  • 31. Data: 2011-08-24 16:33:12
    Temat: Re: szukam geodete ktory sie podstawi
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 24.08.2011 17:33, Przemek pisze:
    > Ogolnie to jestem ciekaw jak sie sprawa skonczy bo moim zdaniem rozstrzygnac
    > bedzie trudno kogo tutaj wina- kierbud bedzie zwalal na geodete i odwrotnie.

    Na moje to wzgledem inwestora odpowiada kierbud. A potem niech sie
    kierbud dochodzi z geodeta czy wykonawca. Ale to kierbud jest od
    sprawowania pieczy na budowa.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 32. Data: 2011-08-24 16:41:12
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 24.08.2011 12:22, Andrzej Ława pisze:

    > A co mnie obchodzi co ty napisałeś? Ja się pytam inicjatora wątku, co
    > miał na myśli.

    Czytanie ze zrozumieniem sie klania... "budynek wchodzi 30 cm w granice
    sasiada" oznacza, ze mial byc w granicy a jest przesuniety o 30cm.
    Pytanie pomocnicze - czy jakby budowal 4m od granicy a postawil 3,7m to
    by sie musial dogadywac z sasiadem czy mialby problem tylko w urzedach?

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 33. Data: 2011-08-24 17:27:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Sie, 21:47, "piwnica \(onet\)" <p...@p...onet.po> wrote:

    > dlatego moze jakis geodeta nanoszac budynek fdo zasobu moglby tak naniesc
    > zeby bylo dobrze

    A nie mozesz po cichaczu przesunac slupki graniczne o 30cm wglab
    sasiada na czas wizyty geodety ? :) No chyba ze bedzie bral pod uwage
    jakies inne stale obiekty choc u mnie jak pamietam geodeci przy
    odbiorze brali pod uwage tylko moje kamienie graniczne.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2011-08-24 17:29:34
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Na moje to wzgledem inwestora odpowiada kierbud.
    Zgadza sie
    > A potem niech sie kierbud dochodzi z geodeta czy wykonawca. Ale to kierbud
    > jest od sprawowania pieczy na budowa.
    Zgadza sie, tylko ze do wytyczania budynku w terenie uprawnienia ma geodeta.

    To jest tak samo jak by ci elektrycy spieprzyli instalacje- przeciez kierbud
    nie musi sie na tym znac.
    Jak kogos kopnie prad i zabije to beda scigac tego kto wykonywal instalacje
    a nie kierbuda.

  • 35. Data: 2011-08-24 17:58:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Pytanie pomocnicze - czy jakby budowal 4m od granicy a postawil 3,7m to
    > by sie musial dogadywac z sasiadem czy mialby problem tylko w urzedach?

    zakładając ze by sie wykryło to tylko w urzędach

    b.

  • 36. Data: 2011-08-24 19:39:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 05:45:55 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Jezeli tak to po co jest wymagany na budowie geodeta, po co kierbud?

    Po to, żebys miał za co płacić.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 37. Data: 2011-08-25 06:53:18
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.08.2011 19:27, Adam pisze:

    > A nie mozesz po cichaczu przesunac slupki graniczne o 30cm wglab
    > sasiada na czas wizyty geodety ? :) No chyba ze bedzie bral pod uwage

    Oho, czyżby ktoś czytał "Dzikie Białko"? ;)

  • 38. Data: 2011-08-25 06:57:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.08.2011 18:41, RadekNet pisze:

    > Czytanie ze zrozumieniem sie klania... "budynek wchodzi 30 cm w granice
    > sasiada" oznacza, ze mial byc w granicy a jest przesuniety o 30cm.

    To by było nieco dziwne, bo co do zasady budynków przytulonych do
    granicy obecnie nie wolno stawiać, chyba że z drugiej strony granicy
    jakiś "przytulony" już jest.

    > Pytanie pomocnicze - czy jakby budowal 4m od granicy a postawil 3,7m to
    > by sie musial dogadywac z sasiadem czy mialby problem tylko w urzedach?

    Problem miałby w urzędach, ale urząd mógłby ewentualnie okazać łaskawość
    warunkując ją dogadaniem się z sąsiadem.

  • 39. Data: 2011-08-25 07:05:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:
    > co do zasady budynków przytulonych do
    > granicy obecnie nie wolno stawiać, chyba że

    Yyyuuu...
    O ile mi wiadomo, to można, ale tylko w przypadku ściany
    przeciwpożarowej na tej właśnie granicy... chyba, że się w ostatnich
    miesiącach coś zmieniło.

    pozdr
    Robert G.

  • 40. Data: 2011-08-25 08:17:59
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2011 09:05, robercik-us pisze:

    > Yyyuuu...
    > O ile mi wiadomo, to można, ale tylko w przypadku ściany
    > przeciwpożarowej na tej właśnie granicy... chyba, że się w ostatnich
    > miesiącach coś zmieniło.

    "Ściana przeciwpożarowa"?

    To coś w rodzaju muru oporowego? ;)

    Ale tutaj chodziło o budynek, a budynki od dawna - poza wyjątkowymi
    sytuacjami wymagającymi zgody wyższej szarży urzędniczej (nie szarego
    decydenta z powiatu) - nie mogą być stawiane przytulone do granicy, poza
    przypadkami kiedy z drugiej strony granicy taki przytulony już stoi.