  • 11. Data: 2010-04-09 07:24:48
    Temat: Re: szlaufwaga, a słupki ogrodzeniowe
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    wolim pisze:

> [...]
    > terenu - na oko teren mniej więcej w połowie zaczyna się delikatnie
    > wznosić i w niektórych miejscach mam górki i doliny (20-30 cm różnicy
    > poziomów)...
    >
    > Na prostym terenie wziąłbym długą łatę, poziomicę i wkopywał słupki po
    > kolei równając do poziomicy... A tak, boję się, że stopniowo będę
    > zakopywał słupki coraz głębiej (trzymając poziom góry słupka), aż w
    > końcu zakopię go w połowie jego wysokości :)
    >
    > Najlepiej byłoby wyznaczyć jakiś średni poziom gruntu i do tego
    > średniego poziomu równać słupki... tylko jak to zrobić na takiej

    na oko

  • 12. Data: 2010-04-09 07:33:01
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 9 Kwi, 09:22, wolim <w...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Najlepiej byłoby wyznaczyć jakiś średni poziom gruntu i do tego
    > średniego poziomu równać słupki... tylko jak to zrobić na takiej

    Robilem slupki na dlugosci 125 m. Generalnie olewalem sprawe rownosci
    gdyz na takiej dlugosci teren jest nirowny. Wazne aby trzymac w
    krawedz slupka od ziemi na podobnej wysokosc. Reszta wyjdzie sama. Ta
    metoda jest tylko i wylacznie do siatki plecionej. Jesli chcesz jakies
    panele to musisz poziom utrzymywac co iles tam paneli.
    Powodzenia.

  • 13. Data: 2010-04-09 07:36:18
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 9 Kwi, 09:24, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > na oko

    Ale nie okaże sie potem, ze siatka będzie zwichrowana? Jak sie nie
    zrobi w poziomie słupków, to z siatki wyjdzie równoległobok (krańcowe
    słupki w idealnym pionie, a dół i góra siatki nie będą trzymały
    poziomu).

    A może taka siatka poddaje się na tyle, że na długości kilkudziesięciu
    metrów można ją delikatnie "wyprofilować", tzn. naciągnąć
    gdzieniegdzie mocniej górą, słabiej dołem i zgubić nierówności?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 14. Data: 2010-04-09 07:37:56
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Andrzej S. pisze:

    > Material na plot ma prawdopodbnie stala wysokosc (np siatka
    > miewa 1,5 m). Szukanie poziomu trzeba skonfrontowac z późniejszymi
    > koniecznosciami albo wybrania jakies górki, albo nadsypania
    > jakiegos dolka, tak by dół plotu jakos pasowal do gleby
    > i by za duzo sie nie narobic.

    Aaa - jeszcze drobiazg teoretyczny. Minimalizacja wysilku to taki
    wariant, by ziemia odebrana z nazbyt wysokich pagórków pod siatka
    dokladnie pokryla zapotrzebowanie na ziemie do zasypania nazbyt
    glebokich dolków ;)

    Przy wariancie, ze dolki sa daleko od pagórków i mamy tylko taczki,
    optymalizacja jest bardziej skomplikowana i pachnie doktoratem.
    --
    A S

  • 15. Data: 2010-04-09 07:55:11
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]

    > 10m a i to był już hardkor (jedna osoba starała się trafić w deskę
    > wykorzystywaną jako łata, druga osoba patrzyła na deskę i usiłowała

    1.Porządne dalmierze mają celownik w swej obudowie
    2.Zobaczysz nawet z 30 metrów gdy założysz okulary filtrujące takie czerwone
    (u hiltiego znajdziesz to pod nazwą okulary celownicze)
    Płot to płot , nie dajmy się zwariować, a autor wątku nie napisał z czego
    ten płot więc trudno się odnieść do temtu.Jeżeli siatka to trzeba uwzględnić
    pofałdownie terenu i nie bawić się zbytnio w poziomy.

  • 16. Data: 2010-04-09 08:24:27
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > terenu - na oko teren mniej więcej w połowie zaczyna się delikatnie
    > wznosić i w niektórych miejscach mam górki i doliny (20-30 cm

