data: 2010-06-29 09:31:11
    Temat: Re: szafa do zabudowy lub garderobiana- zasady
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Lepiej wysuwane, czy stacjonarne?
    > Wiem, wiem- projektant..Byłem u takiego, a oni to mają gdzieś..

    Ważna jest głębokość szafy (ok. 60 cm) ze względu na wieszaki na odzież .
    Zmierz długość ubrań na wieszakach aby zdecydować o wielkości tej części
    szafy. Drążek do wieszania ubrań najwyżej na wysokości oczu (zwykły drążek
    oczywiście wychodzi najtaniej i jest najwygodniejszy). Jeśli chodzi o
    rozstaw półek - moim zdaniem powinno być miejsce na wstawienie segregatora
    na dokumenty A4 czyli około 32 cm. Do przechowywania półbutów wystarczy
    kilkanaście centymetrów wysokości, ale przyda się wysuwana półka. Głębokie
    na 60 cm półki nie są wygodne do przechowywania niewielkich rzeczy, a więc
    warto pomyśleć aby część półek miała głębokość 30 lub 40 cm. Zwykłe sztywne
    półki są najtańsze i najbardziej uniwersalne. Jeśli planujesz szuflady i
    kosze to bierz po uwagę ograniczenia systemowe. Powyżej wysokości 120-140
    cm - żadnych szuflad. Dobre przykłady i pomysły są na stronach producentów
    szaf wnękowych.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-06-29 10:28:05
    Od: Rentier <f...@g...com>

    On 29 Cze, 11:31, "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> wrote:
    przyk ady i pomys y s na stronach producent w
    > szaf wn kowych.
    > Pozdrawiam,
    > Druid29
    A czy nie zac??? od wyposa?enia, tzn koszy, prowadnic, pantograf?w i
    do nich dobiera? potem odpowiednie szeroko?ci?

  • 4. Data: 2010-06-29 11:40:44
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał(a):

    > Drążek do wieszania ubrań najwyżej na wysokości oczu (zwykły drążek
    >oczywiście wychodzi najtaniej i jest najwygodniejszy).

    Przy szafie siegajacej do sufitu najlepiej dac 2 drazki - jeden pod sufitem drugi
    rownolegle nizej. Wtedy masz dokladnie 2x wiecej miejsca na wiszace rzeczy.

    Osobiscie zrezygnowalem nawet z wiekszosci polek - wole ubrania wieszac
    niz trzymac zgniecione na polkach. Nawet zwykle koszulki czy spodnie powieszone
    wygladaja znacznie lepiej.

  • 5. Data: 2010-06-29 13:07:22
    Od: Rentier <f...@g...com>

    On 29 Cze, 13:40, Przesmiewca <b...@o...pl> wrote:

    > Osobiscie zrezygnowalem nawet z wiekszosci polek - wole ubrania wieszac
    > niz trzymac zgniecione na polkach. Nawet zwykle koszulki czy spodnie powieszone
    > wygladaja znacznie lepiej.
    Zdecydowanie jestem za:-)
    A czy istnieją specjalizowane wieszaki do spodni, ale takie,żeby
    spodni nie składać na pół wieszając?

  • 6. Data: 2010-06-29 13:24:51
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Rentier <f...@g...com> napisał(a):

    >Zdecydowanie jestem za:-)
    >A czy istnieją specjalizowane wieszaki do spodni, ale takie,żeby
    >spodni nie składać na pół wieszając?

    Tak. Widzialem takie w Ikei i do kupienia osobno do montazu.

  • 7. Data: 2010-06-29 13:58:32
    Od: Theli <p...@w...pl>

    W dniu 2010-06-29 15:07, Rentier pisze:

    > Zdecydowanie jestem za:-)
    > A czy istnieją specjalizowane wieszaki do spodni, ale takie,żeby
    > spodni nie składać na pół wieszając?

    Np. takie http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80078938

    Oprócz drążków (im więcej tym lepiej, na drążku można praktycznie
    wszystko powiesić, na półce nie wszystko się położy) w dwóch poziomach
    (mieszcza się koszule, spódnice i inne krótkie rzeczy) dobrze mieć choć
    jeden na długie ubrania - płaszcze, sukienki itp.

    th

    --
    http://nitkowo.bloog.pl

  • 8. Data: 2010-06-29 16:15:01
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Theli" <p...@w...pl> wrote in message

    A tu wyroby zakładów "Forest" w Gorlicach:

    http://www.forest.gorlice.pl/sklep/index.php?cPath=2
    1_26

  • 9. Data: 2010-06-29 16:24:09
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
    > "Theli" <p...@w...pl> wrote in message
    >
    > A tu wyroby zakładów "Forest" w Gorlicach:
    >
    > http://www.forest.gorlice.pl/sklep/index.php?cPath=2
    1_26

    Wyroby bukowe, warto nabyć zamiast w Ikei.