  • 1. Data: 2009-10-15 18:26:39
    Temat: szyszka - małe choinki - jak ????
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    Witajcie...

    Trafiły mi się choinki - na moje zupelnie nie wprawne oko
    jest to cos z okolicy jodły kaukaskiej ( bardzo przypomina jodłę
    kaukaską którą kupuje na Boże Narodzenie).
    Stoją piękne 4 sztuki i mają wspaniałe szyszki niektore oblane żywicą
    |Dzisiaj przez przypadek ( bo to plac budowy jest) oberwałem jedną
    sztuke i rozleciała się jak puzle , nigdy mi sie szyszka nie rozleciala
    w rekach tak jak ta dzisiaj .........
    Dodam że rosną - te szyszki - pionowo w górę - na tej choince .......
    zwerbowałem sobie dwie sztuki , tak że się nie rozlecialy ....
    Teraz moje pytanie jak skutecznie zrobic zeby nasionka przekształcić
    w małe sadzonki :):):):):)

    pozdrawiam
    MAYKY

  • 2. Data: 2009-10-16 07:00:11
    Temat: Re: szyszka - małe choinki - jak ????
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwerbowałem sobie dwie sztuki , tak że się nie rozlecialy ....
    > Teraz moje pytanie jak skutecznie zrobic zeby nasionka przekształcić

    Szybciej będzie:
    http://www.ogrody.orzysz.org.pl/ogrody/r_polzdrew.ht

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2009-10-16 19:18:54
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Teraz moje pytanie jak skutecznie zrobic zeby nasionka przekształcić
    > w małe sadzonki :):):):):)

    Nie wiem czy to prawda,ale słyszałem,że nasiona trzeba zasiać,aby z nich coś
    wyrosło.Może do ziemi?
    Pozdrawiam.mirzan

  • 4. Data: 2009-10-17 08:19:00
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Nie wiem czy to prawda,ale słyszałem,że nasiona trzeba zasiać,aby z nich
    > coś
    > wyrosło.Może do ziemi?
    > Pozdrawiam.mirzan

    I dopiero teraz mi to mówisz???
    :-)))))))))))))

    Pozdrawiam setnie ubawiony
    skryba

  • 5. Data: 2009-10-17 10:13:25
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "mirzan" zapomina o podstawach:

    > Nie wiem czy to prawda,ale słyszałem,że nasiona trzeba zasiać,aby z nich
    > coś
    > wyrosło.Może do ziemi?

    To pójście na łatwiznę!!! A skaryfikacja to pikuś? Najpierw musi zjeść,
    potem ten... tego... wtedy dopiero może siać. Pewnikiem nie zaszkodziłoby
    też po zjedzeniu ze 3 miesiące postać na mrozie, coby i stratyfikacji stała
    się zadość =(:-o)

    Zdroofka Johnny

  • 6. Data: 2009-10-17 14:52:29
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potem ten... tego... wtedy dopiero może siać. Pewnikiem nie zaszkodziłoby
    > też po zjedzeniu ze 3 miesiące postać na mrozie, coby i stratyfikacji

    Jeśli wysieje do ogrodu to stratyfikacja nie nastąpi?

    Pozdrawiam logicznie
    skryba

  • 7. Data: 2009-10-17 21:15:01
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    Pewnikiem nie zaszkodziłoby

    > Jeśli wysieje do ogrodu to stratyfikacja nie nastąpi?

    Niewielkie poświęcenie,zjeść nasiona i iść pod drzewo,wzmocnić mikoryzę.
    Mirzan-praktycznie.

  • 8. Data: 2009-10-18 12:31:39
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:724b.00000068.4ad8c71e@newsgate.onet.pl mirzan
    <l...@o...pl> napisał(a):

    > Nie wiem czy to prawda,ale słyszałem,że nasiona trzeba zasiać,aby z
    > nich coś wyrosło.Może do ziemi?

    Hejka. Z reguły jodłę kaukaską sieje się do zimnego inspektu. :-) Sądzę,
    że nasiona jednak warto by było wcześniej zaprawić przeciw grzybom
    zgorzelowym. Nasiona na sucho powinno się wysiewać na początku maja a
    podkiełkowane w wilgotnym piasku - w drugiej połowie maja.
    Wschody pojawiają się po miesiącu a w przypadku nasion podkiełkowanych
    już po 7-10 dniach.
    Pamiętać należy o cieniowaniu siewek i umiarkowanym podlewaniu (nie
    zalewać bo wypadną).
    Jodły do 5 roku życia rosną słabo więc trzeba będzie trochę poczekać
    zanim je posadzimy na miejsce stałe w ogrodzie. :-)
    Pozdrawiam cierpliwie Ja...cki