  • 11. Data: 2016-12-30 22:02:18
    Temat: Re: tabletki do szamba
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-30 o 20:25, Marcin N pisze:

    > Jak kto lubi to może dodawać i do herbaty. Tylko jaki w tym sens...

    Może zamiast głupio pisać to doczytaj po co są potrzebne bakterie
    w szambie i co one tam robią i dlaczego trzeba je dawać.

    https://www.leroymerlin.pl/hydraulika/kanalizacja-ze
    wnetrzna/preparaty-do-szamb/preparat-do-szamb-forsan
    it-kropp,p264870,l669.html

    https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instala
    cje-wodne/oczyszczanie/oczyszczanie/preparat-do-szam
    b-biolatrin-400-g.html

    http://allegro.pl/microbec-1kg-wc-bio-zel-swieza-dos
    tawa-gratis-i6654529364.html

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 12. Data: 2016-12-31 09:57:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-30 o 22:02, Janusz_k pisze:

> [...]
    it-kropp,p264870,l669.html

    > https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instala
    cje-wodne/oczyszczanie/oczyszczanie/preparat-do-szam

    Z linka:
    "niweluje przykre zapachy, zmniejsza częstotliwość opróżniania szamb,
    wspomaga udrażnianie systemów kanalizacyjnych, ogranicza ilość
    gromadzonych w zbiornikach osadów "

    Chętnie się dowiem, w jaki sposób tabletka wrzucona do szamba udrożnia
    system rur.
    Jak rzekomo zmniejsza objętość nieczystości i zmniejsza częstotliwość
    opróżniania, skoro 99.9% szamba to woda z kranu?

    Ja tu widzę tylko kolejne niepotrzebne wydatki dla niezastanawiającego
    się nad sensem wydawania pieniędzy klienta.

    --
    MN

  • 13. Data: 2016-12-31 10:07:37
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Może zamiast głupio pisać to doczytaj po co są potrzebne bakterie
    > w szambie i co one tam robią i dlaczego trzeba je dawać.

    Preparaty do szamba są po to aby je kupować,bo są reklamowane.
    Tak samo, jak leki na katar.
    Spróbuj mi wyjaśnić, jak to jest:Przeciętna rodzina zużywa dziennie 200 litrów
    dobrej, chlorowanej wody.Oprócz tej wody wpuszcza do szamba trzy kupki(bo w
    pracy też się robi) i trochę siku.I trochę papieru. Czyli odrobinę białka cukrów
    i amoniaku. Odrócz tego detergenty i środki dezynfekujące. Młynka do zlewu nie
    masz.
    No to czy jaka przyzwoita bakteria z tego żarcia wyżyje?
    A przecież i rozmnożyć się musi-bardziej niż inne,brzydkie bakterie.
    I jeszcze jedno: w rozkładzie białka wydziela sie siarkowodór. Te typy tak maję
    i tego nie zmienisz.I choćby nie wiem co, szambo fiołkami pachnąć nie będzie.
    Pozdro.abomito

  • 14. Data: 2016-12-31 17:12:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 grudnia 2016 22:02:21 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:

> [...]
    it-kropp,p264870,l669.html

    > https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instala
    cje-wodne/oczyszczanie/oczyszczanie/preparat-do-szam

    Czytałeś co podlinkowałeś?

  • 15. Data: 2016-12-31 17:13:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 31 grudnia 2016 09:57:34 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    ?

    > Ja tu widzę tylko kolejne niepotrzebne wydatki dla niezastanawiającego
    > się nad sensem wydawania pieniędzy klienta.

    A no właśnie. Marketing w czystej postaci.

  • 16. Data: 2016-12-31 23:23:46
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-31 o 09:57, Marcin N pisze:

> [...]
    > gromadzonych w zbiornikach osadów "
    >
    > Chętnie się dowiem, w jaki sposób tabletka wrzucona do szamba udrożnia

    Bo się ją wrzuca do zlewu/umywalki/kibla tam się rozpuszcza i ją
    spłukuje, trochę bakterii zawsze zostanie w rurach i rozkłada to co tam
    sobie zalega.

    > Jak rzekomo zmniejsza objętość nieczystości i zmniejsza częstotliwość
    > opróżniania, skoro 99.9% szamba to woda z kranu?
    To ci się tak tylko wydaje, woda wypływa gęste zostaje, te tabletki
    właśnie to gęste upłynniają.

    > Ja tu widzę tylko kolejne niepotrzebne wydatki dla niezastanawiającego
    > się nad sensem wydawania pieniędzy klienta.
    Powiem krótko, pierdolisz jak potłuczony, ceny zaczynają się od 40zł i
    starcza
    to na rok albo i więcej, jak ci to gęste zatka dopływ do szamba to wtedy
    zobaczysz
    ile szambiarka kosztuje i ile paczek tabletek za to kupisz.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 17. Data: 2016-12-31 23:25:11
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-31 o 17:13, Kris pisze:
    > W dniu sobota, 31 grudnia 2016 09:57:34 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > ?

    > A no właśnie. Marketing w czystej postaci.

    Ścigasz się na głupotę z Marcinem? czy to tak trudno odpalić google i
    poczytać o bakteriach do szamb?

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 18. Data: 2016-12-31 23:27:45
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-31 o 10:07, abomito pisze:

> [...]
    > i tego nie zmienisz.I choćby nie wiem co, szambo fiołkami pachnąć nie będzie.

    Ręce opadają. Nie mam siły tłumaczyć każdemu z osobna, google wyłączyli?
    nie, to sam sobie poszukaj po co one są.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 19. Data: 2017-01-01 10:42:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 31 grudnia 2016 23:23:49 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:
    > Bo się ją wrzuca do zlewu/umywalki/kibla tam się rozpuszcza i ją
    > spłukuje, trochę bakterii zawsze zostanie w rurach i rozkłada to co tam
    > sobie zalega.

    Że co? Co zostaje u Ciebie w rurach po spłukaniu kibla?

    > To ci się tak tylko wydaje, woda wypływa gęste zostaje, te tabletki
    > właśnie to gęste upłynniają.

    Gdzie ta woda wypływa z szamba?

> [...]
    > zobaczysz
    > ile szambiarka kosztuje i ile paczek tabletek za to kupisz.

    To szambiarka u Ciebie gęstego nie zaciąga?
    30 lat mieszkałem w domu z szambem. Szambo 20 lat wcześniej zrobione.
    Przez te 50lat "używania" tego szamba przez 6-8 osobową rodzinę+ kilkanaście
    zwierząt(gospodarstwo rolne) myślę że tego osadu na dnie nie ma więcej jak
    kilkanaście cm. Szambiarka przecież osad też wciąga

  • 20. Data: 2017-01-01 18:30:23
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-31 o 23:25, Janusz_k pisze:

    > Ścigasz się na głupotę z Marcinem? czy to tak trudno odpalić google i
    > poczytać o bakteriach do szamb?

    Ok przepraszam, trochę mnie poniosło, ustalmy o jakich szambach
    rozmawiamy, bo jeżeli o 99% występujących w Polsce czyli mające
    "przelew" to bakterie powodują że takich szamb przez lata nie trzeba
    opróżniać, dla szczelnych oczywiście daja tylko to że podczas wywozu
    szambo tak nie śmierdzi, tak jak już ktoś tu pisał.
    Ja mam oczyszczalnię i do niej muszę dawać bakterie, ale dzięki temu
    dopiero raz po 3 latach go opróżniałem.

    --
    Pozdr

    Janusz_k