  • 11. Data: 2010-04-01 19:45:42
    Temat: Re: szpary w parkiecie - ma to sens?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości
    news:ho5o64$9qv$1@ochlapek.sierp.net...

    > zakręciłem - parkiet, deseczki o rozmiarach (na oko) ok. 8cmx30cm
    > Wlasciciel tlumaczy, ze dlatego sie tak mocno skurczyly, ze w tym sezonie
    > bylo bardzo mocno grzane i ze dopiero teraz to sie stalo (podloga ma z 6-7
    > lat na oko).
    >
    > Nie wiem czy to bedzie do zrobienia, czy tez
    > lepiej/taniej/szybciej/pewniej bedzie polozyc po prostu nowa podloge

    Jesli sie nie rusza (jest stabilnie przyklejony) to nawet nie przekladac.
    Zima spada wilgotnosc i drzewo sie kurczy. Nie zamieniaj na zadne panele.
    Jak powierzchnia juz nie zapiekna to cyklinowanie i lakierowanie. Podczas
    cyklinowania powinni wypelnic szczeliny - miesza sie pyl (wiory) z lakierem
    (czy cos w tym stylu) i uzupelnia.

    Jak juz ktos pisal - panel nie moze sie rownac z parkietem.

  • 12. Data: 2010-04-01 19:49:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wilgoć dana bezpośrednio na podłogę zepsuje jej wygląd, na krawędziach
    > klepki, na słojach zaczną pojawiać się ciemne ślady, jak jest lakier to
    > odejdzie, po trzech latach będzie podłoga do renowacji.

    Drewno ciemnieje od wilgoci jesli nie jest zabezpieczone lakierem. Normalnie
    lakierowany parkiet nadaje sie wycierania - czyzbys nigdy nie myl podlogi?