    Lokalne niewielkie gorki i dolki musisz wyrownac.
    Ogolnej tendencji terenu nie zniwelujesz i musisz sie do niej
    dostosowac.
    Sa dwa wariany
    1. Siatka z podmurowka - tu bezwzglednie murek i siatka musi trzymac
    poziom. Jesli teren sie wzosi lub opada daje sie podmurowke ze
    stopniami, tak jak schody, przejedz sie po okolicy i poobserwuj,
    znajdziesz napewno takie ogroszenie. Dlugosc stopnia zalezy od tego,
    jak szybko teren idzie w gore czy w dol, wysokosc ok 20 - 30 cm,
    wyzsze wygladaja nieladnie. Mozna zrobic podmurowke bez stopni, tak
    aby rownomiernie sie wznosila, tak jak teren, ale wyglada to
    tragiczne.
    2. Siatka bez podmurowki - lapiesz sredni poziom terenu np na 20m,
    rozciagasz przy samej ziemi sznurek, mocno napinasz, likwidujesz
    lokalne gorki i dolki, wkopujesz slupki tak gleboko zeby kazdy
    wystawal np 165 cm ponad sznurek. Ta wysokosc zalezy od wysokosci
    siatki, jesli bez podmurowki, to siatka powinna byc 160 cm, slupek ok
    5 cm wyzszy. Jak zakopiesz wszystkie slupki przeciagasz sznurek o
    kolejne 20 m i powtarzasz wszystko. W tym wariancie nie mozna dac
    stopni w ogroszeniu, bo w miejscu schodka bedzie spora dziura po
    siatką.
    Piszesz, ze grodzisz tylko z jednej strony, bo trzy strony sa juz
    zrobione. Duzego wyboru nie masz, musisz ten fragment dostosowac do
    reszty, pogadaj wiec z sasiadami i wszystko Ci powiedza.
    Adam

  • 17. Data: 2010-04-09 08:45:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> writes:

> [...]
    > jakieś 10m a i to był już hardkor (jedna osoba starała się trafić w
    > deskę wykorzystywaną jako łata, druga osoba patrzyła na deskę i

    Do wieczora bylo poczekac... 8-)

    MJ

  • 18. Data: 2010-04-09 09:37:20
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ale Wy cudujecie.
    Od zawsze robilo sie to tak.
    Na jednym i drugim koncu dzialki wbijasz sobie kolek, pomiedzy
    rozciagasz sznurek/drut. Przy ziemi co by wiatr za mocno nie wial.
    Patrzysz 'po sznurku' czy nie jest zwichrowany (np od wiatru).

    Jak teren jest w miare rowny, ma jakis rownomierny spadek itp to co ~30m
    Wbijasz sobie slup i pomiedzy nimi rozciagasz sznurek - na tej
    wysokosci beda sie konczyc slupki. I potem juz jedziesz, ustawiasz tylko
    slupki do pionu i do napietego sznurka/drutu. Drut lepszy bo go tak
    wiatr nie ciaga, dobry jest z migomatu, jak bedzie za ciezki to bedzie
    zwisal.
    Dobry jest tez taki sznurek murarski, kolorowy, nieco elastyczny i
    cienki (~3mm).
    Mozesz tez te slupki zrobic od razu takie jakie byc powinny a potem
    tylko bedziesz kopal posrednie.
    Zmiesz sobie dokladnie dlugosc dzialki i zastanow sie co ile slupek.
    Jak zostanie Ci do konca jakies 6-10 slupkow to zmierz ponownie, bo na
    pewno cos Ci ucieknie i wtedy mozesz jeszcze to jakos skorygowac.

    Dla siatki bez podmorowki jako odniesienie uzywa sie powierzchni ziemi,
    wiec nie trzeba zadnych niwelatorow, lat itp.
    S.

  • 19. Data: 2010-04-09 10:16:05
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    wolim napisał/wrote dnia/on 2010-04-08 22:36:

    > Mniejsza o koszty, ale boję się, że może dojść do jakichś
    > przekłamań, jak wąż będzie miał 20 metrów - jakieś zagięcia,
    > pęcherzyki powietrza... :)

    Powtórzę za moim Ojcem, który jest konstruktorem okrętowym:
    jeszcze kilka lat temu (kilka, nie kilkanaście czy kilkadziesiąt)
    w stoczni stępkę statku układało się za pomocą szlauchwagi. Stępkę
    statku, takiego na kilkaset metrów długości - nie jakiegoś kutra.
    Tylko może była z lepszego węża niż taki z supermarketu - mniej
    elastyczny, może o mniejszej lepkości. I z dobrze odpowietrzoną
    wodą.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 20. Data: 2010-04-09 10:28:51
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Lukasz Kozicki said the following on 09.04.2010 12:16:

> [...]
    > Tylko może była z lepszego węża niż taki z supermarketu - mniej
    > elastyczny, może o mniejszej lepkości. I z dobrze odpowietrzoną

    I dlatego nasze stocznie padly, bo u nas poszycia pozycjonowali
    geodedeci i panowie z szlauchwagami a na dalekim wschodzie robi sie to
    od nastu lat laserowo.
    S.