  • 11. Data: 2012-05-25 18:26:10
    Temat: Re: szklo wodne - izolacja findamentów
    Od: Marcin Wojcik <m...@g...com>

    > Odkop fundamenty, zrob injekcje (izolacja pozioma) z zywicy epoxy
    > ( Sarzyna), przy pomocy zwyklej towociarki ( pakery kupisz).
    > Nastepnie wykonaj izolacje pionowa, a nastepnie otynkuj od wewnatrz
    > tynkiem renowacyjnym.

    I pewnie jeszcze dren by pasowało zrobić dookoła chałupy żeby woda nie podciągała pod
    mury.

  • 12. Data: 2012-05-26 10:12:38
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-05-2012 o 11:57:01 purol <p...@n...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > Dom ok 100 lat , podpiwniczony - wilgoć na ścianach wewnętrznych w
    > piwnicy ,
    > do tego szpary w cegłach - przy bardzo dużych opadach mam małe kałuże w
    > piwnicy.
    > Pojawiająca się wilgoć/grzyb w mieszkaniach nad podpiwniczoną częścią w
    > okresie zimowym( przemarznięte ściany , skraplanie się wody , problem z
    > utrzymaniem odpowiedniej temp wewnątrz spowodowane brakiem ocieplenia co
    > automatycznie powoduje problem z wentylacją )
    >
    > Mam zamiar ocieplić budynek z zewnątrz styropianem 10cm ale chciałbym
    Jak będziesz na zewn kopał to uważaj aby się to tak nie zakończyło
    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/tragedia
    -w-hutkach-sciana-runela-na-mezczyzn,1,5142606,regio
    n-wiadomosc.html

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2012-05-30 17:17:10
    Od: Marek <m...@g...com>

    On May 26, 10:12 am, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > Dnia 23-05-2012 o 11:57:01  purol <p...@n...gazeta.pl> napisał(a):
    >

    > Jak będziesz na zewn kopał to uważaj aby się to tak nie
> [...]

    Ciekawe, jak to jest ?
    Jak sie dom buduje, to fundamenty sa czesto odkryte i jakos sie domy
    nie zawalaja, ale, starego domu, to nie mozna odkopac ? Czyzby to
    ziemia trzymala go w pionie ?

  • 14. Data: 2012-05-30 17:22:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 30 May 2012 08:17:10 -0700 osobnik zwany Marek
    wystukał:

> [...]
    > Jak sie dom buduje, to fundamenty sa czesto odkryte i jakos sie domy nie
    > zawalaja, ale, starego domu, to nie mozna odkopac ? Czyzby to ziemia

    po pierwsze to same ściany to tylko część ciężaru, po drugie w starym te
    fundamenty mogą już być zmurszałę i nie mieć odpowiedniej wytrzymałości.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2012-05-30 21:11:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-05-2012 o 17:17:10 Marek <m...@g...com>
    napisał(a):

    w/tragedia-w-hutkach-sciana...

    > Ciekawe, jak to jest ?
    > Jak sie dom buduje, to fundamenty sa czesto odkryte i jakos sie domy
    Ale one są odkryte z góry, boku, ale nie od dołu :)
    A tam oni się podkopali prawdopodobnie pod ławę, nic nie było zbrojone
    albo słabo
    i naroznik się pod własnym ciężarem urwał, akurat prosto na ludzi którzy
    dopiero co weszli do wykopu.

    > nie zawalaja, ale, starego domu, to nie mozna odkopac ? Czyzby to
    > ziemia trzymala go w pionie ?
    Też, jak się dokopiesz do dolnego poziomu ławy a wykop zaleje woda albo
    podejdzie
    to ława pod wpływem ciężaru może uciec w bok (ślizgnąć się) i cała ściana
    leci,
    tak było w Bielsku przy remoncie starej kamienicy kilka lat temu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2012-05-31 14:53:26
    Od: Marek <m...@g...com>

    On May 30, 9:11 pm, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > leci,
    > tak było w Bielsku przy remoncie starej kamienicy kilka lat temu.

    Ale pisali cos o odkopaniu fundamentow ( sciany fundamentowej) a nie
    lawy...